// سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل زاراوان

بازی موبایل زاراوان با استفاده از المان‌های بازی‌های مشابه، سعی کرده است یک اثر نو و تازه را برای مخاطبان ایرانی خلق کند.

یکی از مورد توجه‌ترین ژانرهای بازی‌های موبایل، سبک استراتژی است که شاهد عرضه بازی‌های مختلفی در این سبک روی پلتفرم موبایل هستیم. در این میان می‌توان معروف‌ترین بازی این ژانر را بازی موبایل Clash of Clans دانست اما، در ششمین دوره جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران، بازی موبایل زاراوان با نمایشی که داشت توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. یک بازی استراتژی که توسط استودیو پارسنیپ توسعه داده شده و در بخش‌هایی نظیر بهترین بازی استراتژی مدیریتی و بهترین دستاورد هنری سه‌بعدی توانست برنده جایزه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران شود. اما سوال اینجا است که چه عواملی سبب شد تا بازی اندروید و آیفون زاراوان بتواند به موفقیت برسد؟ الهام گیری از بازی‌های هم سبک مورد بدی نیست؛ مهم این است که چقدر در کار خود موفق باشید. الهام‌گیری کورکورانه قطعا شکست را به همراه دارد اما زمانی که آن را با موارد جدیدتری ادغام می‌کنید، می‌توانید یک اثر موفق را خلق کنید.

بازی موبایل زاراوان

زاراوان در نگاه اول شبیه بازی‌های مشابه است ولی رفته رفته راه خود را جدا می‌کند

در اولین نگاه بازی موبایل زاراوان سعی کرده با الهام‌گیری از بازی Clash of Clans یا بازی Age of Empires: Castle Siege یک اثر جدید را خلق کند. با شروع بازی، راهنمای بازی کردن و کارهایی که باید انجام بدهید به صورت نوشتاری توسط یک ریش سفید به شما توضیح داده می‌شود. در ادامه با انتخاب نام سرزمین خود، بازی را رسما شروع خواهید کرد و در اوایل سیستم بازی به شما می‌گوید که چه کارهایی را باید انجام بدهید. همانند بازی‌های مشابه در ابتدا باید به ساخت و ساز منابع اصلی نظیر چوب، انبار چوب و اردوگاه برای سربازان خود مشغول شوید و سپس از نظر امنیتی و منابع، خود را مدام به روز کنید تا در مقابل حمله‌ی سایر قبیله‌ها آسیب جدی نبینید. یکی از نکات مثبت بازی زاراوان، سیستم راهنما و جوایزی است که دریافت می‌کنید. با ساخت هر منبع یا سایر موارد، می‌توانید به ریش سفید بازی مراجعه کرده و از وی یک آیتم مربوط به بخش ساخت و ساز را دریافت کنید. این آیتم به شما اجازه می‌دهد تا زمان ساخت و ساز را از بین ببرید. برای مثال برای ساخت یک منبع که چهار دقیقه طول می‌کشد تا ساخته شود، می‌توانید سه عدد از این آیتم را خرج کرده و سریعا آن را بسازید.

با توجه به مقدار اولیه این آیتم، به خوبی می‌توانید شالوده و پایه و اساس قبیله‌ی خود را در کمترین زمان راه‌اندازی کنید. همچنین یک زمان خاص برای شما در نظر گرفته شده است که در جریان آن سایر قبیله‌ها نمی‌توانند به شما حمله کنند ولی قابلیت حمله کردن برای شما آزاد است. حال در این مدت زمان سعی کنید به خوبی پایگاه خود را مرتب و پرقدرت بسازید تا در ادامه دچار مشکل نشوید. در بازی‌های استراتژی مدیریتی یکی از مواردی که حتما باید رعایت کنید، سیستم تدافعی است؛ به عبارتی در مبارزه‌ها در صورتی برنده خواهید شد که سیستم تدافعی شما از قدرت بالایی برخوردار باشد. از این‌رو برج‌ها، دیوارها و توب‌خانه‌ها بهترین مورد برای شما هستند.

بازی موبایل زاراوان

در این میان بهترین بخش بازی زاراوان را مربوط به نحوه‌ی حملات می‌دانم. بازی موبایل زاراوان دارای مبارزه‌های شبیه‌سازی شده است که در جریان‌آن‌ها هم می‌توانید نحوه‌ی درست حمله کردن به سایر قبیله‌ها را آزمایش کنید و هم اینکه سیستم تدافعی و چیدمان پایگاه خود را آزمایش خواهید کرد. در بخش مبارزه‌های بازی اندروید و آیفون زاراوان نکته‌ی بسیار مهمی وجود دارد و آن هم این است که همان ابتدا تمامی سربازهای خود را به کار نگیرید. از آن‌ها در قسمت‌های مختلف جهت حمله به منابع دیگر پایگاه حریف استفاده کنید. دلیل این گفته هم این است که اگر تمامی سربازان خود را در همان ابتدا استفاده کنید، قادر به مدیریت کردن آن‌ها نخواهید بود.

درآخر بازی موبایل زاراوان توانسته با الهام گیری از بازی‌های مشابه و ایجاد نوآوری‌های منحصربه‌فرد خود، یک بازی استراتژی مدیریتی خوبی را خلق کند. همچنین گرافیک و دنیای بازی نیز در نوع خود خوب کار شده است و همانند سایر بازی‌های مشابه، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند. از طرفی اگر می‌خواهید در مبارزه‌های گروهی شرکت کنید، باید به سراغ عضویت در لیگ یا همان کلن‌ها بروید.

دانلود بازی زاواران

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده