نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳

معرفی بازی موبایل Monoposto

در بازی موبایل Monoposto، هیجان مسابقه با اتومبیل‌های فرمول یک را تجربه کنید. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

فرمول یک، پرهزینه‌ترین ورزش جهان است که هر ساله میلیون‌ها بیننده را از سرتاسر دنیا به خود جلب می‌کند تا شاهد رقابت ماهرترین رانندگان جهان باشند. به همان اندازه که رانندگان فرمول یک درون پیست با هم به رقابت می‌پردازند، مهندسین تیم‌های آن‌ها نیز خارج از پیست برای ارتقای تکنولوژی و بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های ممکن در خودروهای تیم‌های خود، در رقابت‌اند که همین امر باعث شده تا فرمول یک را چیزی فراتر از یک ورزش بدانیم؛ در واقع فرمول یک ترکیبی از صنعت، ورزش و البته هیجان و سرعت است که در سرتاسر جهان طرفداران بی‌شماری دارد. در این مطلب قصد داریم تا بازی آیفون و آیپد Monoposto را معرفی کنیم که تجربه‌ی راندن و مسابقه دادن با اتومبیل‌های چرخ‌باز فرمول یک را در قالب یک بازی موبایل، برای طرفدارن این ورزش ممکن ساخته است.

Monoposto

بازی Monoposto دارای سه بخش Quick Race ،Single Race و Championship است. در حالت Quick Race، بازیکن پس از انتخاب اتومبیل، راننده و پیست مورد نظر، مستقیماً وارد محیط مسابقه می‌شود اما در دو حالت دیگر در ابتدا باید در دور تعیین خط شرکت کند و پس از آن به انجام مسابقه‌ی اصلی بپردازد. به دلیل حقوق و قوانین کپی‌رایت سازندگان مجاز به استفاده‌ از نام‌های اصلی رانندگان نبوده‌اند اما تا حد ممکن نامی مشابه با اسم اصلی هر راننده انتخاب کرده‌اند و این امکان را برای بازیکنان فراهم کرده‌اند تا در قسمت Customization نام‌های راننده‌ها را به همراه خودروهایشان، تغییر دهند. کنترلرهای بازی کاملاً ساده و روان هستند؛ با استفاده از پدال‌هایی که در دو طرف صفحه‌ی گوشی قرار گرفته‌اند، می‌توان دو عمل گاز دادن و ترمز گرفتن را انجام داد و برای گردش به راست یا چپ نیز می‌توان از سنسور شتاب سنج گوشی کمک گرفت، البته در تنظیمات بازی می‌توان با غیر فعال کردن سنسور شتاب سنج، از فرمانی که در گوشه‌ی سمت چپ صفحه نمایش قرار می‌گیرد هم برای گردش به دو جهت یاد شده استفاده کرد.

بخش Championship بازی کاملاً مشابه یک فصل از مسابقات فرمول یک است

Monoposto دارای ۲۱ پیست مختلف است که هر کدام از آن‌ها در یک کشور قرار دارند. محیط بازی نیز شامل آب و هوای بارانی و خشک است که در تنظیمات بازی می‌توان هر یک از آن‌ها را انتخاب کرد. نکته‌ی جالب بازی Monoposto امکان رفتن به Pit Stop و تعویض تایرها، متناسب با شرایط مسابقه و آب و هوا است. با توجه به خشک یا خیس بودن مسیرِ پیست، سه دسته تایر وجود دارد: تایرهای مخصوص مسیرهای خشک، نیمه خیس و کاملاً خیس. البته تایر‌های پیست خشک، خود بر اساس چسبندگی به سطح جاده و دوام، به هفت دسته تقسیم می‌شوند. تمامی تایر‌ها به مانند مسابقات واقعی فرمول یک رنگ‌بندی شده‌اند تا شما در هر  Pit Stop به راحتی تایر مورد نظرتان را انتخاب کنید. بخش Championship بازی کاملاً مشابه یک فصل از مسابقات فرمول یک است؛ در این بخش بازیکن پس از انتخاب تیم و راننده‌ی مورد نظر خود، فصل را آغاز می‌کند و در هر مسابقه پس از شرکت در دور تعیین خط به رقابت با سایر رانندگان می‌پردازد و دست آخر بر اساس رتبه‌ای که در هر مسابقه کسب می‌کند، امتیاز می‌گیرد تا در پایان مسابقات بر اساس همین امتیازها، قهرمان آن فصل تعیین شود.

Monoposto

کیفیت محیط گرافیکی بازی با توجه به حجم آن، قابل قبول است. زاویه دید دوربین از داخل تا بیرون خودرو در پنج حالت مختلف قابل انتخاب است. صداگذاری خودروها اگر چه با آنچه که در واقعیت از خودروهای فرمول یک سراغ داریم، تفاوت‌های زیادی دارد اما به خوبی از عهده‌ی انتقال هیجان، برآمده است. Monoposto دارای یک نسخه‌ی Lite هم است که به رایگان در اپ‌ استور منتشر شده اما اگر می‌خواهید بازی را به طور کامل خریداری کنید و از شر تبلیغات خلاص شوید، باید ۱.۹۹ دلار برای تهیه‌ی آن پرداخت کنید.

دانلود بازی آیفون Monoposto


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده