// شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل reformat Z

بازی reformat Z با الهام از مجموعه بازی GO، محصول کمپانی اسکوئر انیکس مونترال، سعی دارد تا بازی معمایی جذابی را ارائه دهد.

حضور شخصیت‌های محبوب دنیای بازی‌های ویدیوی در آثار مختلف از سینما گرفته تا صنعت بازی‌های ویدیویی، امری مرسوم است. به ویژه که اخیرا با پیشرفت روز افزون بازی‌های موبایل شاهد تمایل استودیوهای مطرح برای ورود به بازار جدید و بزرگ موبایل هستیم. یکی از استودیوهایی که با کمی خلاقیت توانسته سه شخصیت محبوب خود را در مجموعه‌ای جدید روانه بازار کند، استودیوی اسکوئر انیکس است که با سه بازی Lara Craft GO ،Hitman GO و Deus Ex GO، سری متفاوت و خلاقانه‌ای را توسعه و منتشر کرده است. در سری GO بازیکنان باید شخصیت‌های اصلی را از نقطه A‌ به نقطه B هدایت کنند، به شکلی که در جریان بازی با دشمنان روبرو نشده یا آنها را به صورت مخفیانه از بین ببرند. سبک پازل بازی و طراحی هوشمندانه هر یک از مراحل به مرور چالش‌های جدیدی را مقابل بازیکنان می‌گذارد و بازیکن برای تمام کردن مرحله باید قبل از هر حرکت به خوبی فکر کند. سبک گیم‌پلی متفاوت سری GO نه تنها به سرعت در میان بازیکنان محبوب شد بلکه، بازیسازان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرد تا با الهام از این مجموعه، آثار مخصوص به خودشان را توسعه و منتشر کنند. یکی از این دست بازی‌ها reformat Z: است که با محیطی سه بعدی و صد البته زیبا، ما را با نیروی ویژه‌ای به نام آلیس همراه می‌کند.

بازی  reformat Z

reformat Z شباهت‌های زیادی به مجموعه بازی GO دارد و می‌تواند بازیکنان این سری را راضی کند

داستان بازی اندروید و آیفون (re)format Z در سال ۲۱۱۷ روایت می‌شود جایی که با زنی به نام آلیس باید در برابر سازمان قدرتمندی به نام «The Resistance» برای بقا تلاش کنیم. شکست آلیس در نفوذ و هک LIBRIA Corp، باعث می‌شود تا سازمانی زیرزمینی و مرموز به دنبال او بیفتد تا مانع انجام اهداف آلیس شود. اقدامات آلیس در آشکارسازی اهداف این گروه باعث شده تا سازمان The Resistance از کارهای آلیس آگاه شود، زیرا درصورت موفقیت آلیس انقلابی در راه خواهد بود. داستان بازی هرچند آنطور که باید عمیق نیست، اما برای یک بازی موبایل می‌تواند بازیکنن را با خود همراه کند. دور ماندن از دست این سازمان نیازمند هوشمن‍‍دی و حرکت مخفیانه و البته به موقع است تا نه تنها آلیس را از تیررس نیروهای ویژه‌ دور نگه داریم، بلکه باید با حل کردن معماها و جمع‌آوری آیتم‌ها به مرور به اهداف اصلی این سازمان زیرزمینی پی ببریم. دشمنان اما تنوع زیادی دارند و از پیاده نظام‌ یا به قولی نیروهای گشت بگیرید تا پهباد‌ها و دوربین‌ها را شامل می‌شوند. با به صدا در آمدن آژیر خطر، به سرعت شکست خواهید خورد.

اما گرافیک بازی دیگر ویژگی‌ reformat Z است، بازی از همان ابتدا گرافیک جذابی را با نورپردازی زیبا ارا‌ئه می‌دهد که برای یک بازی موبایل، زیبا و چشم نواز است. با توجه به حرکت شخصیت در مسیری مشخص، بدون شک آزادی محدودی را در تمام کردن هر یک از مراحل بازی دارید و باید به سرعت بهترین مسیر را برای تمام کردن هر مرحله پیدا کنید. یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، افت فریم‌های گاه و بیگاهی است که در جریان بازی با آن روبرو می‌شوید. هرچند این افت فریم وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد نمی‌کند، اما باید برای داشتن تجربه‌ای روان‌تر، در انتظار بروزرسانی بازی باشیم. شهر تاریک زوریخ زیر نور چراغ‌های نئونی، جلوه‌ی ویژه‌ای را به مراحل داده است و سازندگان درخلق محیط‌هایی که در سال ۲۱۱۷ روایت می‌شود موفق بوده‌اند.

بازی  reformat Z

بازی reformat Z با ارائه‌ی داستانی جذاب برای پرده برداری از راز رخداد‌هایی که حدودا ۶۰۰ سال قبل در شهر زوریخ رخ داده‌ است، سعی دارد تا بازیکنان را تا انتهای داستان با خود همراه کنید. جمع‌آوری داده‌ها برای پی بردن به راز LIBRIA Corp از یک طرف و گیم‌پلی درگیر کننده بازی از طرفی دیگر، زمانی که در کنار گرافیک جذاب و موسیقی شنیدنی قرار می‌گیرد، اثر زیبایی را برای نصب روی موبایل به ارمغان می‌آورد. استودیوی Blindflug بازی reformat Z را به صورت رایگان و با پشتیبانی از خریدهای درون برنامه‌ای برای اندروید و آیفون منتشر کرده است.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی اندروید و آیفون reformat Z:


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده