// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷

معرفی بازی موبایل ESWAT

شرکت سگا در راستای عرضه دوباره آثار کلاسیک خود برای گوشی‌های هوشمند به تازگی ESWAT را عرضه کرده است.

ESWAT در ابتدا یک بازی برای دستگاه‌های آرکید بود که یک سال پس از مورد توجه قرار گرفتنش، نسخه‌ای تغییر یافته از آن در سال ۱۹۹۰ برای دستگاه‌های مگادرایو عرضه شد. این بازی از آن گیم‌پلی‌هایی داشت که شما را مجبور کند همه‌اش شکست بخورید و سکه‌های بیشتری درون دستگاه آرکید بیندازید؛ در نتیجه نسخه کنسول‌های خانگی نیز بسیار سخت بود. حالا هم که نسخه‌ی بازسازی شده دیگری از ESWAT برای گوشی‌ها عرضه شده نیز کار آسانی در پیش نخواهید داشت.

در دهه‌های هشتاد و نود میلادی، داستان‌های تخیلی و سایبرپانک درباره سربازان و تبهکاران سایبورگ و روباتی نظیر فیلم روبوکاپ از موضوعات مورد علاقه رسانه‌های سرگرمی بود. در ESWAT هم شما پلیسی را کنترل می‌کنید که در آینده‌ای نه چندان دور با تبهکاران گروهی تروریستی به نام E.Y.E مبارزه می‌کند. البته بازی تقریبا دو خط بیشتر داستان ندارد، اما اتمسفری که در بازی پیاده شده هنوز هم پس از ۲۸ سال، به خوبی آینده‌ای عجیب را نمایش می‌دهد.

eswat

از چنین ایده‌ای اکشن‌های سرعتی و شلوغی نظیر کنترا انتظار می‌رود که در دو مرحله ابتدایی، این توقع به هیچ‌وجه برآورده نمی‌شود؛ به خصوص که شخصیت اصلی حرکات بسیار آهسته و محدودی دارد و تنها یک کلت کمری حمل می‌کند. اما فقط کافی است همین دو مرحله را تحمل کنید تا بازی آن روی سکه را هم نشان‌تان دهد. بعد از دو مرحله پلیس تحت کنترل شما خودش به پوشش روباتی قدرتمندی مجهز می‌شود که کلا روند بازی را به سویی دیگر پرتاب می‌کند. حالا می‌توان در کنار استفاده از تسلیحات قدرتمند و متنوع از جمله مسلسل، آتش افکن و موشک انداز، حتی با جت پک برای مدتی در آسمان پرواز کرد و به سرعت در محیط جابجا شد. با این وجود باز هم این بازی تا به انتها به شکل دیوانه‌واری سخت می‌ماند. اگر از گیمرهای جدید باشید قطعا بارها از خودتان خواهید پرسید سازنده‌ها از توسعه چنین بازی‌ای چه هدفی داشته‌اند؟ پیش خود چه فکری می‌کرده‌اند که دشمن‌ها دوباره ظاهر می‌شوند و از هر گوشه‌ای گلوله‌ها به سمت شما فوران می‌کنند؟ از کجا باید بدانیم الان غول‌های انتهای مراحل چه جور فن پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی‌ای اجرا می‌کنند؟ در جواب باید گفت البته در گذشته این مشکلات در تمام بازی‌ها به شکل یک استاندارد وجود داشت، اما با این وجود به حق ESWAT از همان آثار قدیمی هم چند پله سخت‌تر است.

eswat

این بازی یک اثر کلاسیک سخت است

مشکلی که گریبان آثار بازسازی شده سگا را می‌گیرد و ESWAT نیز از این قاعده مستثنا نیست نحوه شبیه‌سازی کنترل سگا است. در این بازی دسته مجازی روی صفحه نمایشگر قرار می‌گیرد که عملا کار کردن با آن دید شما نسبت به محیط بازی را محدود می‌کند. از سوی دیگر از آنجا که دکمه‌ای واقعی برای لمس کردن وجود ندارد، خیلی مواقع ممکن است دکمه‌ای اشتباه را لمس کنید یا اصلا جایی را لمس کنید که کلید مورد نظر آنجا قرار ندارد که این برای اثری نظیر ESWAT مثل سم است. باید اذعان کرد قابلیت‌های جدیدی مثل ذخیره‌سازی بازی و بازگشت پانزده ثانیه‌ای زمان به عقب، کار شما را تا حد زیادی ساده‌تر می‌کند؛ البته به شرط آن که از نسخه رایگان بازی صرف نظر کنید؛ چرا که در بازسازی‌های آثار کلاسیک سگا، هر بار استفاده از ویژگی‌هایی نظیر ذخیره‌سازی و بارگذاری، به اتصال اینترنت و تماشای تبلیغات نیاز دارد که این موضوع ریتم بازی را نابود می‌کند و بعد از مدتی بسیار خسته‌کننده می‌شود.

بازی ESWAT می‌تواند برای گیمرهای قدیمی بسیار نوستالژیک و شیرین و چالشی جدید برای تازه‌واردها باشد. اما در هر صورت اجرای آن روی گوشی‌های موبایل و صفحه لمسی توصیه نمی‌شود. بهتر است آن را با دسته‌های بازی مخصوص گوشی‌ها یا روی رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون ESWAT


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده