// یکشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Fire Rides

بازی موبایل Fire Rides با اعمال تغییراتی در گیم‌پلی بازی معروف Flappy Bird تبدیل به اثری اعتیادآور شده است.

اگر آثار استودیو Voodoo را دنبال کرده باشید، احتمالا به خوبی از حال و هوا و اتمسفر بازی‌های این تیم خلاق باخبر هستید. استودیویی که همیشه بازی‌هایش از لحاظ گرافیک هنری و محیط‌های رنگارنگ‌اش، فضای چشم‌نوازی را برای‌تان پدید می‌آورد و با یک گیم‌پلی اعتیادآور، شما را برای ثبت یک رکورد دست نیافتنی ساعت‌ها پای بازی می‌نشاند. خوشبختانه بازی اندروید و آیفون Fire Rides، ساخته جدید استودیو وودو، از لحاظ گیم‌پلی کم و کاستی قابل لمسی ندارد و اگر از طرفداران بازی‌های رکوردزنی باشید، قطعا می‌تواند گزینه مناسبی برای نصب شدن روی گوشی هوشمندتان باشد.

Fire Rides
Fire Rides
Fire Rides

اگر قبل از خواندن متن نگاهی به تصاویر بازی بیندازید، شاید فکر کنید که گیم‌پلی Fire Rides چیزی شبیه به بازی معروف Flappy Bird است، اما خب باید بگویم بهتر است کمی نظرتان را تغییر دهید. درست است که همانند Flappy Bird شما بایستی از میان راهی نه‌چندان سرراست عبور کنید، اما سازندگان برای این کار مکانیزم جدید و جالبی طراحی کرده‌اند که تفاوت عمده‌ای با آثار مشابه ایجاد می‌کند. در حقیقت، شما به جای اینکه با نگه داشتن دست خود روی صفحه گوشی گوی را به سمت بالا هدایت کنید، یک طناب به گوی وصل می‌کنید که این طناب باعث می‌شود گوی حالتی آونگ‌گونه پیدا کند و تا زمانی که دست خود را روی صفحه نگه داشته‌اید، این گوی به سمت جلو و بالا حرکت خواهد کرد و بلافاصله پس از برداشتن دست، طناب قطع شده و سرعت گوی نیز رفته رفته کمتر می‌شود. شاید در حرف ساده به نظر برسد، اما پیاده کرد صحیح و دقیق این مکانیزم از لحاظ فیزیکی و تطابق آن با واقعیت و رفتاری که از گوی انتظار داریم، کار سختی است که تیم سازنده به خوبی از پس آن برآمده است.

البته چیزی که اشاره شد فقط بخشی از گیم‌پلی بازی است یا در حقیقت بخشی است که کل کنترل شما بر بازی از آن طریق اعمال می‌شود. وظیفه اصلی شما این است که از راه باریک بازی که رفته رفته تعداد ناهمواری‌های آن بیشتر می‌شود، به سرعت عبور کنید. سازنده‌ها به خوبی توانسته‌اند مراحل بازی را رفته رفته سخت‌تر کنند و در پرده سوم و چهارم بازی شما را با مسیرهای به مراتب دشوارتری روبرو می‌کنند که اگر زمان‌بندی و سرعت‌عمل خوبی از خود نشان ندهید، قطعا از پشت‌سرگذاشتن این قسمت‌ها عاجز خواهید بود. از طرفی حلقه‌هایی نیز در بازی وجود دارد که با گذر از مرکز آن‌ها شما امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید و این همیشه شما را وسوسه خواهد کرد که ریسک کنید و برای عبور از مرکز حلقه، تمام تلاش خود را به کار ببندید.

Fire Rides
Fire Rides
Fire Rides

بازی از لحاظ گرفیکی نیز بسیار خوب طراحی شده است و هر چقدر که بیشتر جلو بروید با محیط‌های جدیدتر همراه با رنگ‌های متفاوت‌تر روبرو خواهید شد. جدا از ثبت یک رکورد کهکشانی که شاید اصلی‌ترین هدف هر بازیکنی برای ادامه بازی باشد، شما می‌توانید با کسب اچیومنت‌های مختلف بازی، گوی‌های جدیدی را به‌دست آورید که البته تعدادشان خیلی زیاد نیست و شاید از این نظر کمی دلسرد‌کننده باشد. دیگر نکته منفی بازی این است که جایی برای مقایسه رکوردهای شما با بازیکنان سایر نقاط جهان ندارد و نبود این قابلیت در بازی‌ای با این سبک چندان خوشایند نیست. با این حال بازی آیفون و اندروید Fire Rides اثر نسبتا جدید و اعتیادآوری است که حتما ارزش تجربه کردن را دارد. برای دانلود این بازی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Fire Rides


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده