نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Safari Kart

بازی Safari Kart یک تجربه هیجان‌انگیز از بازی‌های ریسینگ به سبک سری بازی Mario Kart برای گوشی‌های موبایل است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی Safari Kart ساخته‌ی استودیو موبیتئوس (Mobiteos) یک اثر در ژانر ماشین سواری کارتینگ است که تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده را برای علاقه‌مندان به ارمغان خواهد آورد. اگر به سبک ارائه گیم‌پلی و مکانیزم‌ها در خلق یک بازی ریسنیگ کارتینگ، مانند ساخته‌هایی چون سری بازی Mario Kart و سری بازی Crash Team Racing علاقه داشته باشید بدون شک از تجربه بازی آیفون و آیپد Safari kart نهایت لذت را خواهید برد.

سری بازی‌های Mario Kart و Crash Team Racing از آن دست ساخته‌هایی هستند که اکثر قریب به اتفاق گیمر‌ها حداقل برای یک بار هم که شده آنها را در زندگی گیمری خود تجربه کرده‌اند. در حالی که پس از موفقیت کم‌نظیر بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy برای کنسول پلی استیشن 4 همه ما به‌نوعی مشتاقانه منتظر معرفی نسخه بازسازی‌شده از سری بازی فوق‌العاده Crash Team Racing نیز هستیم، اما شما با داشتن یک کنسول نینتندو سوییچ می‌توانید نهایت لذت را از بازی Mario Kart 8 Deluxe ببرید. در حالی که همه کنسول نینتندو سوییچ ندارند و کمپانی‌های اکتیویژن و سونی نیز هیچ نشانه‌ای از معرفی Crash Team Racing جدید بروز نداده‌اند، شما می‌توانید با در دست داشتن یک تبلت یا گوشی هوشمند مبتنی بر iOS، نزدیک‌ترین تجربه ممکن از بازی‌های مذکور را همراه بازی Safari Kart تجربه کنید.

بازی Safari Kart یک تجربه نزدیک از ساخته‌هایی چون Mario Kart برای تلفن‌های هوشمند است

در بخش گیم‌پلی، بازی موبایل Safari Kart شامل دو حالت با نام‌های Cup Race و Practice می‌شود. برای چیره شدن بر مکانیزم‌های تعبیه‌شده در بخش گیم‌پلی به شما پیشنهاد می‌کنم اول حتما از بخش تمرینی با Practice بازی را آغاز کنید. اما اگر با ساخته‌های نظیر بازی Mario Kart آشنایی داشته باشید تا حد بسیار زیادی با گیم‌پلی در Safari Kart آشنا خواهید بود. بازی در بخش Cup Race دارای سه درجه سختی با نام‌های Normal ،Fast و Super Fast می‌شود که البته برای دسترسی به دو گزینه فست و سوپرفست باید ابتدا بازی را یک دور در حالت نرمال به پایان برسانید. در بخش Cup Race بازیکن باید ۴ سری از مسابقات را در محیط‌های متفاوت (بازی Safari Kart شامل ۱۲ ترک مختلف می‌شود) انجام دهد و با توجه به رتبه به‌دست آمده در طول مسابقات، امتیاز مناسب را کسب کند. برنده در بخش Cup Race بر اساس مجموع امتیازاتی که در کل مسابقات به‌دست آورده است مشخص خواهد شد. در حال حاضر ۳ کاپ متفاوت با نام‌های زمین، آب و آتش در بازی وجود دارند و البته احتمال اینکه در آینده مدل‌های متفاوتی از آنها در قالب بروزرسانی به بازی اضافه شوند نیز وجود خواهد داشت.

کنترل در Safari Kart به‌صورت کاملا ساده طراحی شده. اتومبیل شما به‌صورت خودکار حرکت خواهد کرد و قسمت اصلی کنترل بازیکن با دکمه‌های تعبیه‌شده در بخش راست و چپ نمایشگر برای حرکت دادن خودرو در جهت‌های راست یا چپ تصویر خلاصه خواهد شد. دو دکمه‌ی «!» در کنار جهت‌های اشاره‌شده در بازی برای سیستم ترمز و کند کردن سرعت به جهت عبور صحیح از پیچ‌های بازی، تعبیه شده‌اند. همانطور که پیش‌تر عنوان کردم اساس کنترل در بازی Safari Kart بسیار ساده است و بازیکن به‌راحتی می‌تواند نسبت به عملکرد‌های متفاوت آن واقف شود. در طول مسابقات همچنین، شما می‌توانید با برخورد به جعبه‌های بنفش-رنگ موجود در مسیر، قدرت و ویژگی‌های متفاوتی را به‌دست آورید و از آنها به نفع خود در جریان مسابقه استفاده کنید. نکته جالب دیگر مربوط به گیم‌پلی، قسمت دریفت کشیدن است. البته بازی هیچ‌گونه توضیحی در مورد اینکه دریفت کشیدن به‌ چه‌صورت انجام می‌پذیرد به گیمر ارائه نمی‌دهد، اما با توجه به تجربه خودم شما می‌توانید با چرخش در پیچ‌‌های تند و فشردن دکمه‌های ترمز (!) در تصویر، دریفت‌های لذت‌بخشی را انجام دهید. البته سیستم گیم‌پلی در بازی بی‌ ایراد هم نیست که عمده‌ترین آن به مشکل فیزیک و باگ‌های مربوط به آن باز می‌گردد؛ مشکلاتی از قبیل عدم پاسخگویی مناسب در سر پیچ‌ها یا فرو رفتن در بخش‌هایی از مسیر. روی هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Safari Kart با تمام ایرادات و کاستی‌های خود و همراه با الهام‌گیری مناسب از بازی‌های مطرح در این ژانر، تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز از بازی‌های اتومبیل‌رانی کارتینگ برای علاقه‌مندان را مهیا خواهد کرد.

در بخش بصری، بازی Safari Kart به‌نوعی یادآور گرافیک‌های قدیمی از بازی‌های پلی استیشن 2 و Wii است. کل محیط پیرامون و شخصیت‌های دوست‌داشتنی داستان به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند، اما در دیزاین آنها از میزان زیادی چندضلعی (پالی‌گان) استفاده نشده است و بافت‌های طراحی‌شده در محیط نیز نسبت به دیگر ساخته‌های مطرح روی گوشی‌های اپل حرف زیادی برای گفتن ندارد. با این حال، من با توجه به استفاده بازی از طیف رنگ‌های فوق‌العاده شاد و محیط‌های سرزنده، با بخش گرافیک در بازی Safari Kart تا حد بسیار زیادی ارتباط برقرار کردم. طراحی انیمیشن‌ها، نرخ فریم و پاسخگویی مناسب بازی در اکثر موارد یک تجربه بسیار نرم و روان را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. در کنار موارد اشاره‌شده، بازی همچنین از موزیک‌های متن با تم بسیار شاد و هیجان‌انگیزی برای هر ترک بهره می‌برد و همراه آن، افکت‌های صوتی طراحی‌شده در نوع خود بسیار جالب هستند. روی هم رفته، درحالی که بازی Safari Kart از نظر بصری مقابل بازی‌های روز حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما به عقیده‌ی من یک تجربه معقول و مناسب را در این بخش ارائه می‌دهد.

| |

در نهایت، بازی Safari Kart با مکانیزم‌های کنترل ساده و البته کارآمد در بخش گیم‌پلی در کنار ویژگی‌های بصری معقول و صداگذاری متناسب، برای علاقه‌مندان به سری بازی‌های مسابقه‌ای کارتینگ به سبک ساخته‌های چون Mario Kart فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود. می‌توانید این اثر سرگرم‌کننده را از طریق فروشگاه اپ استور منحصرا برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود با قیمت ۳ دلار تهیه کنید.

دانلود بازی آیفون Safari Kart


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده