نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۴

معرفی بازی موبایل The Executive

همراه بازی موبایل The Executive، کنترل کارمندی اداری را به‌دست بگیرید و در سناریویی چالش برانگیز برای مقابله با یک شرکت احاطه‌شده توسط هیولاها اقدام کنید.

بازی اندروید و بازی آیفون The Executive، ساخته‌ی استودیو ریورمن مدیا (Riverman Media) در سبک مبارزه‌ای تن به تن، بازیکن را در موقعیت کنترل یک کارمند اداری معمولی قرار می‌دهد که به‌صورت ناگهانی خود را درون شرایط بسیار عجیب و غریبی پیدا می‌کند. تمامی همکاران کاراکتر اصلی بازی طی اتفاقی به جانورهای دورگه عجیبی تبدیل شده‌اند و او باید به‌وسیله‌ی نبردهای تن به تن آنها را نابود کند. در طول روند بازی و مبارزات با این موجودات شرور، وظیفه‌ی شما به‌عنوان بازیکن بلاک کردن حملات دشمنان و حمله به آنها در موقعیت زمانی مناسب، درست وقتی که آسیب‌پذیر هستند، خواهد بود.

بازی موبایل The Executive از ۱۲۰ مرحله متفاوت تشکیل شده است

گیم‌پلی در بازی موبایل The Executive ترکیبی از مبارزات تن‌به‌تن سریع، بخش‌های فرار و پلتفرمینگ مبتنی بر زمان‌ است. هسته اصلی مبارزات در بازی The Executive از چهار بخش مختلف تشکیل شده است؛ دو قسمت برای حمله و دو بخش برای دفاع کردن. با لمس کردن بالا و پایین کاراکتر اصلی در موقعیت مناسب می‌توانید حملات دشمنان را بلوکه یا آنها را کند کنید. با لمس کردن هرجای نمایشگر به جز شخصیت کارمند، می‌توانید حملات مربوط به پایین یا بالا را انجام دهید. نحوه کنترل و گیم‌پلی به‌شکل فوق‌العاده‌ای بی‌نقص پیاده‌سازی شده است و بهترین بخش آن به شناسایی و عملکرد دقیق نسبت به لمس هرکدام از بخش‌های در نظر گرفته‌شده برای کنترل در بازی مربوط می‌شود. سیستم مبارزات در بازی The Executive بسیار ساده و البته فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. شما باید منتظر بمانید و در موقعیت مناسب حمله دشمنان را دفع و سپس به آنها حمله کنید. با وجود اینکه سیستم کامبت و مبارزات در بازی The Executive از ابتدا تا انتها از مکانیزم‌های یکسانی بهره می‌برد، اما برای رویارویی با هرکدام از دشمنان باید استراتژی‌های مناسبی را در طول مبارزات به خرج دهید. به‌عنوان مثال زمانی که با مرد خوکی (یکی از دشمنان در بازی) مواجه می‌شوید باید نوع حملات و ضربات او را کاملا مد نظر داشته باشید تا بتوانید در موقعیت مناسب دفاع و حمله‌ی وی را بلوکه کنید. از این‌رو دشمنان در بازی از تنوع فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند (بیش از ۵۰ نوع) و هرکدام از آنها هوش، نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند. لازم به ذکر است که برای انجام حرکات و قابلیت‌های ویژه باید منتظر بمانید تا نوار SP آبی رنگ مربوط به آنها پر شود. با پیشروی موفقیت‌آمیز در طول مراحل، پول رایج درون بازی را نیز به‌دست خواهید آورد تا به‌وسیله‌ی آن ویژگی‌هایی مانند قدرت، میزان سلامتی، سرعت و از این دست موارد را برای کاراکتر اصلی ارتقا دهید. The Executive همچنین از یک سامانه‌ی جداگانه برای دریافت پول درون بازی نیز استفاده می‌کند؛ به‌نحوی که با انجام فعالیت‌های ویژه در شرایط خاص و در طول مراحل می‌توانید آنها را به‌دست آورید. به‌عنوان نمونه، با استخدام متخصصان شیمی، هر بار که رویدادهای Quick-Time Event را در روند پیشروی در مراحل انجام دهید، پول بیشتری به‌دست خواهید آورد.

گیم‌پلی در The Executive ترکیبی از مبارزات تن به تن سریع، بخش‌های فرار و پلتفرمینگ مبتنی بر زمان‌ است

بازی The Executive از ۱۲۰ مرحله متفاوت تشکیل شده است که هرکدام از آنها شامل چندین مبارزه هیجان‌انگیز می‌شوند. در میان هرکدام از مبارزات در طول مراحل بخش‌هایی وجود دارند که شخصیت بازی به‌صورت خودکار می‌دود و شما باید در زمان مناسب برای عبور از موانع مختلف قسمت‌های QTE را انجام دهید. این مورد یکی از ویژگی‌های جالب توجه بازی Executive برای حفظ ضرب‌آهنگ اکشن خود در مسیر تغییر لوکیشن‌های گوناگون است. بازی در کنار مبارزه و پیروز شدن بر دشمنان مختلف شامل رویارویی با رئیس‌ها (باس) در پایان هرکدام از بخش‌های مشخص‌شده نیز می‌شود که البته هرکدام مهارت و چالش‌های خاصی را از بازیکن برای پیروزی بر آنها طلب می‌کنند و همچنین چالش‌ برانگیز‌ترین بخش‌ بازی نیز تلقی می‌شوند. در کنار موارد اشاره‌شده بازی The Executive شامل ۱۲ دستاورد (اچیومنت) نیز می‌شود که هرکدام از اچیومنت‌های تعبیه‌شده چالش‌های خاص خود را دارند.

روی هم رفته گیم‌پلی در بازی The Executive به‌گونه‌ای ساخته و پرداخته شده است تا مسیر خود را به‌خوبی از بازی‌های مبارزه‌ای صرف در این سبک که شما را تنها در موقعیت فشردن بی‌هدف دکمه‌های تعبیه‌شده قرار می‌دهند، جدا کند. در The Executive برای هر حرکت و عکس‌العمل خود و در نتیجه رویارویی با دشمنان گوناگون باید استراتژی متفاوتی به خرج دهید.

یک اثر خوش‌ساخت معمولا با جلوه‌های بصری و صداگذاری درخور توجهی نیز همراه است و بازی The Executive نیز از این قاعده مستثنی نیست. جلوه‌های بصری و گرافیک در بازی The Executive از حالت دوبعدی با ویژگی‌ها و استایل هنری متفاوت بهره می‌برد. استفاده از مدلسازی فوق‌العاده و با ظرافت برای شخصیت اصلی داستان و همچنین دشمنان در کنار انیمیشن‌های نرم، ترکیب چشم‌نواز و افکت‌های تصویری اغوا کننده، بخش بصری در بازی The Executive را به اندازه گیم‌پلی آن در سطح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد. در کنار ویژگی‌های بصری برجسته، بازی از صداگذاری بسیار خوبی نیز برخوردار است. موسیقی متن به‌خوبی با ضرب‌آهنگ اکشن در طول مراحل سازگار است و افکت‌های صوتی مانند صدای مشت، لگد، خرد شدن در، دیوار و غیره، همه و همه در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

بازی موبایل The Executive برای طرفداران سبک بازی‌های مبارزه‌ای تن‌به‌تن (Brawler) با چاشنی ماجراجویی مطمئنا یک رویا است که رنگ واقعیت به خود گرفته است. مکانیزم‌های گیم‌پلی در مبارزات و کنترل بازی چنان با یکدیگر جفت و جور هستند که بدون شک یکی از بهترین تجربه‌های ممکن (اگر بهترین نباشد) را همراه The Executive در سبک بازی‌های مبارزه‌ای Brawler به ارمغان آورده است. شما می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌ پلی و اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود با قیمت ۳ دلار تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون The Executive


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده