نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Kenshō

Kenshō یک بازی اندروید و آیفون آرامش‌بخش در سبک پازل است که تجربه لذت‌بخشی ارائه می‌کند.

سبک پازل از جمله سبک‌هایی است که معمولا بازی‌های موبایل زیادی در قالب آن منتشر می‌شوند و تا به امروز هم بازی‌های مختلفی را در این سبک در زومجی معرفی کرده‌ایم. امروز هم در بخش معرفی بازی موبایل، سراغ یک بازی اندروید و آیفون به نام Kenshō رفته‌ایم که با وجود داشتن ایده‌ای تکراری و نه‌چندان جدید، به لطف تلفیق خوب پازل با هنر، تجربه‌ای آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده ارائه می‌کند.

در بازی اندروید و آیفون Kenshō، با چندین نوع پازل سر و کار خواهید داشت. اولین هدف شما در بازی، این است که با حرکت دادن خانه‌های روی صفحه در چهار جهت اصلی، سه مورد از آن‌ها را به صورت افقی یا عمودی در کنار هم قرار دهید تا از صفحه حذف شوند. البته در نظر داشته باشید که انتخاب حرکت دادن هر خانه به صورت مجزا وجود ندارد و مثلا وقتی که انگشت‌تان را به سمت راست بکشید، تمامی خانه‌ها، به استثنای آن‌هایی که در برابر یک مانع قرار دارند، به سمت راست حرکت خواهند کرد. در این بخش از بازی، هدف شما به دست آوردن تکه‌هایی از یک کلید است که برای تمام کردن مرحله و رفتن به مرحله بعدی، به آن نیاز خواهید داشت. جمع‌آوری تکه‌های کلید هم به این شکل است که مثلا خانه‌ای قرمز رنگ را مشاهده می‌کنید که روی آن یک تکه کلید وجود دارد و حال اگر ترکیبی سه‌تایی از خانه‌های قرمز بسازید که این خانه کلید‌دار هم بخشی از آن باشد، تکه کلید را به دست خواهید آورد.

معرفی بازی موبایل Kensho

بازی جلوه‌های هنری بسیار زیبایی دارد که تجربه آن را لذت‌بخش‌تر می‌کنند

پس از اینکه موفق به ساخت کلید در قالب پازل مذکور شدید، نوبت به یک نوع پازل دیگر می‌رسد که در آن، باید کلید یا کلید‌هایی را که به دست آورده‌اید، روی خانه‌های هم‌رنگ خودشان قرار دهید تا درب مرحله بعدی باز شود. این نوع پازل‌ها هم مخصوصا با افزایش تعداد کلید‌ها، جذاب بوده و چالش مناسبی را پیش روی شما قرار می‌دهند. در مجموع بازی Kenshō با وجود داشتن ایده‌ای که پیش‌تر هم در بازی‌های مشابه آن را دیده‌ایم، به مرور زمان چالش‌های جدیدی معرفی می‌کند و همین مساله باعث شده تا در طولانی‌مدت هم سرگرم‌کننده باقی بماند. از طرف دیگر، Kenshō با اینکه یک بازی پازل به شمار می‌رود، اما تجربه‌ای شدیدا آرامش‌بخش ارائه می‌کند. اولا در این بازی خبری از شکست خوردن به سبک و سیاق بازی‌های مشابه نیست و مثلا مواردی مثل محدودیت زمانی را شاهد نیستیم. ثانیا حتی پس از اینکه تمام خانه‌های صفحه پر شد و دیگر حرکتی نداشتید هم شکست نخواهید خورد و صرفا خانه‌های فعلی حذف شده و خانه‌های جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند تا بتوانید بازی را ادامه دهید.

شاید این مساله نبود شکست به آن شکل مرسوم در بازی‌ها، موردی باشد که برخی کاربران به آن انتقاد کنند اما Kenshō تلاش زیادی برای ارائه یک تجربه آرامش‌بخش دارد و این مساله هم در راستای همین هدف بازی قرار می‌گیرد. همچنین بازی هم به شکل عمودی و هم به شکل افقی قابل تجربه است و این باعث می‌شود تا حتی در محیط‌هایی مثل مترو یا اتوبوس هم بتوانید فقط با یک دست Kenshō را تجربه کنید.

معرفی بازی موبایل Kensho

از طرف دیگر، مورد بعدی که باعث شده Kenshō تجربه‌ای آرامش‌بخش باشد، زیبایی‌های صوتی و هنری آن است. هر مرحله و محیط از بازی، یک نوع رنگ‌بندی خاص دارد و راستش را بخواهید، تمامی مراحل زیبایی خاص خودشان را دارند. همچنین در طول بازی موسیقی‌های آرامی پخش می‌شوند که کاملا هم‌سو با حس و حال کلی Kenshō هستند. در کل اگر به دنبال یک بازی پازل سرگرم‌کننده و در عین حال آرامش‌بخش هستید، دانلود بازی Kenshō پیشنهاد می‌شود. این بازی با قیمت ۴ دلار منتشر شده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Kenshō


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده