نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Xenowerk

بازی Xenowerk در قالب یک ساخته‌ی شوتر، مهارت‌های مبارزه‌ و تیراندازی شما را در آزمایشگاهی زیرزمینی علیه موجودات بیگانه محک می‌زند. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

وقتی اتفاقات درون یک آزمایشگاه علوم طبق برنامه پیش نرود زمان آن می‌رسد که نیروهای ویژه جهت سر و سامان دادن به اوضاع و پاکسازی موارد حاصله از جهش صورت گرفته وارد عمل شوند. در بازی اندروید و بازی آیفون Xenowerk، ساخته‌ی استودیو پیکسل بایت (PixelBite) شما در نقش یکی از همین نیروهای ویژه برای پاکسازی و از بین بردن موجودات جهش یافته در یک آزمایشگاه زیرزمینی وارد عمل خواهید شد.

درست مانند بازی Space Marshals 2 از استودیو پیکسل‌بایت، بازی Xenowerk نیز از زاویه دید بالا به پایین (ایزومتریک) و همچنین حالت تیراندازی Dual-Stick شما را در روند یک ماجراجویی قرار خواهد داد که در قلب آن باید طبقه به طبقه آزمایشگاه مخوف را از وجود موجودات بیگانه پاکسازی کنید. البته ماموریت‌های شما در طول مراحل تنها به از بین بردن این موجودات خلاصه نمی‌شود و در پاره‌ای از مواقع نیز باید شبکه کامپیوتری را خاموش کنید، ژنراتور برق را از بین ببرید و از این دست موارد. 

طی پیشروی در طول مراحل، سکه‌هایی را به‌دست خواهید آورد تا به‌وسیله‌ی آنها سلاح و ابزارهای گوناگونی را خریداری کنید

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در بخش کنترل و گیم‌پلی، بازی از مکانیزم‌های یکسانی با سری بازی Space Marshals استفاده می‌کند. بازی Xenowerk از زاویه دید بالا به پایین و کنترل دوال-استیک شما را در قلب مبارزه با موجودات بیگانه قرار می‌دهد. Xenowerk برعکس بازی Space Marshals تاکید بسیار بیشتری روی جنبه‌های اکشن دارد و همچنین در اینجا خبری از مکانیزم‌های مخفی‌کاری نیست. Xenowerk شامل ۵۰ مرحله متفاوت می‌شود که هرکدام از این مراحل در طبقه‌ی متفاوتی از آزمایشگاه مربوطه جریان خواهند داشت. چالش‌های ارائه‌شده پس از پیشروی، مرحله به مرحله با افزایش تعداد و نوع خاصی از دشمنان وارد فاز کاملا جدیدی خواهد شد. بر خلاف بازی Space Marshals، در اینجا تمرکز روی امتیازات کسب‌شده در طول مراحل است و خبری از داستان یا روایت خاص مربوط به آن نیست. علاوه بر این بازیکن‌ها می‌توانند دوستان خود را به‌منظور کسب بهترین امتیاز در یک مرحله به چالش دعوت کنند از این رو بازی دارای یک سیستم لیدر-بورد نیز می‌شود. برای به‌دست آوردن بهترین امتیاز در طول مراحل، شما باید تعادل مناسبی برای از بین بردن دشمنان در راه‌های متفاوت (مانند نابود کردن از پشت سر و فاصله نزدیک) ایجاد کنید. این موضوع در نوع خود نسبت به جوایز ارائه‌شده یک ریسک جالب توجه را به‌وجود خواهد آورد.

Xenowerk در زمینه کنترل و گیم‌پلی از مکانیزم‌های یکسانی با سری بازی Space Marshals استفاده می‌کند

طی روند پیشروی در طول مراحل، بازیکن سکه‌هایی را نیز به‌دست خواهد آورد که به‌وسیله‌ی آنها می‌تواند سلاح، زره و موارد گوناگون دیگری را خریداری کند؛ آیتم‌هایی که مستقیما روند پیشروی شما و گیم‌پلی در بازی Xenowerk را تحت تاثیر قرار خواهند داد. سلاح‌های موجود در بازی عبارتند از: سلاح‌های تهاجمی سبک، شات‌گان، آتش‌افروزها و غیره. هرکدام از سلاح‌های اشاره‌شده دارای مکانیزم عملکرد مخصوص به خود هستند و هریک به‌صورت مجزا می‌توانند در طول قسمت یا بخشی از مراحل به کار آیند. در کنار سلاح‌های اشاره‌شده بازی از قابلیت‌های ویژه (Special Abilities) مانند بازیابی مجدد میزان سلامتی، بوست کردن سرعت و از این دست موارد نیز استفاده می‌کند. لازم به ذکر است، در حالی که تمام تجهیزات اشاره‌شده در طول مراحل سرگرم‌کننده و کارآمد هستند، اما نسبت به ابزارها و تجهیزاتی که در طی مراحل بالاتر به‌دست خواهید آورد حرفی برای گفتن ندارند یا به‌نوعی احساس منسوخ بودن را به بازیکن منتقل میکنند. این موضوع در نوع خود کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که سلاح‌ها در روند پیشرفت بازی، هرکدام نرخ XP مخصوص به خود را به‌دست می‌آورند و قابل ارتقا خواهند بود. البته این ارتقا به ندرت به میزان قابل ملاحظه‌ای با همتای گران قیمت‌تر آنها قابل مقایسه است.

روی هم رفته، گیم‌پلی ارائه‌شده در بازی موبایل Xenowerk برای آن دسته از کسانی که دنبال یک بازی تیراندازی آرکید مبتنی بر مراحل و البته امتیاز هستند، در کنار ویژگی‌های ارائه‌شده در زمینه شخصی‌سازی سلاح‌ها و قابلیت‌های ترکیبی، یک انتخاب خارق‌العاده خواهد بود.

در نگاه ابتدایی به بازی Xenowerk اولین چیزی که نظر بیننده را به سمت خود جلب می‌کند جلوه‌های تصویری خارق‌العاده آن است! در آزمایشگاه زیرزمینی منبع برق از کار افتاده است و یکی از اصلی‌ترین موارد برای پیشروی کاراکتر اصلی بازی نور چراغ قوه‌ی همراه او خواهد بود. از این‌رو تمرکز ویژه استودیو پیکسل‌بایت در خلق نورپردازی دقیق و البته خیره‌کننده، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها در بخش گرافیک بازی Xenowerk شمرده می‌شود. ترکیب این نورپردازی استادانه در کنار خلق محیط پیرامون با بافت‌های پرجزئیات، طراحی دقیق و چندش‌آور از موجودات عجیب‌الخلقه و البته افکت‌های تصویری تکنیکی چنان جلوه‌ی منحصربه‌فردی به بخش نمایی بازی بخشیده است که مطمئنا بازیکن را به وجد خواهد آورد. در کنار جلوه‌های بصری فوق‌العاده، Xenowerk از صداگذاری بسیار خوبی نیز برخوردار است. استفاده از موسیقی‌های متن ترکیبی وهم‌آلود در کنار افکت‌های صوتی عالی مانند صدای شلیک، انفجار و حتی صدای جالب موجودات، همه و همه در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

| |

بازی Xenowerk از آن دست تجربه‌هایی است که ضرباهنگ اکشن و هیجان خود را از ابتدا تا انتها با حفظ جذابیت و کشش فوق‌العاده‌اش نگاه می‌دارد. اگر از طرفداران سبک بازی‌های تیراندازی Shot'em up و قلع و قمع کردن موجودات خونخوار بیگانه هستید همین حالا نسبت به خرید و تهیه بازی Xenowerk اقدام کنید. شما می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق مارکت‌های گوگل پلی و اپ استور با قیمت یک دلار برای تلفن و تبلت‌های مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Xenowerk


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده