نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Caravan War

بازی موبایل Caravan War با ترکیب دو سبک RTS (استراتژیک همزمان) و Tower Defense (دفاع از برج)، موفق به ارائه‌ی تجربه‌ای لذت‌بخش و جذاب شده است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

شروع محبوبیت گسترده‌ی بازی‌های استراتژیک موبایل را بدون شک باید از زمان انتشار بازی Clash of Clans دانست. اگرچه هم‌اکنون بازی Clash of Clans تعداد زیادی از بازیکنان خود را از دست داده است، اما موفقیت کم‌نظیر آن در هنگام انتشار سبب شده تا استودیوهای بازیسازی هر از چند گاهی با انتشار بازی مشابهی در این سبک، شانس خود را برای تکرار موفقیت Clash of Clans امتحان کنند. بازی اندروید و آیفون Caravan War، یکی از همین بازی‌ها است که اگرچه شباهت‌های انکار ناپذیری با محصول سوپرسل دارد، اما تا حد ممکن سعی کرده تا با اضافه کردن ویژگی‌های جدید و خلق یک گیم پلی متفاوت، تجربه‌ی متمایزی را برای بازیکنانش به ارمغان بیاورد.

Caravan War

در گذشته‌های دور، کشورها و امپراتوری‌های مختلف برای افزایش قدرت اقتصادی خود مجبور به تجارت با یکدیگر بودند. برای انجام این کار نیاز به وجود شاهراهی بود که شرق را به غرب متصل کند تا کاروان‌های تجاری با عبور از آن به دادوستد کالا در کشورهای مختلف بپردازند. این شاهراه که بعدها به جاده‌ی ابریشم معروف شد همیشه امن و امان نبوده و کاروان‌های عبوری از آن، بارها توسط راهزنان مورد حمله قرار می‌گرفته است. بازی موبایل Caravan War داستان و گیم‌پلی خود را تا حد زیادی از اتفاقاتی که در جاده ابریشم رخ می‌داده، وام گرفته است.

هر قلمرو دارای دو منبع ارزشمند است: کالا یا محموله (Cargo) و طلا

داستان Caravan War از این قرار است که شما صاحب یک قلمرو هستید که برای گسترش آن می‌بایست به تجارت با سایر قلمرو‌ها بپردازید. برای انجام این کار یک کاروان تجاری در اختیار خواهید داشت که با فروش کالاهای شما، برای‌تان طلا فراهم می‌کند تا به وسیله‌ی آن امپراتوری خود را گسترده‌تر کنید. اما اوضاع به همین سادگی پیش نخواهد رفت؛ چرا که سایر بازیکنانی که به‌دنبال منابع ارزشمند شما هستند، با حمله کردن به کاروانتان سعی در غارت کردن کالاهایتان خواهند داشت. اما شما نیز بیکار نخواهید نشست و با حمله کردن به سایر کاروان‌ها می‌توانید منابع آن‌ها را غارت کنید. با توجه به آنچه که گفته شد، هر بازیکن دارای دو نوع نیروی نظامی است: راهزن‌ها (Bandits) و محافظان (Guardians). راهزن‌ها نیروهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید به سایر کاروان‌ها حمله کنید. در کنار این راهزن‌‌ها یک سری برج‌ها (Towers) نیز وجود دارند که با نصب آن‌ها بر سر راه کاروان‌های دیگران، می‌توانید به آن‌ها حمله کنید. در واقع نحوه‌ی چینش این برج‌ها و انتخاب راهزن‌های مناسب برای حمله، باعث به وجود آمدن استراتژی‌های مختلف برای غارت کردن کاروان‌ها در بازی Caravan War شده است. محافظان نیز نیروهایی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید از کاروان‌های خود دفاع کنید. هر دو نوع نیروها، چه محافظان و چه راهزن‌ها، از نظر کمیابی به چهار دسته‌ی Common ،Rare ،Epic و Legendary تقسیم می‌شوند.

Caravan War

قلمرویی که در اختیار شما قرار گرفته است از ساختمان‌های مختلفی تشکیل شده است؛ از خزانه (Treasury) که محل نگه‌داری طلاها است گرفته تا کمپ راهزن‌ها (Bandit Camp) و آکادمی (Academy) که به ترتیب محل ارتقای راهزن‌ها و محافظان هستند. اما اصلی‌ترین ساختمان قلمرویتان، مقر فرماندهی (Headquarters) است که به وسیله‌ی آن می‌توانید کاروان‌های خود را برای تجارت به سفر بفرستید. اما منظور از تجارت (Trade) چیست؟ هر قلمرو دارای دو منبع ارزشمند است: کالا یا محموله (Cargo) و طلا. طلا، منبع اصلی در بازی Caravan War به شمار می‌رود؛ به وسیله‌ی طلا می‌توانید نیروها و ساختمان‌های خود را ارتقا دهید. اما برای به‌دست آوردن طلا ابتدا باید کالا‌هایی را که خودتان به وسیله‌ی کارخانه (Mill) تولید می‌کنید یا از دیگر کاروان‌ها سرقت می‌کنید، به فروش برسانید. در مقر فرماندهی قادر خواهید بود تا کاروان‌هایی را برای فروش کالا و دریافت طلا به سفر بفرستید. طبیعتا کاروان شما ممکن است در راه مورد حمله‌ی سایر بازیکنان قرار بگیرد، اما درصورتی که چینش محافظان خود را به خوبی انجام داده باشید، می‌توانید امیدوار باشید که محافظین‌تان وظیفه‌ی خود را در قبال نگهبانی از کاروان به خوبی انجام دهند و آن را به سلامت به مقصد برسانند.

Caravan War

محیط گرافیکی Caravan War اگرچه بدون مشکل نیست اما قابل قبول است و ناامیدتان نخواهد کرد. سازندگان در بخش صداگذاری نیز عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و این بخش هم برای بازیکنان کم و بیش راضی‌کننده خواهد بود. اگرچه می‌توان اطمینان داشت که Caravan War به موفقیت بازی‌هایی نظیر کلش آف کلنز دست نخواهد یافت، اما سازندگان آن می‌توانند امیدوار باشند که طرفداران پروپاقرص سبک استراتژیک به Caravan War روی خوش نشان دهند. Caravan War به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده است و توانسته نمره‌ی ۴.۶ را از بازیکنانش در پلی استور دریافت کند. در مجموع اگر از طرافداران بازی‌های استراتژیک هستید، تجربه‌ی بازی Caravan War پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Caravan War


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده