نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Futurama: Worlds of Tomorrow

انیمیشن طنز و علمی تخیلی Futurama در قالب یک بازی پیچیده به سبک ماجراجویی، روی اندروید و آیفون منتشر شده تا عطش طرفداران سرسخت این مجموعه را کاهش دهد.

یکی از پرطرفدار‌ترین مجموعه‌های چندسال اخیر، سریال علمی-تخیلی و طنزآلود Futurama (فیوچراما که در ایران با نام سریال فوتوراما نیز شناخته می‌شود) از بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۳ است؛ مجموعه‌ای که پس از دوبار لغو در تولید، این‌بار در قالب بازی پا به تبلت و تلفن‌های هوشمند گذاشته است تا هم در فقدان این سری، تجدید خاطره‌ای برای طرفداران سرسخت آن باشد و هم با ارائه‌ی مکانیزم‌های جالب در خلق یک بازی ماجراجویی مدرن و پیچیده، مخاطبان بیشتری را به سمت دنیای خود جذب کند.

دیالوگ‌های طنزآلود و ماموریت‌های معروف سریال در بازی Futurama: Worlds of Tomorrow حضور دارند

دیوید کوئن و مت گرونینگ، نویسنده و خالقان این مجموعه، در بازی اندروید و آیفون Futurama: Worlds of Tomorrow بازیکن را در زمان آینده و در مسیری قرار می‌دهند تا برای به‌دست آوردن هفت مورد از آثار باستانی بیگانه که در سرتاسر کیهان پراکنده شده‌اند، برای بازگردانی تاروپود فضا-زمان به حالت اولیه پس از ایجاد تحولات در آن به‌وسیله شخصیت هیپنوتیزم، کهکشان را مورد کاوش قرار دهد. ماجراجویی شما در این بازی ترکیبی از کاوش محیط برای به‌دست آوردن ابزار‌های مورد نیاز، تعامل با دیگر شخصیت‌ها، مبارزات با دشمنان، انجام ماموریت‌ها (کوئست) و ساخت شهر نیویورک شخصی خود است. یکی دیگر از خبر‌های خوب برای طرفداران این مجموعه این است که جَم سیتی (Jam City)، استودیوی سازنده بازی، با خالقان سریال در ارتباط بوده است تا بیش از هرچیزی بخش دیالوگ‌های فکاهی و قسمت‌های طنزآلود را در کنار ماموریت‌های معروف و آشنا از این سری در بازی Futurama: Worlds of Tomorrow حفظ کند. 

 

در بخش گیم‌پلی، بازیکن کنترل شخصیت‌های محبوب و پرطرفدار سریال Futurama را به دست خواهد گرفت. در کنار ساخت و شکل‌دهی دکوراسیون نیویورک شخصی خود با استفاده از بخش‌های آشنا در سریال، شما قابلیت سفر و کاوش به سیارات گوناگونی مانند: سیاره ماه، سیاره مریخ، سیاره معروف اومکیرون پرسی ۸ و ... به‌جهت به‌دست آوردن ابزارهای مورد نیاز و همچنین هفت مورد از آثار بیگانه اشاره‌شده را خواهید داشت. 

در بخش کنترل، به سبک اشاره و کلیک می‌توانید با تمام اجزای محیط و شخصیت‌ها تعامل برقرار کنید

در بخش کنترل، بازیکن می‌تواند به سبک اشاره و کلیک (Point-And-Click) روی هرکدام از اجرای تشکیل‌دهنده محیط و شخصیت‌ها کلیک کند و با آنها تعامل داشته باشد یا آنها را کنترل و ماموریت خود را آغاز کند. اساسی‌ترین بخش در کنترل بازی Futurama: Worlds of Tomorrow، به لمس و کشیدن انگشت روی هریک از اجزای محیط و تعامل با آنها خلاصه خواهد شد. در بخش کنترل هرکدام از شخصیت‌ها، همان‌طور که انتظار دارید، آنها ماموریت‌های خاص خود را خواهند داشت؛ به‌عنوان مثال، در یکی از ماموریت‌های بندر، ربات دوست‌داشتنی این مجموعه، بازیکن باید یک سیگار و یک بطری نوشیدنی را برای خلق یک اطاقک خودکشی در مپ، به‌دست آورد. این دقیقا همان چیزی است که از این کاراکتر باحال می‌توان انتظار داشت.

یکی دیگر از جالب‌ترین بخش‌های گیم‌پلی در مبارزات به قسمت‌هایی مربوط می‌شود که با سفر در طول مسیر‌های چند شاخه و فرود روی قله‌های مشخص، محیطی آرنا-شکل برای مبارزات با موجودات بیگانه به سبک گرافیک بازی‌های ۸ بیت و به صورت گیم‌پلی مبارزات نوبتی (Turn-Based) در مقابل بازیکن قرار خواهد گرفت. 

Futurama: Worlds of Tomorrow یک بازی رایگان است که البته پیشروی در بخش‌های متعدد آن مانند زمان‌بندی ساخت‌وساز، سفر کردن و غیره نیازمند پرداخت به‌وسیله واحد پول درون بازی برای تسریع در پیشبرد مقاصد می‌شود. بدین منظور شما می‌توانید وجه نقد صرف کنید و واحد پول خود در بازی را افزایش دهید.

به صورت کلی، بخش گیم‌پلی در بازی Futurama: Worlds of Tomorrow با ارائه‌ی تنوع کافی و سیستم مبارزات، کاوش و تعاملات جذاب، دقیقا همان چیزی است که می‌توان از یک اثر ماجراجویی تکاملی برگرفته از سریال فیوچراما انتظار داشت.

 

در بخش طراحی بصری و گرافیک، بازی Futurama: Worlds of Tomorrow تا حد امکان به ظاهر و نمای سریال پایبند بوده است. استفاده از محیط‌ها با رنگ‌بندی خاص خود در کنار طراحی دقیق شخصیت‌ها و انیمیشن‌های مربوط به آنها از روی سریال، در عین اینکه نمای فوق‌العاده چشم‌نوازی را به بازی بخشیده است، بی‌نهایت به ظاهر سریال نزدیک است. استفاده از موزیک‌های آشنا در کنار افکت‌های صوتی و صداگذاری بی‌نقص، بخش صداسازی در Futurama: Worlds of Tomorrow را مانند طراحی بصری آن کاملا به سریال نزدیک می‌کند. به‌صورت کلی، طراحی گرافیک و صداگذاری در بازی Futurama: Worlds of Tomorrow به‌گونه‌ای است که طرفداران سریال فیوچراما و کسانی را که برای اولین بار است از طریق این بازی با سریال آشنا می‌شوند راضی خواهد کرد.

در نهایت، بازی Futurama: Worlds of Tomorrow با پرداخت بی‌نقص و وفاداری کامل در تمام زمینه‌های سریال برای خلق یک بازی ماجراجویی تکاملی، به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام داده است. Futurama: Worlds of Tomorrow همراه با شخصیت‌های آشنا و دوست‌داشتنی این مجموعه در کنار روایت داستانی جذاب، بازیکن را از ابتدا تا انتها برای خلق یک نیویورک کاملا شخصی‌سازی شده مطابق سلایق خود و بازگرداندن تاروپود فضا-زمان به حالت اولیه، همراهی خواهد کرد. شما هم‌اکنون می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Futurama: Worlds of Tomorrow


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده