نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Art of Gravity

Art of Gravity یک اثر پازل خوش‌ساخت است که در آن اشکال انتزاعی گوناگون را بر پایه قوانین فیزیک به شکل فوق‌العاده‌ای نابود خواهید کرد. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی آیفون و آیپد Art of Gravity، ساخته‌ی بازی‌ساز میچل پاولوسکی (Michal Pawlowski) یک اثر در ژانر پازل است که طی آن بازیکن با استفاده از قوانین فیزیک واقعی جاذبه، باید نسبت به نابود کردن اشکال انتزاعی متفاوت اقدام کند. اگر تجربه ارائه داده‌شده در ساخته‌هایی نظیر بازی Smash Hit برای شما جالب بوده است مطمئنا عاشق مکانیزم‌های گیم‌پلی در بازی Art of Gravity خواهید شد.

درست مانند دیگر ساخته‌های پازل، Art of Gravity نیز یک اثر مبتنی بر مراحل است و بازیکن‌ها باید نسبت به عبور موفقیت‌آمیز از مراحل فعلی جهت دسترسی به استیج‌های بعد اقدام کنند. در حالی که بازی Art of Gravity دست شما را برای انجام تمام مکانیزم‌های در نظر گرفته‌شده در بخش گیم‌پلی نمی‌بندد، اما هیچ‌گونه توضیح یا بخش راهنمایی‌کننده‌ای برای آن نیز در نظر نمی‌گیرد. از این رو شما با استفاده از تجربه خودتان باید با مکانیزم‌های گیم‌پلی و ویژگی‌های Art of Gravity آشنا شوید. این موضوع از آنجایی که شما را وادار به کشف خصوصیات مختلف در گیم‌پلی بدون هیچ‌ پیش‌زمینه‌ای می‌کند، به نظر من یکی از نقاط قوت بازی نیز شمرده می‌شود. هدف شما در طول بازی Art of Gravity بسیار واضح و روشن است: باید با استفاده از گوی‌های مشخص و قدرت جاذبه، تمامی اشکال هندسی موجود در صفحه را نابود یا متلاشی سازید. Art of Gravity در ابتدا آسان آغاز می‌شود، اما با پیشروی در طول مراحل و کشف اشیا جدید نظیر گوی‌های منعکس شونده، موانع شیشه‌ای و از این دست موارد، چالش‌های فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای پیش‌ روی شما قرار خواهد داد.

Art of Gravity یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های پازل موجود بر اساس قوانین فیزیک روی تلفن‌های هوشمند است

بخش کنترل در بازی بسیار ساده و قابل فهم طراحی شده است. در حالی که Art of Gravity هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد عملکرد هرکدام از بلوک‌های موجود به بازیکن ارائه نمی‌دهد، اما یک بخش راهنمایی مختصر، مربوط به کنترل، در بخش آغازین بازی برای فهم بهتر وجود دارد. اساسا در هر مرحله شما تعداد مشخصی از گوی‌ برای نابودسازی بلوک‌های بازی را در اختیار خواهید داشت که بخش تعداد مربوط به آنها در گوشه بالای سمت راست نمایشگر قرار دارد. در هر مرحله تعداد مشخصی گوی با عملکرد‌های متفاوت در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت که برای استفاده از آنها کافی است توپ یا گوی مورد نظر خود را لمس کنید. برای استفاده و رها کردن گوی‌ها در زاویه مشخص جهت برخورد با اشکال انتزاعی، کافی است صفحه‌ی نمایش را لمس کنید و دست خود را روی آن بکشید. زمانی که این عمل را انجام دهید جهت حرکت توپ در محورهای x و y مشخص می‌شود و شما با کشیدن انگشت روی نمایشگر می‌توانید نحوه فرود یا پرتاپ گوی را مشخص کنید. معمولا در مراحل ابتدایی تنها استفاده از یک توپ برای نابودسازی بلوک‌های استاندارد سفید-رنگ کافی است، اما با پیشروی در طول مراحل همانطور که اشاره شد، موانع مختلف و بلوک‌هایی با عملکردهای گوناگون راه شما را سد خواهند کرد. به‌عنوان مثال، بلوک‌های قرمز-رنگ معمولا بسیار محکم‌ هستند و استفاده از گوی‌های معمولی شتاب و قدرت کافی برای ضربه زدن به آنها جهت نابودسازی بلوک‌های پشت آنها را نخواهند داشت، مگر اینکه از ویژگی‌ گوی‌های سبز-رنگ کلونیزه شده استفاده کنید؛ به‌نحوی که این گوی‌ها قابلیت پرتاپ از دو جناح متفاوت را خواهند داشت. در بازی نوع دیگری از گوی‌ها با رنگ آبی نیز وجود دارند که با لمس هر قسمت از شکل توسط آنها می‌توانید بخش‌های مجزای مورد نظر را فارغ از نوع آن کاملا تجزیه یا متلاشی کنید. در طول بازی همچنین غالبا سوییچ‌هایی وجود دارند تا شما بتوانید با استفاده از آنها موانع و به‌عنوان مثال دیوار‌های شیشه‌ای مابین اشکال انتزاعی را جابجا کنید.

موارد اشاره‌شده تنها بخشی از ویژگی‌های تعبیه‌شده در بازی Art of Gravity هستند و شما می‌توانید با پیشروی بیشتر در طول مراحل، مکانیزم‌های بیشتری را کشف کنید. روی هم رفته بازی Art of Gravity با بهره‌گیری از قوانین جاذبه و شبیه‌سازی فیزیک دقیق مربوط به انفجار و نابود‌سازی اشکال انتزاعی متفاوت، یکی از بهترین تجربه‌ها در زمینه بازی‌های پازل فیزیک-محور روی موبایل است.

از نظر بصری، بازی Art of Gravity به شکل چکیده‌ای انتزاعی، ساده و در نوع خود بسیار جذاب طراحی شده است. اگر شما از دسته طرفداران سبک ارائه گرافیک در بازی‌ها با هندسه ساده نظیر بازی Minecraft هستید، احتمالا عاشق جلو‌های بصری در Art of Gravity خواهید شد. گرافیک در بازی Art of Gravity به‌صورت کاملا سه‌بعدی طراحی شده است و تمامی قسمت‌های مربوط به بلوک‌های موجود نیز پس از انفجار به‌صورت ذراتی سه‌بعدی در هوا پراکنده خواهند شد. بخش پس‌زمینه در بازی نیز از رنگ‌های پر جنب و جوش و در پاره‌ای از مواقع مات و کدر استفاده می‌کند که در نوع خود کنتراست یا تضاد جالبی را نسبت به طیف رنگ‌های انتخاب‌شده برای بلوک‌ها در بازی ایجاد می‌کند. افکت ذرات مربوط به انفجار بلوک‌ها، خصوصا نوع بزرگ آنها، در نوع خود محسور کننده و فوق‌العاده است. تمامی انیمیشن‌ها نیز عملکردی کاملا نرم و روان دارند و هیچ‌گونه تاخیر یا لگ در آنها مشاهده نمی‌شود. بازی همچنین از موزیک‌های متن هماهنگ با اتمسفر حاکم بر بازی در پس‌زمینه نیز بهره می‌برد، اما خیلی قابل توجه نیستند. افکت‌های صوتی نظیر برخورد و تخریب مربوط به اشکال انتزاعی در Art of Gravity صدای بسیار گیراتری را نسبت به موزیک متن ارائه می‌دهند؛ به نحوی که گوش دادن به صدای فروریختن اجزای یک بلوک، احساس بسیار خوشایندی را به شما منتقل خواهد کرد. میچل پاولوسکی با بهره‌گیری از هندسه ساده در کنار فیزیک دقیق و همچنین افکت‌های صوتی زیبا، یکی از بهترین ساخته‌ها را از نظر بصری و صداگذاری روی تلفن‌های هوشمند به ارمغان آورده است.

برای دانلود تریلر از طریق سایت آپارات اقدام کنید

روی هم رفته، بازی Art of Gravity یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های پازل موجود بر اساس قوانین فیزیک روی تلفن‌های هوشمند است. استفاده از ویژگی‌های بصری و صداگذاری بی‌نقص در کنار بهره‌گیری از یک‌ گیم‌پلی خوش‌ساخت و ترکیب آن با فیزیک دقیق مربوط به انفجار اجسام بر اساس قوانین جاذبه، تجربه‌ای را رقم خواهد زد که بی‌نهایت روح و روان شما را آرامش خواهد داد. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه اپ‌ استور با قیمت یک دلار برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود خریداری کنید. لازم به ذکر است بازی Art of Gravity علاوه بر iOS از طریق شبکه استیم برای کامپیوتر نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی آیفون Art of Gravity


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده