نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

معرفی بازی موبایل Captain Tsubasa: Dream Team

اگر کارتون فوتبالیست‌ها بخشی از دوران کودکی شما بوده، نباید بازی اندروید و آیفون Captain Tsubasa: Dream Team را از دست بدهید. با معرفی بازی همراه باشید.

کارتون فوتبالیست ها و شخصیت‌هایی چون کاکرو، سوباسا، تارو، برادران تاچیبانا و خیلی‌های دیگر، برای بسیاری از ما بخشی از خاطرات دوران کودکی‌مان هستند. به هر حال در زمانی که هنوز خیلی از جنبه‌های فعلی سرگرمی اصلا وجود نداشتند، دلخوشی خیلی از ما همین کارتون‌هایی مثل فوتبالیست‌ها بودند. در صورتی که شما هم طرفدار این مجموعه بوده باشید، قطعا برخی از بازی‌های ویدیویی را که بر اساس آن ساخته شده‌اند، تجربه کرده‌اید؛ بازی‌هایی که مثلا روی کنسول‌هایی مثل سگا یا حتی پلی‌استیشن منتشر شده بودند و با اینکه آثار درجه یکی نبودند، اما حداقل برای طرفداران مجموعه لذت زیادی داشتند. حال اخیرا یک بازی موبایل با نام Captain Tsubasa: Dream Team بر اساس این سری منتشر شده که می‌تواند ساعت‌های زیادی طرفدارانش را سرگرم کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

اگر پیش از این معرفی نسخه‌های موبایل PES و FIFA را در زومجی خوانده باشید، قطعا می‌دانید که در این بازی‌ها، کارتان را شبیه به حالت‌های MyClub و آلتیمیت تیم نسخه‌های کنسولی این دو سری، با یک تیم ضعیف آغاز می‌کنید و باید به مرور زمان سعی کنید تیم‌تان را با به دست آوردن بازیکنان بهتر، قوی کنید. خب Captain Tsubasa: Dream Team نیز تقریبا چنین شرایطی دارد و در این بازی اندروید و آیفون هم که توسط استودیو Klab ساخته شده، پس از پشت سر گذاشتن بخش تمرینی، یک تیم معمولی به شما داده می‌شود که باید به مرور زمان بازیکنان بهتری پیدا کرده و آن‌ها را جایگزین بازیکنان معمولی خودتان کنید.

بازی اندروید و آیفون Captain Tsubasa: Dream Team

Captain Tsubasa: Dream Team یک بازی کاملا آنلاین است و برای تجربه آن به اتصال دائم اینترنت نیاز دارید

حال که به مبحث بازیکنان اشاره کردیم، کمی در مورد نحوه به دست آوردن آن‌ها توضیح دهیم و در ادامه سراغ مواردی مثل گیم‌پلی بازی برویم. به مرور زمان با انجام دادن مسابقات مختلف، انجام ماموریت‌هایی که برای‌تان تعیین شده یا حتی ورود منظم به بازی در هر روز و تماشای میان‌پرده‌های مختلف که حس و حالی انیمه‌ای دارند، یک نوع پول درون بازی دریافت می‌کنید که با رفتن به قسمت ترنسفر، می‌توانید با آن پک‌های مختلفی را باز کنید. برخی از این پک‌ها شامل یک و برخی شامل چند بازیکن می‌شوند و مثلا پک‌های گران‌تر شانس این را دارند که شامل بازیکنان مطرحی مثل کاکرو، دیاز، سوباسا، تارو و افراد دیگر باشند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از نوع دیگری از پول درون بازی یعنی سکه، این بازیکنان را ارتقا دهید یا قابلیت‌های ویژه‌شان را تغییر داده و بهتر کنید و با استفاده از چنین روش‌هایی، به مرور صاحب یک تیم قوی در بازی خواهید شد.

اما Captain Tsubasa: Dream Team فقط به کسب بازیکنان بهتر و ارتقای آن‌ها خلاصه نمی‌شود و بازی گیم‌پلی جذابی نیز دارد. در این بازی شاهد سه حالت گیم‌پلی هستیم که بخش داستانی، بخش لیگ و بخش چندنفره هستند. در بخش داستانی شما اتفاقات مختلفی را که پیش‌تر در انیمه‌های این سری هم آن‌ها را مشاهده کرده‌ایم، تجربه خواهید کرد؛ مواردی مثل مسابقات بین مدرسه‌ای یا مسابقات ملی که می‌توانید با تیم‌تان در آن‌ها شرکت کنید و به مصاف تیم‌های دیگر بروید. همچنین در بین مسابقات مختلف، داستان بازی هم در قالب یک سری میان‌پرده روایت می‌شود که حس و حالی شبیه به انیمه‌های کاپیتان سوباسا دارد و دنبال کردن وقایع این بخش لذت زیادی دارد. همچنین حالت لیگ که از سطح سه به بعد در دسترس قرار می‌گیرد، امکان بازی کردن با ترکیب ساخته‌شده توسط سایر بازیکنان را در حالی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند فراهم می‌کند و در نهایت حالت چندنفره هم که از سطح هفت به بعد فعال می‌شود، قابلیت بازی با سایر گیمر‌ها را در اختیارتان می‌گذارد.

بازی اندروید و آیفون Captain Tsubasa: Dream Team

جلوه‌های بصری بازی حس و حالی انیمه‌ای دارند و یادآور خاطرات خوب کارتون‌های فوتبالیست‌ها هستند

اما بدون توجه به اینکه کدام حالت را تجربه کنید، روند بازی کمابیش شکل یکسانی دارد؛ به این صورت که پس از شروع مسابقه، شما می‌توانید یکی از سه حالت اتوماتیک، نیمه دستی و دستی را برای کنترل بازیکنان‌تان انتخاب کنید. در حالت دستی باید همه تصمیم‌ها را خودتان بگیرید، در حالت نیمه دستی برخی از تصمیم‌ها توسط شما گرفته می‌شوند و در حالت خودکار هم همه چیز به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و شما بیش‌تر یک ناظر هستید که فقط می‌تواند مواردی مثل استراتژی تیم اعم از حمله یا دفاع را تعیین کند. البته امکان سوییچ بین این سه حالت در جریان بازی نیز وجود دارد. در صورتی که بازی را روی کنترل اتوماتیک قرار ندهید، می‌توانید با لمس بازیکنان خودی یا قسمت‌های خالی زمین مسابقه، توپ را پاس بدهید و با کشیدن بازیکن صاحب توپ به یک نقطه مشخص، وی را به آن سمت حرکت دهید. همچنین زمانی که بازیکن شما به یک بازیکن حریف برسد، مشابه نسخه‌های قدیمی بازی روی سگا یا کنسول‌های نینتندو، بازی متوقف شده و صحنه‌ای از تقابل بازیکنان نمایش داده می‌شود. در این زمان شما باید از بین گزینه‌هایی مثل پاس، یک و دو، دریبل یا شوت یکی را انتخاب کنید و امیدوار باشید که بازیکنان حریف مانع توپ شما نشوند. در فاز دفاعی هم شرایط به همین شکل است و باید اول بازیکن‌تان را به بازیکن حامل توپ برسانید و سپس دستور‌هایی مثل تکل یا قطع توپ را انتخاب کنید.

همچنین برخی بازیکنان مطرح، یک سری قابلیت‌های ویژه نیز دارند. برای مثال کاکرو می‌تواند از شوت ببر خودش استفاده کند یا سوباسا هم شوت مخصوص به خودش را دارد که مهار آن‌ها برای دروازه‌بان‌ها کار دشواری است. وجود این نوع قابلیت‌های ویژه، حس و حال جالبی به بازی بخشیده و باعث خلق صحنه‌های سرگرم‌کننده‌ای می‌شود. در مجموع Captain Tsubasa: Dream Team گیم‌پلی خوب و مفرحی دارد و می‌تواند برای ساعت‌های طولانی هم لذت‌بخش باقی بماند.

بازی اندروید و آیفون Captain Tsubasa: Dream Team

Captain Tsubasa: Dream Team یک بازی رایگان است و خب از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند؛ برای مثال می‌توان با پرداخت پول واقعی، پول درون بازی به دست آورد و از این طریق پک‌های خوبی خریداری کرد که شانس به دست آوردن بازیکنان بزرگ را افزایش می‌دهند. درست است که پول واقعی تاثیر پررنگی در روند بازی دارد، اما به صورت رایگان هم می‌توان از این بازی لذت برد و با کمی حوصله، پول کافی برای خرید بازیکن را هم به دست آورد. از طرف دیگر Captain Tsubasa: Dream Team از نظر گرافیکی نیز واقعا زیبا است و حس و حال انیمه‌ای آن، کاملا خاطرات کارتون‌های این سری را زنده می‌کند. در ترکیب با این جلوه‌های بصری زیبا، موسیقی‌ای مناسب با حال‌وهوای بازی نیز در جریان مسابقات پخش می‌شود که لذت تجربه Captain Tsubasa: Dream Team را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

در کل حتی اگر طرفدار سری فوتبالیست‌ها هم نباشید، کافی است کمی به فوتبال، مخصوصا از نوع فانتزی آن، علاقه داشته باشید تا بتوانید لذت زیادی از بازی Captain Tsubasa: Dream Team ببرید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Captain Tsubasa: Dream Team


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده