نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Rider

بازی موبایل Rider یکی دیگر از بازی‌های خوش‌ساخت استودیو Ketchapp برای اندروید و آیفون است که به معرفی آن می‌پردازیم.

اگر کمی پیگیر بازی‌های موبایل باشید و سبک‌های مختلف را امتحان کرده باشید، حتما گوشتان به نام Ketchapp خورده است. استودیویی که متخصص ساخت بازی‌های ساده اما به شدت درگیرکننده و اعتیاد آور است. تا به حال در زومجی بازی‌های زیادی از این شرکت معرفی کرده‌ایم که بازی موبایل Ballz یکی از جدیدترین و البته محبوب‌ترین آن‌ها بود. این بار قصد داریم یک بازی دیگر به نام ‌Rider را معرفی کنیم که البته ساخته‌ی خود کچ‌اپ نیست اما هچنان با گیم‌پلی ساده‌ی خود می‌تواند ساعت‌ها سرگرمتان کند. در این بازی کنترل یک ماشین/موتور را برعهده دارید و باید از مسیری که مشخص شده به سلامت عبور کنید. بازی Rider به سبک بازی‌های تک‌انگشتی ساخته شده، به طوری که با نگه داشتن انگشت خود روی صفحه هم موتور را به جلو می‌رانید هم حرکات نمایشی انجام می‌دهید.

بازی از دو بخش اصلی تشکیل شده: بخش بی‌نهایت و قسمت مرحله‌ای. در حالت بی‌نهایت که حالت پیش‌فرض بازی به شمار می‌رود باید تا جایی که می‌توانید موتور خود را به جلو ببرید و رکورد بزنید. در این حالت هربار با مسیر تقریبا متفاوتی رو به رو می‌شوید و باید تا جایی که می‌توانید ضمن حفظ تعادل خود و پیشروی، الماس‌هایی را که گه‌گاه روی مسیر قرار گرفته جمع کنید تا به وسیله‌ی آن‌ها بتوانید موتورهای جدید آزاد کنید. در حالت مرحله‌ای، با ۴۸ مرحله‌ی مختلف رو به رو هستید که به ترتیب درجه‌ی سختی دسته‌بندی شده‌اند. در این مراحل با توجه به زمانی که ثبت می‌کنید، در انتها ستاره دریافت می‌کنید. این مراحل چندان آسان نیستند و پیشنهاد می‌شود ابتدا حالت بی‌نهایت بازی را امتحان کنید و بعد سراغشان بروید.

بازی موبایل Rider حدود ۵۰ موتور مختلف در خود دارد که هرکدام ظاهر کاملا متفاوتی دارند و از دلایل اصلی برای ادامه‌ دادن به بازی و جمع کردن الماس‌های بیشتر هستند. این موتورها بنا به ظاهرشان، به دسته‌هایی مثل رایج، نایاب، منحصر به فرد و غیره تقسیم شده‌اند که البته تفاوتی در عملکردشان وجود ندارد. یکی از نقاط قوت بازی Rider، طراحی ظاهری خاص آن است. بازی حال و هوای لامپ‌های نئونی را دارد و مسیرها در پس‌زمینه‌ی تاریک می‌درخشند. نکته‌ی جالب در این مورد این است که می‌تواند از بین ۱۰ تم مختلف برای رنگ مسیر و موتورها، یکی را انتخاب کنید تا بازی از لحاظ ظاهری یکنواخت نباشد. برای باز کردن تمام این تم‌ها، باید چالش‌های مختلفی که بازی ارائه می‌کند را انجام دهید. این چالش‌ها کارهای معمولا آسانی مانند کسب امتیازی خاص یا انجام یک حرکت نمایشی به خصوص است که با کامل کردنشان الماس هم دریافت خواهید کرد.

بازی Rider برخلاف اکثر بازی‌های شرکت کچ‌اپ، موارد جانبی زیادی دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید تا مدت‌ها بازی را روی گوشی خود داشته باشید. اما در عین حال همچان گیم‌پلی ساده را پیشه‌ی کار خود قرار داده و به سادگی تجربه‌ی دلنشینی را رقم می‌زد. در بازی بخشی وجود دارد که اطلاعات و جزئیات کاملی از تعداد بازی‌ها، میانگین امتیازات، تعداد موتورهای باز شده و دیگر موارد را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید روند پیشرفت خود را دنبال کنید. در کل این بازی اندروید و آیفون می‌تواند کنار دیگر بازی‌های بزرگ و پیچیده‌تر، یک سرگرمی راحت وو مناسب اوقات تلف شده تلقی شود.

دانلود بازی Rider


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده