نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل DOKDO

DOKDO یک بازی اندروید و آیفون استراتژیک است که در آن، باید کشتی رویایی‌تان را بسازید! با معرفی بازی همراه باشید.

افراد زیادی این روز‌ها اوقات فراغت‌شان را با بازی‌های موبایل سرگرم می‌شوند و خیلی از این افراد، ترجیح می‌دهند که به جای بازی‌های گرافیکی و پر زرق و برق، آثاری روی گوشی‌هایشان داشته باشند که بتوانند آن را در هر زمان و مکانی به راحتی تجربه کنند و در کوتاه مدت هم لذت زیادی از بازی کردن بازی ببرند. به همین دلیل هم معمولا بازی‌های ساده‌ای مثل کندی کراش روی موبایل به محبوبیت خاصی دست پیدا می‌کنند که گاهی حتی بازی‌های چند گیگابایتی هم در رسیدن به آن ناکام می‌مانند. امروز در مطلب معرفی بازی موبایل زومجی، سراغ یک بازی اندروید و آیفون به نام DOKDO رفته‌ایم که یک اثر ساده است ولی در عین سادگی، می‌توان برای مدت طولانی شما را سرگرم نگه دارد.

DOKDO به بیان ساده، بازی‌ای با المان‌های استراتژیک است که در آن شما در ابتدا یک کشتی ساده دارید که با آن، می‌توانید به ماهی‌گیری پرداخته یا با کشتی‌های دیگر مبارزه کنید. البته اگر در همان اول کار سراغ نبرد‌های بازی بروید، قطعا در اثر برخورد یکی دو گلوله توپ کشتی‌تان متلاشی خواهد شد و شکست خواهید خورد. به همین دلیل هم باید سعی کنید با به دست آوردن منابع مختلف، اول کشتی خودتان را ارتقا داده و سپس وارد نبرد شوید. عاملی که DOKDO را به بازی جذابی تبدیل می‌کند، همین مبحث ارتقای کشتی است که برای آن، به منابع مختلفی نیاز دارید. DOKDO دنیای نسبتا وسیعی دارد و شما می‌توانید بین دو اقیانوس مختلف در بازی سوییچ کنید و در اسکله‌های مختلف، متوقف شوید. البته در ابتدای بازی، در هریک از این اقیانوس‌ها فقط یک اسلکه امن وجود دارد و باقی اسکله‌ها، توسط دشمنان تصرف شده‌اند. حال اولین کاری که در بازی باید انجام دهید، این است که برای مدتی ماهی‌گیری کنید. این کار به سادگی هرچه تمام صورت می‌گیرد و کافی است کشتی‌تان را به نقطه‌ای که مملو از ماهی است هدایت کرده و در آن‌جا منتظر بمانید تا ماهی‌ها به صورت خودکار در دام شما بیافتند.

کنترل ساده بازی باعث می‌شود که بتوانید Dokdo را در هر زمان و مکانی تجربه کنید

سپس می‌توانید برای مثال با مراجعه به اسکله، ماهی‌هایی را گرفته‌اید بفروشید و با پولی که به دست می‌آورید، نسبت به ارتقای کشتی خودتان اقدام کنید. در بازی DOKDO قادر خواهید بود بخش‌های مختلف کشتی از بدنه اصلی گرفته تا توپ‌ها و المان‌هایی مثل سرعت یا هدایت کشتی را ارتقا بدهید و با هر بار ارتقا، شاهد بهتر شدن کشتی‌تان باشید. به مرور زمان و پس از آنکه قدرت کشتی خودتان را افزایش دهید، می‌توانید کار‌های جالبی هم در بازی انجام دهید. برای مثال می‌تواند به نقشه مراجعه کرده و اسکله‌های اطراف را علامت‌گذاری کنید و سپس با شکست دادن کشتی‌های محافظ هر اسکله، آن را تصرف کنید تا بتوانید بعدا در آن، داد و ستد کنید. هر اسکله ممکن است آیتم‌هایی مثل ماهی، چوب، سنگ و موارد دیگر را به قیمت خاصی بخرد و همین مساله باعث می‌شود تا خرید و فروش کالاها در اسکله‌های مختلف، به کار هیجان‌انگیزی تبدیل شود و کافی است کمی به قیمت‌ها دقت کنید تا بتوانید سود خوبی به دست بیاورید.

یکی از مواردی که DOKDO را به بازی جذابی تبدیل می‌کند، سیستم کنترل بسیار ساده آن است که باعث می‌شود بتوانید بازی را حتی با یک دست هم تجربه کنید. در این بازی به دو شیوه می‌توانید کشتی را حرکت بدهید که اولی دو بار ضربه زدن روی نقطه‌ای از محیط بازی است که باعث می‌شود کشتی‌تان به سمت آن حرکت کند و روش بعدی، نگه داشت انگشت روی صفحه گوشی است که باعث می‌شود یک جسم دایره‌ای شکل ظاهر شود و حال مثلا با کشیدن این جسم به جلو می‌توانید رو به جلو حرکت کنید یا با کشیدن آن به جهت‌های مختلف هم می‌توانید کشتی را به جهتی که می‌خواهید هدایت کنید. مواردی مثل ماهی‌گیری یا شلیک توپ به سمت دشمنان هم به شکل خودکار صورت می‌گیرند و نیازی به زدن کلید اضافه برای آن‌ها نخواهید داشت و فقط کافی است زاویه توپ‌های کشتی‌تان نسبت به دشمن را درست تنظیم کنید.

دانلود در آپارات

DOKDO با اینکه بازی ساده و کم‌حجمی است، اما گرافیک خوبی دارد و از این بابت مشکلی احساس نخواهید کرد. از طرف دیگر این بازی رایگان با وجود پشتیبانی از خرید‌های درون برنامه‌ای، بدون پرداخت پول هم قابل بازی است و با کمی صبر و تلاش می‌توانید منابع موردنیاز‌تان را به حد کافی پیدا کنید. در مجموع اگر به بازی‌های ساده موبایل علاقه دارید، دانلود بازی DOKDO پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون DOKDO


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده