نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی موبایل Dunk A Lot

بازی Dunk A Lot در رابطه با یک چالش بسکتبال است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

بسکتبال یک از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین ورزش‌های عصر حاضر است؛ ورزشی که در تمام نقاط دنیا طرفداران به‌خصوص خودش را دارد. از طرفی بازی‌های موبایل زیادی با محوریت این ورزش محبوب ساخته می‌شوند و بازی موبایل A Lot Dunk نیز از آن بازی‌ها است که با محوریت ورزش بسکتبال ساخته شده است. این بازی اما دقیقا مانند بسکتبال واقعی نیست؛ بلکه با ارائه حالتی جالب و متفاوت کاربر را در فضایی متنوع قرار می‌دهد. قانون کلی بازی این است که با عبور از چالش‌هایی هیجان‌انگیز، توپ را از سبد رد کنید و رکورد شخصی‌تان را ارتقا بدهید. البته ارتقا دادن این رکورد شخصی به هیچ‌عنوان آسان نیست و یک چالش بسیار جدی محسوب می‌شود.

گیم‌پلی بازی روان و سرگرم‌کننده است

گیم پلی بازی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و بازی در ارائه یک گیم‌پلی کاملا روان عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد. سیستم حرکتی و پیشبرد بازی با محوریت ضربه زدن به صفحه نمایشگر است و شما در کل دو حرکت بیشتر ندارید. با هر ضربه‌تان توپ به سمت مخالف حرکت می‌کند و شما وظیفه دارید با انتخاب زمان درست برای وارد کردن ضربه، این پرش‌ها را تنظیم کنید. البته این تنها مکانیزم بازی برای حرکت توپ نیست؛ مکانیزم دیگر این است که با هر ضربه به توپ، توپ فقط به یکی از جهت‌های چپ یا راست حرکت می‌کند و برای تغییر جهت توپ، توپ باید به یکی از دیوارها برخورد کند. بازی در کل دو حالت کلی دارد و هر حالت به یکی از این مکانیزم‌های حرکتی مبتنی است. هر کدام از این حالات خود به دو بخش مرحله‌ای و بی‌پایان تقسیم می‌شوند. در بخش مرحله‌ای همان‌طور که از اسمش پیدا است باید با پیش‌روی در بازی مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. بخش بی‌پایان اما هیچ حد و مرزی ندارد؛ در این بخش تا جایی که می‌توانید باید پیش بروید. گیم‌پلی بازی در عین اینکه طراحی ساده‌ای دارد، بسیار چالش برانگیز است. این گیم‌پلی در بسیاری از لحظات، تجربه‌ی بازی را به‌درستی دشوار می‌کند.

مکانیک حرکت توپ نیز در بازی خیلی خوب گنجانده شده است. توپ پس از هر ضربه طوری حرکت می‌کند که کاربر به‌خوبی متوجه وزن آن می‌شود که این مورد در تنظیم زدن ضربه‌ها تاثیر بسیاری دارد. در مسیر پیشبرد بازی البته مانع‌های مختلفی وجود دارند؛ مانع‌هایی که رد شدن از سدشان اصلا ساده نیست و بیشتر وقت‌ها اعصاب‌تان را به‌هم می‌ریزند. این مانع‌ها به نسبت پیشرفت شما در بازی پیچیده‌تر و عجیب‌تر خواهند شد.

بازی از نظر گرافیکی، یک بازی موبایل خوب محسوب می‌شود. گرافیک هنری و فنی بازی هر دو چشم‌نواز هستند. محیط بازی ساده و زیبا طراحی شده ‌است و بازی حتی برای گیم اوور شدن افکت گرافیکی خیلی خوبی دارد. رنگ‌بندی محیط بازی نیز خیلی خوب و چشم‌نواز طراحی شده است. طراحی منو‌های بازی نیز از طراحی گرافیکی چشم‌نوازش بی‌بهره نمانده است و همچون محیط آن در جایگاه خوبی قرار دارد. صداگذاری و موسیقی بازی نیز عملکرد خوبی دارد. افکت‌های صوتی بازی اگرچه کم هستند، اما تاثیر مورد نظر سازندگان را به‌خوبی می‌گذارند. جالب است بدانید که این بازی هم از گزند خرید‌های درون‌ برنامه‌ای در امان نمانده است؛ البته بازی فقط یک سری توپ را که از لحاظ رنگ‌بندی با هم متفاوت هستند با قیمت ثابت یک ‌دلار به‌عنوان خرید درون برنامه‌ای در خود می‌بیند.

بازی موبایل Dunk A Lot اثری است که با ایجاد کردن چالش‌های متنوع با محوریت ورزش بسکتبال، خیلی خوب از پس درگیر کردن و به چالش کشیدن هر کاربری برمی‌آید. بازی همچنین از نظر گرافیک و گیم‌پلی عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد. این بازی هم‌اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است و شما نیز می‌توانید آن را با استفاده از لینک‌های زیر از پلی استور و اپ استور دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dunk A Lot


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده