نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل FIFA Soccer

FIFA Soccer نسخه اندروید و آیفون بازی فوتبال الکترونیک آرتز است که در این مطلب بیش‌تر با آن آشنا خواهیم شد.

چند سالی است که الکترونیک آرتز هر ساله در کنار نسخه‌های کنسولی و پی‌سی فیفا، یک نسخه مخصوص موبایل از این بازی هم منتشر می‌کند. تا نسخه فیفا 16، بازی موبایل این سری هم یک اثر با حس و حال نسخه‌های کنسولی بود که در آن می‌توانستید بازی را با تیم‌های مختلف در حالت‌های متفاوت تجربه کنید. اما از سال گذشته، EA تصمیم گرفته‌ تا در بازی اندروید و آیفون فیفا، یک تجربه جمع و جورتر از این بازی ارائه کند که حس و حالی نزدیک به بخش آلتیمیت تیم نسخه‌های اصلی دارد و امسال هم به جای انتشار یک نسخه مجزا، دقیقا مانند نسخه موبایل PES، الکترونیک آرتز آپدیتی برای نسخه سال پیش منتشر کرده و آن را بهبود زیادی بخشیده است.

همان‌طور که اشاره کردیم، FIFA Soccer بیش‌تر حس و حالی شبیه به بخش آلتیمیت تیم نسخه‌های اصلی دارد؛ اگر این بخش را تجربه کرده باشید، می‌دانید که در آن ابتدا یک تیم ضعیف به شما داده می‌شود و به مرور باید با بازی کردن بازیکنان بهتری به‌دست آورده و تیم‌تان را قوی‌تر از قبل کنید. FIFA Soccer هم تا حدود زیادی چنین شرایطی دارد و در ابتدای بازی کار را با یک تیم ضعیف شروع خواهید کرد و به مرور می‌توانید بازیکنان بهتری را از پک‌ها به‌دست آورده و از آن‌ها در تیم‌تان استفاده کنید.

فیفا موبایل

با اینکه نسخه موبایل فیفا تجربه‌ای جمع و جور ارائه می‌دهد، اما قطعا ارزش بازی کردن دارد

FIFA Soccer که با نام FIFA Mobile هم شناخته می‌شود، حالت‌های بازی متنوعی نیز دارد. اولین حالت بازی که از همان ابتدا در دسترس است، VS Attack نام دارد که در آن، با سایر گیمر‌ها مسابقه می‌دهید. البته روند بازی به این شکل نیست که شما مستقیما با هم رو‌به‌رو شوید و هرکدام کنترل یک تیم را برعهده بگیرید. بلکه در این حالت وارد یک مسابقه ۹۰ ثانیه‌ای در برابر تیم حریف می‌شوید که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود و رقیب‌تان هم روی گوشی خودش دقیقا چنین شرایطی را تجربه می‌کند. حال شما در طول این ۹۰ ثانیه در سناریو‌های مختلفی قرار می‌گیرید که در آن یا باید اقدام به گلزنی کنید یا اینکه مانع از گلزنی تیم حریف شوید. هرچه تیم شما قوی‌تر از حریف باشد، شانس به‌دست آوردن موقعیت‌های گل بهتری در مسابقه خواهید داشت و می‌توانید راحت‌تر به گل برسید. با کسب پیروزی در این حالت، برای باشگاه‌تان طرفدار جمع می‌کنید و با رسیدن طرفداران‌تان به یک سقف خاص، می‌توانید به دست بالاتر صعود کنید و جوایز خاصی به‌دست بیاورید.

FIFA Soccer همچنین حالت‌های دیگری مثل رویداد‌ها یا لیگ نیز دارد؛ در حالت رویداد باید یک سری رویداد را انجام دهید که محدودیت زمانی دارند و مثلا در آن‌ها باید با ضربه چیپ گل بزنید یا چهار ضربه آزاد را به گل تبدیل کنید. با موفقیت در انجام دادن رویداد‌ها، امتیازات خاصی کسب خواهید کرد که از آن‌ها می‌توانید برای باز کردن پک‌های مختلف استفاده کنید. در حالت لیگ هم با دیگر کاربران بازی متحد خواهید شد و باید سعی کنید در کنار یکدیگر به پیروزی برسید. در مجموع FIFA Soccer از نظر داشتن حالت‌های بازی مختلف، شرایط خوبی دارد و می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم نگه دارد.

FIFA Soccer مثل اکثر بازی‌های اندروید و آیفون امروزی، رایگان است و خرید‌های درون برنامه‌ای نیز در آن نقش دارند. برای مثال شما با پول واقعی می‌توانید پول رایج درون بازی را خریداری کرده و از این طریق پک‌هایی بخرید که شامل بازیکنان بهتر و قوی‌تر می‌شوند و از این طریق مستقیما شانس خودتان را برای پیروزی در مسابقات افزایش دهید. با اینکه خرید‌های درون برنامه‌ای در بازی تاثیرگذار هستند، اما به صورت رایگان هم می‌توان از فیفا موبایل لذت برد.

فیفا موبایل

نسخه موبایل فیفا همچنین از نظر گیم‌پلی و گرافیک نیز نسبت به سال گذشته بهبود‌هایی داشته است. از این رو شاهد سیستم کنترل نرم و روانی هستیم که با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه یا لمس بازیکنان، خیلی از کار‌ها را می‌توانید به‌راحتی انجام دهید و نیازی هم به سر و کله زدن با تعداد زیادی کلید نخواهید داشت. بازی از نظر گرافیکی هم کیفیت خوبی دارد و مخصوصا از آنجایی که حجم این نسخه از فیفا برخلاف نسخه‌های قدیمی‌تر بسیار پایین و کم‌تر از ۱۰۰ مگابایت است، می‌توان گرافیک آن را کاملا قابل قبول دانست.

در مجموع اگر به بازی‌های فوتبال علاقه دارید، FIFA Soccer هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه روی اندروید و آیفون است و دانلود آن پیشنهاد می‌شود:

دانلود بازی اندروید و آیفون FIFA Soccer


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده