نویسنده: پیمان مرادی
// چهار شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل It’s Full of Sparks

بازی موبایل It’s Full of Sparks، یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های منتشر شده برای گوشی‌های موبایل در چند وقت اخیر است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

هر هفته بازی‌های پازل زیادی در اپ‌استور منتشر می‌شوند اما حقیقت آن است که از میان انبوهی از بازی‌های پازل موجود در اپ استور، تنها تعداد معدودی از آن‌ها آنطور که باید از عنصر خلاقیت برای ساخت یک بازی درگیرکننده و در عین حال سرگرم کننده، استفاده می‌کنند. بازی آیفون و آیپد It’s Full of Sparks، یکی از همین معدود بازی‌ها است که اگر چه ایده‌ی داستانی ساده و سر راستی دارد اما با گیم‌پلی جذاب خود، از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک پازل، برخوردار است.

It’s Full of Sparks

تا به حال به زندگی کوتاه ترقه‌ها فکر کرده‌اید؟ اگر شما به جای ترقه‌ای بودید که با روشن شدن فیتیله‌اش تنها چند ثانیه حق حیات دارد، برای نجات خود از منفجر شدن تلاش می‌کردید؟ داستان بازی It’s Full of Sparks به همین سادگی است؛ شما در نقش یک ترقه وارد بازی می‌شوید که می‌بایست با عبور از انواع و اقسام موانع ثابت و متحرک، خود را به دریاچه موجود در هر مرحله رسانده و با شیرجه زدن در آن، فیتیله‌‌ی شعله‌ورشده‌تان را خاموش کنید و پس از گذراندن تمامی مراحل، به ملاقات ترقه‌ای بروید که راز حیات جاودانه را کشف کرده است!

بازی It’s Full of Sparks از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک پازل، برخوردار است

 مراحل ابتدایی بازی که بیشتر جنبه‌ی آموزشی و تمرینی دارند، بسیار ساده طراحی شده‌اند. شما می‌بایست ترقه‌تان در سریع‌ترین زمان ممکن به دریاچه برسانید. هر مرحله سه ستاره دارد که بسته به سرعت عمل‌تان در رساندن ترقه به دریاچه، این ستاره‌ها را دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر با توجه به رکورد زمانی‌تان در هر مرحله، یک، دو یا هر سه ستاره‌ی ممکن را دریافت خواهید کرد و اگر موفق نشوید آن مرحله را حداقل در محدوده‌‌ی زمانی دریافت یک ستاره، به اتمام برسانید، تمام تلاش‌تان بیهوده بوده و هیچ ستاره‌ای از آن مرحله دریافت نمی‌کنید. پس از طی کردن چند مرحله‌ی اول، به مرور بر دشواری مراحل بازی افزوده می‌شود. در پایین صفحه نمایش گوشی علاوه بر کلیدهای چپ و راست که برای حرکت دادن ترقه در دو جهت یاد شده از آن‌ها استفاده می‌شود، سه کلید به رنگ‌های قرمز، سبز و زرد نیز وجود دارند که با استفاده از هر کدام از آن‌ها، می‌توان موانعی که به همان رنگ هستند را نابود کرد. اما نکته اینجاست که با فشردن هر کدام از این کلیدهای رنگی، علاوه بر نابود شدن موانع، یک سری از سازه‌های مفید نیز که برای اتمام هر مرحله به آن‌ها نیاز دارید، تخریب می‌شوند. برای استفاده از این سازه‌ها می‌بایست دوباره همان کلید رنگی مذبور را لمس کنید تا دومرتبه آن سازه به جای خود برگردد.

It’s Full of Sparks

طراحی محیط گرافیکی بازی It’s Full of Sparks به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. نکته‌ی جالب در مورد این بازی، طراحی شخصیت‌ها است. پس از هر مرتبه منفجر شدن ترقه‌تان، به جای ترقه‌ی قبلی یک ترقه‌ی جدید با نام و طراحی منحصر به فرد دریافت خواهید کرد که این میزان تنوع شخصیت برای یک بازی موبایل، در نوع خود جالب توجه است. بازی It’s Full of Sparks به صورت رایگان در اپ‌استور منتشر شده است اما تعداد ترقه‌هایی که در ابتدای بازی دریافت می‌کنید محدود است؛ برای دستیابی به تعداد ترقه‌ی نامحدود یا باید با پرداخت مبلغی بازی را به طور کامل خریداری کنید یا این که حضور تبلیغات در محیط بازی را هر بار به ازای دریافت ۲۵ ترقه، تحمل کنید. It’s Full of Sparks، دارای ۸۰ مرحله‌ی متنوع و جذاب است که هر کدام از آن‌ها مطمئنا تا مدتی شما را به خود مشغول خواهد ساخت. اگر چه هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه‌ی اندروید این بازی اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این بازی در ماه فوریه (بهمن یا اسفند) برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه شود. در مجموع می‌توان گفت که It’s Full of Sparks یکی از بهترین بازی‌های پازل و پلتفرمر موجود در اپ‌استور است که تجربه‌ی آن به تمامی کسانی که به دنبال یک بازی فکریِ سرگرم کننده هستند، پیشنهاد می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی آیفون It’s Full of Sparks


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده