نویسنده: سارا مرتضوی
// دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Rop

Rop یک پازل جذاب و سرگرم‌ کننده است. در این بازی شما باید سعی کنید تصویری هندسی را با استفاده از طنابی چندتکه شبیه‌سازی کنید.

بازی اندروید و آیفون Rop، یک بازی فکری با طراحی ساده و در عین حال جذاب و سرگرم‌کننده است. در این بازی شما با قطعه طنابی سروکار دارید و باید سعی کنید با جابه‌جا کردن این طناب در صفحه بازی، به شکل هندسی خاصی برسید. Rop دو حالت مختلف را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در حالت اول با شروع هر مرحله، شما تصویری هندسی را در بالای صفحه مشاهده می‌کنید. اما در قسمت پایین صفحه، بازی جدولی در اختیار شما قرار می‌دهد که از خانه‌های شش ضلعی تشکیل شده و قطعه طنابی که قسمت‌هایی از آن گره خورده، در خانه‌های این جدول به چشم می‌خورد. کاری که شما باید بکنید این است که آن‌قدر این قطعه طناب را که گاهی اوقات یک طناب یک‌سره است و گاهی از چند قطعه مجزا تشکیل شده، آن‌قدر در خانه‌های جدول جا به جا کنید تا به شکل مورد نظر بازی برسید.

البته این‌کار، بسیار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. با پیش‌روی در بازی، اشکال کم‌کم پیچیده‌تر شده و پیدا کردن منطق جا به جا کردن قطعات طناب به کار دشوارتری تبدیل خواهد شد. همین هم هست که این بازی را درواقع جذابش کرده، چالشی که در هر مرحله از این بازی با آن مواجه می‌شوید، کمی از چالش بازی‌های معمایی معمولی پیچیده‌تر است، به همین دلیل هم بعد پشت سرگذاشتن هر مرحله، احساس بهتری خواهید داشت!

گفتیم که این بازی دو حالت مختلف دارد، حالت اول شامل همان جا به جایی طناب است. اما در حالت دوم بازی کمی جالب‌تر هم می‌شود! در این حالت، علاوه بر جا به جا کردن طناب، باید قسمت‌های اضافی را قیچی کنید. درست است که این بازی در جا به جا کردن طناب محدودیت حرکتی در نظر نگرفته، اما برای بریدن قسمت‌های اضافی محدودیت خواهید داشت. یعنی بعد از آن‌که شکل مورد نظر خود را تا حدودی درست کردید، فقط تا تعداد مشخص شده برای هر مرحله می‌توانید از قیچی خود استفاده کنید تا بالاخره به شکل نهایی برسید.

البته ناگفته نماند که آپشن دیگری که بازی در بخش دوم در اختیار بازیکنان قرار داده، امکان آندو یا بازگرداندن حرکت آخر است، البته که امکان قابل توجهی است چراکه اگر شما هم مثل بنده کنترل اعصاب دست خود را نداشته باشید، ممکن است اشتباهی طنابی را بریده و بعد پشیمان شوید.

تمام داستان گیم‌پلی این بازی به همین‌جا ختم می‌شود. خبری از چالش‌های بیش‌تر و تغییر در گیم‌پلی بازی هم نیست. یک قطعه طناب، یک شکل مشخص و یه قیچی تمام آن‌چیزی است که در مراحل پرتعداد این بازی با آن سروکار خواهید داشت. گویا سازندگان هدف بیش‌تری از ارائه یک بازی معمایی جدی و سرگرم‌کننده نداشتند، چرا که در تمام بازی شما با یک تم رنگی ثابت و حتی یک موسیقی یکسان سروکار دارید و خبری از تنوع محیط در این بازی نیست. البته که این سادگی چیزی از جذابیت گیم‌پلی این بازی معمایی کم نمی‌کند. هنوز هم می‌توانید ساعت‌ها به صفحه گوشی خود خیره شده و به قطعه طناب پیچ در پیچ این بازی لعنت بفرستید و از حل معماهای چالش برانگیز این بازی لذت برده و درنهایت به هوش خود افتخار کنید!

برای دانلود ویدیو به سایت آپارات مراجعه کنید

دانلود بازي موبايل Rop


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده