نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Bring me Cakes

Bring me Cakes یک بازی پازل خوشساخت و برگرفته از یکی از خاطرهانگیزترین داستانهای دوران کودکی است. با معرفی این اثر همراه زومجی  باشید.

برخی اوقات توسعه‌دهندگان بازیهای ویدئویی با استفاده از ایدهها و داستانهای آشنا در میان عموم ، اقدام به تولید و شکلگیری ساختههای خود میکنند تا بتوانند با توجه به ساختار محبوب و معروف داستانی، بازیکنهای بیشتری را به سمت بازیهای خود جلب کرده و بهنوعی موفقیت آن‌ را تضمین کنند. استودیو الکسی هلو (Aliaksei Huleu) با الهامگیری از داستان شنل قرمزی از شارل پرو، یکی از داستانهای بسیار معروف و محبوب در میان بچه‌‌ها، اقدام به ساخت بازی اندروید و بازی آیفون Bring me Cakes کرده است که در نوع خود یکی از بهترین بازیهای پازل ساده و عمومی مابین ساختههای موبایلی است.

در بخش گیم‌پلی، بازی موبایل Bring me Cakes از کنترل بسیار ساده بهره میبرد و شما تنها با استفاده از یک انگشت میتوانید کل مکانیزمهای آن را بهدست گیرید. بازیکن باید شخصیت شنل قرمزی را با کشیدن انگشت روی صفحهی نمایش در جهات خاص و درون بلوکهای مربعی شکل مشخص، حرکت دهد. این مکانیزم بهصورت متعدد در ساختههای دیگر پازل نیز بهکار گرفته شده است اما در Bring me Cakes عملکرد آن بسیار نرم و روان خواهد بود. یکی دیگر از نکات جالب‌توجه در بازی Bring me Cakes به پرداخت قسمتهای طنز مربوط میشود؛ از متن پیامهای کوتاهی که مابین شخصیت اصلی بازی با مادربزرگش رد و بدل میشود تا میمیک چهره دشمنان و دیگر شخصیتهای درون بازی، از ویژگیهای طنز فوقالعاده‌ای برخوردار هستند که بدون شک برای بازیکن خندهدار و جالب خواهند بود

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين
از نکات جالب‌توجه در بازی Bring me Cakes به پرداخت قسمت‌های طنز مربوط می‌شود

بازی Bring me Cakes شامل چهار جهان متفاوت با هویتهای گوناگون از قبیل جنگل، معدن، سرزمینهای یخی و... میشود که ۲۰۰ مرحله‌ی پازل دستساز بازی در میان این چهار دنیای متفاوت بهصورت مساوی تقسیم شدهاند. هدف اصلی بازیکن در طول هر مرحله از استارت روی بلوکهای مشخص شده‌ی چوبی، گـلی و غیره، جابجائی شخصیت اصلی داستان برای رسیدن به کیکها و جمعآوری تمام آنها است. البته شنل قرمزی تنها کاراکتری نیست که توانائی حرکت در محیط را خواهد داشت. دشمنان در موقعیتهای متفاوت با هر بار حرکت شخصیت داستان به جهات همسو تغییر مکان خواهند داد، لذا پیش از حرکت باید به دقت موقعیت تلهها و دشمنان موجود را بهخوبی آنالیز کنید. یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی Bring me Cakes بدون شک به مکانیزمهای تاکتیکی متفاوت تعبیه شده در هر مرحله مربوط میشود؛ بهعنوان مثال در مراحل مربوط به سرزمینهای یخی، اگر پس از هر ۵ بار حرکت به بلوک مربوط به کمپ‌های آتش نزدیک نشوید، منجمد شده و خواهید مرد. یا در محیط جنگل با گرگی روبهرو خواهید شد که در جهات یکسان با شما حرکت خواهد کرد، از اینرو باید کاملا مراقب باشید تا با او در یک بلوک قرار نگرفته و خورده نشویدشخصیتهای دیگر مانند معدنچی، شکارچی، خرس و... نیز هرکدام با توجه به عملکردهای خاص خود تاثیر به‌سزایی در نحوهی پیشروی شما در طول مراحل خواهند داشت. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که کاراکترهای گوناگون در Bring me Cakes نیز قابلیت جمعآوری و حتی خوردن کیکهای موجود را خواهند داشت. شما همچنین میتوانید با استفاده از مواد منفجره مانند دینامیت و ... موانعهای متفاوت را منفجر کرده و مسیر حرکت خود را باز کنید. روی هم رفته بازی Bring me Cakes با استفاده از مکانیزمهای متفاوت و المانهای مختلف، گیمپلی بهشدت پایبند به استراتژی و تفکر را ارائه میدهد که در نوع خود فوقالعاده بوده و بدون در نظر گرفتن شرایط سنی برای تمامی علاقهمندان به سبک بازیهای معمایی میتواند اوقات بسیار سرگرم کنندهای را رقم بزند.

در زمینه بصری نیز بازی Bring me Cakes از طراحی دو بعدی فوقالعادهای برخوردار است. استفاده از بافتهای بسیار با کیفیت در خلق محیطها با عملکردهاو ظواهر متفاوت در کنار طراحی کم‌نظیر از شخصیتهای بازی، نمای فوقالعادهای به بخش بصری Bring me Cakes بخشیده است. نقاط قوت Bring me Cakes در بخش بصری به موارد اشاره شده خلاصه نشده و بازی همچنین در زمینه استفاده از طیف رنگهای متناسب، از هارمونی خارقالعادهای استفاده میکند که میتواند چشم هر بیننده را به سمت خود جلب کند. طراحی انیمیشنها نیز بسیار نرم و روان بوده و هیچگونه لگ یا تاخیری در عملکرد آنها مشاهده نمیشود. درکنار جلوههای بصری خیره کننده و البته منحصر بفرد، Bring me Cakes دارای صداگذاری و موسیقی متن درخور توجهای نیز است. موزیکهای متفاوتی که در پس زمینه و درون محیطهای متفاوت بازی پخش میشوند کاملا با جو و اتمسفر هماهنگ بوده و نقش بسزائی در فرآهم کردن یک تجربه آرامشبخش و البته هیجان انگیز از این اثر پازل را فرآم میکنند.

برای دانلود تریلر از طریق سایت آپارات اقدام کنید

در نهایت، بازی Bring me Cakes با استفاده از سیستم کنترل بسیار ساده و مکانیزمهای کارآمد، یکی از بهترین و چالشبرانگیزترین تجارب موجود در ژانر بازیهای پازل روی موبایل را فراهم میکند. اگر به سبک بازیهای معمائی همراه با ترکیبی از یک گیمپلی ساده و البته چالشی در کنار استفاده از جلوههای بصری و صوتی فوقالعاده علاقهمند هستید، بههیچ عنوان نسبت به تهیه بازی Bring me Cakes تعلل نکنید. میتوانید این اثر خوشساخت را از طریق مارکتهای گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و تلفنهای هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود خریداری کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Bring me Cakes

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده