نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Cat Bird

در بازی موبایل Cat Bird به گربه‌ی پرنده و دوست داشتنی داستان کمک کنید تا به خانه بازگردد. با معرفی این اثر پلتفرمر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آیفون Cat Bird، ساخته‌ی استودیو رایمی (Raiyumi) یک اثر در سبک پلتفرمر دو بعدی و گرافیکی پیکسلی است که نقش کاراکتر اصلی داستان در آن را یک گربه‌ی پرنده ایفا می‌کند. در بازی Cat Bird بازیکن با کنترل یک گربه‌ی پرنده، باید او را در سفری هیجان انگیز از میان جهان‌های متفاوت برای رسیدن به خانه همراهی کند. اگر با ساخته‌هایی نظیر بازی Super Phantom Cat و بازی Super Meat Boy ارتباط برقرار کرده باشید، Cat Bird یکی از بهترین گزینه‌های ممکن روی میز برای شما خواهد بود.

Cat Bird با مکانیزم‌های ساده و جذاب خود یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های پلتفرمر موجود روی موبایل است 

نقطه آغازین بحث برای هر بازی پلتفرمر، مهم‌ترین بخش آن یعنی گیم‌پلی خواهد بود و خوشبختانه بازی موبایل Cat Bird به سرعت با ارائه یک کنترل ساده و البته کارآمد در این قسمت نظر شما را به‌خود جلب خواهد کرد. سیستم کنترل در بازی Cat Bird از بخش‌های مجازی درون صفحه پیروی می‌کند به‌نحوی که دکمه‌هایی برای حرکت کاراکتر بازی به سمت چپ یا راست در قسمت چپ نمایشگر تعبیه شده است و در سمت راست نیز یک دکمه برای پرش یا پرواز قرار دارد. کت‌برد (Cat Bird) نمی‌تواند مسافت‌های طولانی در مسیر را بپرد اما او قابلیت پرواز در یک فاصله معقول را خواهد داشت به این معنی که برای پرواز در فاصله‌های نسبتا زیاد نیاز دارید تا پیش از آن روی یک سکو با ارتفاع مناسب قرار بگیرید. اساس کنترل و گیم‌پلی در بازی Cat Bird به موارد ذکر شده خلاصه می‌شود و شما باید با این سیستم به کت‌برد برای عبور از ۵۰ مرحله چالش‌برانگیز و البته متفاوت کمک کنید. بازی Cat Bird از چندین جهان گوناگون تشکیل شده است که تعداد مراحل اشاره شده مابین آنها تقسیم می‌شود. در طول مراحل، در‌ها، سوییچ‌ها و همچنین موانع متعددی وجود دارند که برای عبور موفقیت‌آمیز در طول پیشروی در بازی، باید در برخورد با آنها استراتژی‌های مناسبی را به خرج دهید از این جهت که کاراکتر کت‌برد موجود بسیار حساسی است و با یک ضربه به‌راحتی کشته خواهد شد.

بازی Cat Bird شامل بیش از ۵۰ مرحله متفاوت می‌شود

هدف اصلی شما کمک به عبور کت‌برد برای رسیدن به پورتال انتهایی در هر مرحله خواهد بود و با اینکه این موضوع کمی ساده به‌نظر می‌رسد اما با گذر در مراحل بالاتر و وجود خطرات بزرگتر مانند تیغه‌ها، چاله‌ها، برخی موجودات زنده و غیره، بازی کاملا چالش‌برانگیز خواهد شد. خوشبختانه در طول بازی محدودیتی از بابت تعداد دفعاتی که پس از مرگ می‌توانید به نقطه مورد‌نظر بازگردید وجود ندارد؛ به‌جای آن بازی تعداد دفعاتی که در طول یک مرحله کشته خواهید شد را ثبت خواهد کرد و این موضوع محرکی خواهد شد تا برای تجربه و گذر موفقیت‌آمیز در هرکدام از مراحل بدون یک‌بار مرگ، شانس خود را بارها و بارها امتحان کنید. مکانیزم‌های طراحی شده در خلق گیم‌پلی بازی Cat Bird به‌نحوی صورت گرفته است که زما‌ن‌بندی صحیح از انجام عکس‌العمل‌های مناسب برای موفقیت در طول بازی حرف اول را می‌زند. بازیکن باید برای انجام هر حرکت و پرش از روی موانع و خطرات موجود نهایت دقت و زمان‌بندی مناسب را به‌خرج دهد. روی هم رفته، بخش کنترل و گیم‌پلی در بازی Cat Bird با مکانیزم‌های ساده و جذاب خود یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های پلتفرمر موجود روی موبایل است. 

در بخش بصری بازی Cat Bird از زاویه دید دو-بعدی همراه با زیبائی شناسی به سبک کارهای کلاسیک پبکسلی بهره می‌برد که در نوع خود بسیار دلنیشن و نوستالژیک است. طراحی محیط‌ها در بازی با ظرافت خاصی صورت گرفته است و استفاده از هارمونی رنگ‌های متناسب از کدر گرفته تا روشن، جلوه بسیار زیبایی را به قسمت بصری بازی بخشیده است. طراحی انیمیشن‌های مربوط به فعل و انفعالات در محیط و حرکات کاراکتر اصلی بازی نیز با نرخ فریم بسیار عالی صورت گرفته و هیچ‌گونه لگ یا تاخیر در عملکرد آنها مشاهده نمی‌شود. در کنار جلوه‌های بصری نوستالژیک، بخش موسیقی در Cat Bird نیز از این اصل پیروی می‌کند. استفاده از موزیک‌های متن الکترونیک چیپ تیون یا ۸-بیتی و افکت‌های صوتی هماهنگ احساس تجربه یک بازی کلاسیک را به‌خوبی به بازیکن منتقل خواهد کرد. به عنوان اولین بازی استودیو رایمی، کار آنها در خلق جلوه‌های بصری و صداگذاری در بازی Cat Bird واقعا ستودنی است.

به‌عنوان یکی ار طرفداران سبک بازی‌های پلتفرمر از دیرباز تاکنون تجربه بازی Cat Bird را برای تمامی علاقه‌‌مندان به این ژانر خصوصا نوع کلاسیک‌اش به‌شدت پیشنهاد می‌کنم. بازی Cat Bird با ارائه‌ی یک گیم‌پلی ساده و در عین حال فوق‌العاده اعتیاد‌آور همراه با محتوای بسیار در کنار بهره‌گیری از جلوه‌های صوتی و بصری مثال زدنی، یکی از بهترین ساخته‌های موجود در ژانر پلتفرمینگ برای تلفن‌های هوشمند است. می‌توانید بازی Cat Bird را به‌صورت رایگان از مارکت‌های گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید؛ از آنجایی که بازی Cat Bird یک اثر رایگان است شامل بخش‌های تبلیغاتی مزاحم نیز می‌شود که برای قطع کردن آنها نیاز دارید ۲ دلار از طریق بخش پرداخت درون برنامه‌ای در بازی هزینه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Cat Bird


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده