نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Glopy

بازی Glopy یک اثر پازل سه‌بعدی خوش‌ساخت است که بازیکن را در موقعیت کنترل یک گوی چوبی بزرگ قرار می‌دهد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی آیفون و آیپد Glopy، ساخته‌ی استودیو Hayrullah Emre KalafatGunes یک بازی پازل کاملا مهارتی است که به‌نوعی یادآور گوی‌های اسباب‌بازی چوبی دوران کودکی خواهد بود. اگر به ساخته‌هایی چون بازی PUSH و بازی Shadowmatic ارتباط برقرار کرده باشید، بدون شک گیم‌پلی و مکانیزم‌های ارائه شده در بازی موبایل Glopy یک تجربه‌ی سراسر مفرح و سرگرم کننده برای شما خواهد بود.

از آنجایی که ژانر بازی‌های معما محور سبک مورد علاقه‌ی من محسوب می‌شود و تقریبا انواع و اقسام پرداخت‌های متفاوت در این ژانر را تجربه کرده‌ام در دوران کودکی نیز بیشتر با اسباب بازی‌هایی سرگرم می‌شدم که به‌نوعی بتوانند مرا به چالش کشیده و درگیر کنند. زمان که برای اولین‌بار بازی Glopy را در فرشگاه اپ‌استور مشاهده کردم به‌سرعت برای من یادآور آن گوی‌های چوبی چرخانی بود که در دوران کودکی با آنها بسیار خاطره داشتم و ترغیب شدم این اثر را تجربه کنم و البته اضافه کنم که Glopy یکی از بهترین پرداخت‌های پازل چند وقت اخیر روی موبایل برای من بود.

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين
تکیه بر سیستم فیزیک جاذبه و استفاده از زوایای دقیق برای هدایت توپ، مورد کلیدی پیشرفت موفقیت‌آمیز در بازی Glopy خواهد بود

در بخش گیم‌پلی، درست مانند دیگر ساخته‌های ژانر پازل، بازی Glopy نیز یک اثر مبتنی بر مراحل است؛ مراحل بازی از چهار تم متفاوت با نام‌های Toybox ،Rocket، Surfer و Racer تشکیل شده‌اند. تم‌های اشاره شده هرکدام به‌عنوان چپتر و بخش جداگانه درنظر گرفته می‌شوند و پس‌زمینه و محیط مربوط به مراحل هر چپتر با توجه به این تم‌ها تغییر خواهند کرد؛ لازم به ذکر است که رنگ توپ و مکانیزم‌های بازی هم با توجه به زمینه‌های اشاره شده تغییر خواهند کرد. هر تم یا چپتر شامل ۶ مرحله است و اینکه شاید تعداد ۶ مرحله برای هر بخش کمی کم‌تعداد به‌نظر رسد اما با توجه به‌اینکه بازی در مراحل بالاتر چقدر سخت و چالشی خواهد شد، این میزان کاملا مناسب خواهد بود؛ نگذارید که ظاهر بچه‌گانه‌ی بازی Glopy نسبت به چالش‌های فوق‌العاده سخت ارائه شده در این اثر شما را فریب دهد. هدف اصلی بازیکن در طول مراحل کاملا ساده و سرراست در نظر گرفته شده است؛ شما باید تمام توپ‌های رنگی مشخص در قسمت فوقانی گوی چوبی را به درون اسلات یا حفره‌ی مربوط به هرکدام هدایت کنید. گوی چوبی و اصلی بازی به ۴ قسمت تقسیم‌بندی شده است؛ یک قسمت فوقانی، دو قسمت میانی و یک قسمت پائینی. شما باید با استفاده از انگشتان خود و سیستم کنترل لمسی بازی Glopy روی گوی، بخش‌های اشاره شده را جابجا کرده و چرخش دهید. با لمس محیط‌های پیرامون می‌توانید کلیت گوی چوبی را برای به‌دست آوردن یک چشم‌انداز مناسب تغییر دهید. بازی موبایل Glopy همچنین از سیستم ژیروسکوپ گوشی یا تبلت‌های هوشمند شما برای محاسبات فیزیک بازی استفاده می‌کند بنابراین تکیه بر سیستم جاذبه و استفاده از زوایای دقیق برای هدایت توپ مورد کلیدی برای پیشروی موفقیت‌آمیز در این اثر خواهد بود. 

بازی Glopy در ابتدا و با تم اسباب‌بازی، بسیار ساده شروع می‌شود اما بازی رفته رفته با ارائه توپ‌های بیشتر به‌شدت سخت و سخت‌تر خواهد شد به‌نحوی که اگر شما توپ رنگی مشخص را به‌درون حفره‌ی اشتباهی در پائین گوی هدایت کنید روند بازی با شکست مواجه شده و باید مرحله مورد نظر را از نو آغاز کنید. همانطور که طی پیشروی به چپتر یا تم‌های جدید دسترسی پیدا خواهید کرد، چالش‌های دیگر نیز سوای از بالا رفتن تعداد توپ‌ها نظیر سوییچ‌ها، لوله‌های سیم‌پیچ یا حتی لوله‌هایی با قابلیت تغییر رنگ چالش‌های ارائه شده در بخش گیم‌پلی بازی Glopy را وارد فاز کاملا جدیدی خواهند کرد. علاوه‌بر یادگیری و چیره شدن بر مکانیزم‌های جدید که طی پیشرفت در طول بازی در اختیار بازیکن قرار خواهند گرفت باید نقش مکانیزم جاذبه در گیم‌پلی را نیز در نظر بگیرید؛ از آنجایی که جریان‌های حرکتی اکثرا بر پایه‌ی قابلیت ژیروسکوپ هستند تمامی توپ‌ها می‌توانند در یک چشم به‌هم زدن به پائین حرکت کنند، از این‌رو باید دقت بسیار بالائی را در حین کنترل گوی اصلی و چرخش بخش‌های متفاوت از آن به‌خرج دهید. روی هم رفته گیم‌پلی در بازی Glopy با بهره‌گیری از قوانین فیزیک و مکانیزم‌های جاذبه‌، تجربه‌ای بسیار سرگرم کننده بر پایه‌ی صبر و حوصله خواهد بود.

برای دانلود تریلر از طریق وب‌سایت آپارات اقدام کنید

در بخش بصری، بازی Glopy فوق‌العادست!

در بخش بصری بازی Glopy فوق‌العادست! تمام اجزای تشکیل دهنده‌ی بازی و محیط به‌صورت سه بعدی طراحی شده‌اند نمائی فوتورئلستیک دارند. Glopy مملو از توپ‌های چوبی زیبا و براقی است که نمائی جلا داده شده و بسیار چشم‌نواز دارند. بافت‌های مربوط به متریال‌های بازی علی‌الخصوص چوب از عمق و کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و راستش را بخواهید بسیار به نمونه‌ی واقعی نزدیک است. استفاده از طیف رنگ‌های گسترده از مات تا روشن تضاد بسیار زیبایی را به بخش بصری بازی بخشیده است و طراحی انیمیشن‌های در Glopy نیز به‌شکل باورنکردنی نرم و روان بوده به‌گونه‌ای که کوچکترین تاخیری در عملکرد آنها مشاهده نمی‌شود. Glopy همچنین از موسیقی‌های متن با تم کودکانه و سرشار از آرامش بهره می‌برد که به‌شدت با اتمسفر حاکم بر آن هماهنگ است. به‌صورت کلی بخش بصری و سمعی بازی Glopy یکی از بهترین پرداخت‌های اخیر مابین بازی‌های منتشر شده برای پلتفرم‌های موبایل است.

در نهایت، به‌عنوان یکی از طرفداران سرسخت بازی‌های پازل، از تجربه‌ی بازی Glopy به‌شدت لذت بردم. اثری که با تکیه بر مکانیزم‌های جاذبه و بهره‌گیری از قوانین فیزیک درکنار استفاده از کنترل ژیروسکوپ و پرداخت فوق‌العاده به جنبه‌های بصری و البته موسیقیایی، یکی از بهترین ساخته‌های موجود در ژانر پازل برای گوشی‌های موبایل است و به‌خوبی می‌تواند عطش طرفداران بازی‌های پازل خصوصا نوع با صبر و حوصله‌اش را سیراب کند. می‌توانید این بازی فوق‌العاده را منحصرا از طریق مارکت اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی آیفون Glopy


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده