نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل N.O.V.A. Legacy

N.O.V.A. Legacy یک نسخه ریمستر از اولین نسخه سری N.O.V.A. کمپانی گیم‌لافت است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد. 

گیملافت کمپانی‌ای است که معمولا با بازی‌های موبایلی شناخته می‌شود که حجم بالا و گرافیک زیبایی دارند. در کل بازی‌های این کمپانی چه زمانی که برای پلتفرم‌هایی چون جاوا و سیمبین عرضه می‌شدند و چه زمانی که روی پلتفرم‌های امروزی اندروید و آیفون منتشر می‌شوند، از نظر بصری چشم‌نواز هستند. به شخصه به یاد دارم که وقتی اولین نسخه از سری N.O.V.A. این کمپانی منتشر شد، به دلیل مشکلاتی چون نبود حجم اینترنت قادر به دانلود این بازی نبودم چرا که در آن زمان NVOA جزو بازی‌های سنگین و حجم بالای موبایل به حساب می‌آمد. نسخه‌های بعدی این مجموعه هم به لطف گرافیک زیبا و عالی‌ای که داشتند، شرایط مشابهی داشته و بازی‌هایی با حجم بالا بودند. 

با این حال گیم‌لافت چندی پیش بود که یک نسخه ریمستر‌شده و بازسازی‌شده از اولین نسخه سری N.O.V.A را با نام N.O.V.A. Legacy برای اندروید منتشر کرد و جالب اینکه حجم این بازی، فقط کمی بیش‌تر از ۲۰ مگابایت است! البته شاید در ابتدا با شنیدن این مساله ناامید شوید که حتما بازی گرافیک پایینی دارد و در سطح نسخه‌های پیشین این سری نیست ولی باید بگویم که سخت در اشتباهید چرا که بازی از حیث بصری هم یکی از زیبا‌ترین بازی‌های شوتر اول‌شخصی است که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید. 

معرفی بازی اندروید N.O.V.A. Legacy

NOVA Legacy حس و حالی شبیه به سری بازی‌های Halo دارد

داستان بازی N.O.V.A. Legacy در مورد شخصیت کال واردین است و وظیفه شما در بازی ایستادگی در برابر حمله ناگهانی موجودات فضایی است. معمولا بازی‌های گیملافت، اکثرا حس و حالی شبیه به یکی از بازی‌های بزرگ دارند و برای مثال سری Modern Combat این کمپانی با سری Call of Duty مقایسه می‌شود یا سری Asphalt آن‌ها حس و حالی شبیه به بازی‌های Need for Speed روی موبایل ارائه می‌کند. اگر از این نظر به بازی N.O.V.A. Legacy نگاه کنیم، می‌توان آن را تا حدود زیادی شبیه به سری بازی‌های Halo دانست. جایی که باید در محیطی فضایی و مدرن، به مصاف دشمنانی فضایی بروید که تا دندان مسلح بوده و کشتن‌شان اصلا کار ساده‌ای نیست. 

بازی‌های شوتر اول‌شخص روی موبایل معمولا مشکلاتی در زمینه کنترل دارند؛ چرا که حرکت کردن، نشانه‌گیری و شلیک کردن با استفاده از کنترل‌های لمسی هرگز کار ساده‌ای نیست. با این حال N.O.V.A. Legacy تا حد زیادی این مشکل را حل کرده و کنترل بازی در کل روان و ساده است و جای‌گیری کلید‌ها روی صفحه هم به شکلی است که به راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت و حتی کار‌هایی از قبیل تغییر اسلحه را هم به راحتی انجام داد. حال که به اسلحه اشاره کردیم، بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در بازی شاهد انواع مختلفی از سلاح‌ها هستیم و از اسلحه‌های رایجی چون مسلسل و شات‌گان گرفته تا اسلحه‌های پیشرفته‌تر در بازی قرار دارند. علاوه بر این امکان ارتقای سلاح‌ و تجهیزات نیز در بازی فراهم شده است.

معرفی بازی اندروید N.O.V.A. Legacy

با اینکه بازی حجم پایینی داشته و نیازی به دانلود دیتا هم ندارد، اما در کل شاهد گرافیک بسیار زیبایی هستیم. به طوریکه گرافیک بازی حتی از نسخه اصلی آن که چندین برابر این نسخه حجم داشت هم زیباتر است و طراحی محیط‌ها و دشمنان چشم‌نواز هستند. علاوه بر این صداگذاری‌ها و موسیقی‌های بازی هم کیفیت خوبی دارند و در کل همه‌چیز برای بازی‌ای که ۲۶ مگابایت حجم دارد، عالی است! به این مساله تنوع بالای حالت‌های تک‌نفره و چندنفره بازی را هم اضافه کنید که باعث می‌شوند N.O.V.A. Legacy هم برای افرادی که به بازی‌های تک‌نفره علاقه داشته و هم برای آن‌هایی که عاشق بازی‌های چندنفره هستند، جذاب باشد. 

N.O.V.A. Legacy یک بازی اندروید رایگان است و خب مانند دیگر بازی‌های موبایل رایگان، محدودیت‌هایی دارد. برای مثال برای تجربه مراحل بازی نیاز به انرژی دارید و خب هر بار که این انرژی تمام شد، باید مدتی برای شارژ شدن آن صبر کنید. یا در صورتی که بخواهید سریع‌تر به سلاح‌ها دسترسی داشته و بتوانید آن‌ها را ارتقا دهید، می‌توانید از خرید‌های درون برنامه‌ای بازی استفاده کنید. 

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

در کل اگر به دنبال یک بازی شوتر اول شخص کم‌حجم روی موبایل هستید و از طرفی هم دوست دارید بازی جلوه‌های بصری خوب و حالت‌های متنوعی داشته باشد، N.O.V.A. Legacy از جمله بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید آن را تجربه کنید. همچنین برای آشنایی با دیگر بازی‌های هم‌سبک N.O.V.A. Legacy، می‌توانید مقاله بهترین بازی های اندروید اکشن زومجی را بخوانید. 

دانلود بازی N.O.V.A. Legacy


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده