نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Ruya

Ruya یک اثر سورئال آرامش‌بخش در سبک پازل است که شما را در موقعیت تطبیق شخصیت‌های دوست‌داشتنی برای حل پازل‌های مختلف قرار می‌دهد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی Ruya، ساخته‌ی استودیو میراکل تی (Miracle Tea)، یک اثر پازل سورئال کاملا آرامش‌بخش است و به‌صورت مناسبی پس از یک روز پر مشغله می‌تواند ذهن و فکر شما را تسکین دهد. اگر با ساخته‌هایی نظیر بازی Campfire Cooking و بازی PUSH ارتباط برقرار کرده باشید، بدون شک عاشق تجربه ارائه‌شده در بازی آیفون و آیپد Ruya خواهید شد. 

من به‌شخصه از آن دست کسانی هستم که مسائل و مشغولیات زندگی تا حد زیادی روی افکار و روانم تاثیر می‌گذارد و زمانی که تحت‌الشعاع مسائل زندگی قرار می‌گیرم علاقه دارم گوشه‌ای بنشینم و برای کسب آرامش در کنار یک لیوان چای یا قهوه به سبک بازی‌های مورد علاقه‌ام (پازل) بپردازم. زمانی که اولین تصاویر و تریلر از بازی Ruya را مشاهده کردم، متوجه شدم که از آن دست ساخته‌ها در ژانر بازی‌های معما-محور است که به هیچ‌عنوان نباید تجربه آن را از دست داد.

Ruya یکی از تجربه‌های فوق‌العاده در سبک بازی‌های پازل با چاشنی مکانیزم‌های Match-3 است

در بخش گیم‌پلی، درست مانند اکثریت بازی‌های پازل، Ruya نیز یک اثر مبتنی بر مراحل است. در بازی ۸ چپتر متفاوت وجود دارند که هرکدام دارای ۸ مرحله مختلف خواهند بود. در آغاز هر مرحله شما بخشی از خاطرات ذهنی کاراکتر رویا (Ruya) را مشاهده خواهید کرد و با پیشروی در بازی، جنبه‌های متفاوت آن و داستان آشکار خواهد شد. برای دسترسی به مراحل بعدی، بازیکن باید حتما پازل‌های فعلی از استیج‌های مورد نظر را با موفقیت پشت سر بگذارد. در طول روند بازی هیچ‌گونه بخش‌های آموزشی یا راهنمایی کننده‌ای وجود نخواهند داشت و از آنجایی که تمامیت مکانیزم‌های ارائه‌شده در بازی Ruya به‌جهت خلق تجربه‌ای آرامش‌بخش طراحی شده است، هیچ‌گونه نیازی به آنها نخواهید داشت. Ruya از هیچ‌گونه سیستم ستاره (اچیومنت)، امتیاز و حتی محدودیت زمانی استفاده نمی‌کند و شما می‌توانید با خیال آسوده نسبت به حل معماهای بازی اقدام کنید. تنها محدودیت اعمال‌شده برای بازیکن در طول مراحل به تعداد حرکت‌هایی ختم می‌شود که در هر استیج می‌تواند انجام دهد. از این رو پازل‌های بازی در طول پیشروی به‌صورت فزاینده‌ای چالش‌برانگیز‌تر خواهند شد که البته با چندین بار تلاش می‌توانید آنها را حل کنید. 

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين
بازی موبایل Ruya از هیچ‌گونه سیستم ستاره، امتیاز و حتی محدودیت زمانی استفاده نمی‌کند

هر مرحله شامل چیدمان و شبکه‌های متفاوتی از پازل‌های مختلف می‌شود و برای شروع، تعدادی از قطعات رنگی گوناگون در اختیار بازیکن قرار خواهند گرفت. اگر قطعه‌ی مورد نظر یک حباب باشد بدان معنی خواهد بود که شما به دو عدد قطعه از این نوع در شبکه‌ چیدمان پازل بازی برای پاکسازی آنها احتیاج خواهید داشت. این شبکه‌های حبابی همچنین برخی حرکات اضافی را برای شما دربر خواهند داشت که می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. در زیر آنها، شخصیت‌هایی وجود دارند که رنگ هرکدام از آنها به قطعه‌های متفاوتی که شما جورچین و پاکسازی خواهید کرد مربوط می‌شوند. اعداد نمایش داده‌شده روی آنها نیز، تعداد قطعاتی را که شما برای حل پازل‌های بازی پاکسازی کرده‌اید نمایش می‌دهند. در بالای تصویر نیز شخصیت رویا وجود دارد که به‌و‌سیله‌ی او می‌توانید قطعه‌های متفاوت را به صفحه‌ی پازل اضافه و هدایت کنید (پرتاب قطعات توسط رویا روی بورد جزو محدودیت‌های حرکت شمرده نمی‌شود).

در بازی همچنین یک الگوی خاص وجود دارد و شما برای هماهنگی در هنگام اتصال قطعات با رنگ‌های متفاوت، به آن نیاز خواهید داشت. برای رها کردن قطعات مورد نظر تنها کافی است با لمس نمایشگر و در نظر گرفتن جهت مناسب، آنها را رها کنید. زمانی که صفحه‌ی مربوط به قطعات مختلف پر و محدودیت‌های حرکات تکمیل شود، بازیکن با شکست روبه‌رو خواهد شد. همانطور که اشاره شد، تعداد حرکات بیشتر زمانی که شما قطعات موجود در حباب‌ها را از بین ببرید در اختیار بازیکن قرار خواهند گرفت. روی هم رفته، بازی موبایل Ruya یکی از تجربه‌های فوق‌العاده در سبک بازی‌های پازل با چاشنی مکانیزم‌های Match-3 بوده و می‌تواند شما را برای مدت‌ها سرگرم کند.

در زمینه بصری، بازی Ruya کاملا ساده، تمیز و زیبا طراحی شده است. هرچیزی در بازی به‌صورت دوبعدی طراحی شده است، اما شخصیت‌های بازی و طرح‌های هنری نسبت به پس‌زمینه دارای حالت برجسته و بسیار زیبایی هستند. جهان بازی Ruya در عالم خواب و رویا جریان دارد و از این رو می‌توانید انتظار چشم‌انداز‌های سورئال و بسیار زیبایی را از آن داشته باشید. طیف رنگ‌های استفاده‌شده در طراحی ویژگی‌های ظاهری بازی، از کدر تا روشن، تضاد و برجستگی بسار جالبی را نسبت به پس‌زمینه به آن بخشیده است. موسیقی‌های متن در پس‌زمینه بازی نیز همراه با ترکیبی از صداهای طبیعت، مانند بارش برف، باران، وزش باد و ... یک تجربه فوق‌العاده اتمسفریک و آرامش‌بخش را در این زمینه برای شما فراهم خواهد کرد. افکت‌های صوتی نظیر اتصال قطعات پازل به یکدیگر نیز در نوع خود جالب و دلنشین طراحی شده است. روی هم رفته، قسمت‌های بصری و صدا در بازی Ruya به بهترین نحو ممکن در خدمت خلق یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های پازل منتشر شده برای پلتفرم‌های موبایل است.

| |

در نهایت، بازی Ruya برای آن دست از کسانی که به‌دنبال یک تجربه‌ی فوق‌العاده آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده در سبک بازی‌های پازل روی تلفن‌های هوشمند خود هستند، انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود. استفاده از ویژگی‌های بصری چشم‌نواز، موسیقی و افکت‌های صوتی آرامش‌بخش در کنار یک گیم‌پلی سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز مطمئنا عطش طرفداران سبک پازل را تا حد زیادی سیراب خواهد کرد. می‌توانید برای دانلود این بازی خوش‌ساخت برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود، از طریق فروشگاه‌ اپ استور با قیمت ۱ دلار اقدام کنید.

دانلود بازی آیفون Ruya


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده