// چهار شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Loopables

بازی موبایل Loopables اثری معمایی و خلاقانه‌ است که می‌تواند برای طرفداران Monument Valley تجربه بسیار خوبی باشد.

مجموعه Monument Valley که نسخه دوم آن نیز عنوان بهترین بازی پلتفرم همراه در مراسم The Game Awards 2017 برگزیده شد، دریچه جدیدی را در میان بازی‌های موبایلی ایجاد کرد که قطعا در آینده رهروان زیادی خواهد داشت. Monument Valley چه از لحاظ گیم‌پلی، چه طراحی بصری و هنری و چه از حیث طراحی مراحل، اثری فوق‌العاده خلاقانه بود که باعث می‌شد هیچ‌رقمه نتوانید حس لذت‌بخش تجربه آن را انکار کنید.

بازی پازل Loopables که از قضا اولین اثر استودیو Kurzawa Apps نیز به شمار می‌رود، دنباله‌رو بسیار خوبی برای بازی Monument Valley محسوب می‌شود که اگرچه همانند آن مراحل زیادی ندارد و از لحاظ گیم‌پلی خیلی شگفت‌زده‌تان نمی‌کند، اما به سرعت شما را با محیط و مکانیزم‌های جالبش همراه می‌سازد و با پیشبرد گام به گام مراحل از نظر درجه سختی، چالش‌های شیرینی برای گیمر ایجاد می‌کند.

??? ???????
 ??? ???????
 ??? ???????
بازی Loopables با محدود کردن کنترل شما روی شخصیت اصلی، تعاملات با محیط بازی را افزایش داده است

بازی اندروید و آیفون Loopables جزو آن دسته از بازی‌هایی است که برای طی کردن یک مرحله‌اش باید چندین بار شکست بخورید تا در نهایت راه و قلق پیروزی را بدست آورید. در واقع شما در برخی مراحل نیاز دارید تا به آزمون و خطا روی بیاورید. البته این بدان معنی نیست که معماهای بازی نیاز به فکر کردن ندارند. یکی از ویژگی‌های جالب بازی این است که کنترل شما را روی شخصیت بازی کاهش می‌دهد و در عوض کنترل بر محیط و اجزای آن را بیشتر می‌کند. در حقیقت شما در بازی فقط می‌توانید با لمس کردن یک دایره قرمز به کاراکتر بگویید که حرکت کند. حالا اینکه کاراکتر به کدام سمت می‌رود و چه زمانی متوقف می‌شود، توسط مسیر مشخص خواهد شد.

یکی از ویژگی های بازی این است که به شما دو دید مجزا می دهد. شما یک بار کاراکتر خود را می‌بینید که روی مسیری با المان‌های مشخص حرکت می‌کند. حال اگر دوبار صفحه را لمس کنید، بازی دید دیگری در اختیار شما قرار می‌دهد که در آن برخی از اشیای پنهان را مشاهده می‌کنید و ضمنا نحوه حرکت برخی بلوک‌ها نیز برای‌تان مشخص می‌شود. با گفتن همه این‌ها، هنوز اشاره نکرده‌ایم که هدف ما از طی کردن این مسیر چیست. در Loopables شما بایستی دقیقا از همان بلوکی که حرکت خود را روی آن شروع می‌کنید، روی همان بلوک هم مرحله را به اتمام برسانید. یعنی همانطور که لوگوی بازی هم به ما نشان می‌دهد، باید یک مسیر بسته را از یک نقطه شروع و در همان نقطه به پایان برسانید. در این میان شما هیچ ماموریت خاصی ندارید و هیچ اچیومنتی هم درکار نیست. همه تلاش شما فقط و فقط معطوف به بازگشت به خانه اول است.

??? ???????
 ??? ???????
 ??? ???????

یکی از مواردی که گیم‌پلی Loopables را نسبت به آثار مشابه خود متفاوت می‌سازد، اهمیت بسیار بالای حرکت شخصیت اصلی بازی است. در واقع رد شدن از هر بلوک ممکن است تغییری را ایجاد کند که فقط در دید پنهان بازی قابل درک باشد و همین امر باعث می‌شود که تعداد آزمون و خطاها بالا برود و گاهی اوقات حل معماهای بازی نیز پیچیده شود.

از دیگر نکات مثبت بارز بازی، طراحی هنری زیبا و موسیقی شنیدنی آن است که به خوبی با بازی هماهنگ می‌شود. برای مثال وقتی شما دید خود را عوض می‌کنید تا اشیای پنهان را ببینید، موسیقی بازی نیز عوض می‌شود. همچنین برای هر پارت بازی محیط‌های نسبتا متنوع‌تری در نظر گرفته شده است که تاحدودی می‌تواند از تکراری شدن بازی جلوگیری کند. با این حال تعداد مراحل بازی چندان زیاد نیست و این می‌تواند تاحدودی ناامید کننده باشد. البته برای استودیو کورزاوا اپس، این هنوز اول راه است و قطعا در آینده می‌توانیم آثار خلاقانه بهتری را هم از آن‌ها ببینیم. برای دانلود بازی آیفون و اندروید Loopables از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

دانلود بازی اندروید و آیغون Loopables


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده