نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Ridge Racer Slipstream، بازی رایگان هفته اپ استور

بازی Ridge Racer Slipstream یک نسخه از سری بازی کلاسیک Ridge Racer در سبک اتومبیل رانی آرکید است که به‌شکلی بسیار عالی به ارائه‌ی بهترین تجربه در این ژانر روی موبایل نزدیک می‌شود.

بازی موبایل Ridge Racer Slipstream، ساخته استودیو اینوکتس (Invictus) که به‌جز نسخه آیفون با قیمت ۳ دلار، برای اندروید نیز به رایگان (البته همراه با بخش تبلیغات) در دسترس است، در فروشگاه اپ استور به صورت کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است. شما می‌توانید تا آخر هفته آینده (پنجشنبه ۱۲ بامداد) بازی Ridge Racer Slipstream را برای تبلت و گوشی‌های خود با پلتفرم‌ ‌‌‌iOS، تهیه کنید.

با وجود ساخته‌های پرچمداری مانند سری بازی Asphalt، بازی اندروید و آیفون Ridge Racer Slipstream یکی از بهترین نمونه‌ها یا شاید هم بهترین نمونه از بازی‌های اتومبیل‌رانی آرکید روی موبایل است که به‌شکل فوق‌العاده‌ای یادآور تجربه بهترین نسخه از این سری یعنی بازی Ridge Racer 7 روی کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 است. Ridge Racer Slipstream یک نسخه از سری Ridge Racer برای موبایل است که از صفر و پایه برای تلفن‌های هوشمند ساخته شده و به‌طرز بی‌نقصی اجرا می‌شود. بهترین چیزی که در مورد بازی موبایل Ridge Racer Slipstream می‌توان گفت این است که این اثر یک Ridge Racer معمولی نیست، بلکه Riiidge Racer است! (کسانی که کنفرانس E3 سال ۲۰۰۶ سونی و رونمایی از بازی Ridge Racer برای کنسول دستی PSP توسط کاز هیرای را مشاهده کرده باشند، متوجه منظور من خواهند شد)

دریفت کشیدن در Ridge Racer Slipstream اساسی‌ترین رکن در کنترل گیم‌پلی محسوب می‌شود

در زمینه کنترل و گیم‌پلی، بازی Ridge Racer Slipstream روی موبایل دقیقا همان چیزی است که باید باشد. استفاده دقیق و پایبند به اصول این سری در کنار نحوه متفاوت کنترل گیم‌پلی نسبت به دیگر بازی‌های هم‌سبک، به شکل فوق‌العاده‌ای در انتقال حس هیجان از در اختیار داشتن یک اتومبیل با سرعت دیوانه‌وار موفق بوده است. در صفحه‌ی نمایش، دو دکمه برای گاز و ترمز در سمت راست و دو دکمه برای تغییر جهت در سمت چپ تصویر قرار داده شده است که در ابتدا شاید به دلیل تفاوت عمده در کنترل با دیگر‌ بازی‌های هم‌سبک کمی غیر مرسوم به نظر آید؛ اما رفته رفته به آن عادت خواهید کرد و به عملکرد صحیح آن واقف خواهید شد.

از زمان آغاز کار مجموعه Ridge Racer تاکنون، این سری کم و بیش در مورد دریفت کشیدن بوده است و Slipstream نیز از این قاعده مستثنی نیست. دریفت کشیدن در این نسخه یکی از ارکان اساسی یا شاید هم اساسی‌ترین رکن در کنترل گیم‌پلی محسوب می‌شود؛ چرا که در ابتدا بدون دریفت کشیدن قادر به عبور از پیچ‌های ۴۵ درجه بازی با سرعت ۱۲۰ مایل نخواهید بود و ثانیا با دریفت کشیدن، قابلیت استفاده از ویژگی افزایش سرعت به‌وسیله نیتروژن را خواهید داشت؛ به گونه‌ای که هرچقدر بیشتر دریفت بکشید نوار مربوط به استفاده از نیترو سریع‌تر پر خواهد شد. اگر نسخه‌های قبل را بازی کرده باشید، می‌دانید که هوش مصنوعی در این سری بازی جنبه‌ی تشریفاتی ندارد و با کوچکترین تعلل، فاصله ماشین‌های دیگر با شما سر به فلک خواهد کشید. لذا استفاده از قابلیت نیترو و به‌دست آوردن صحیح آن یکی از ارکان اساسی در بخش گیم‌پلی تلقی می‌شود. در کنار قابلیت‌های اشاره‌شده، بازی شامل پرک‌های گوناگون (Perk) نیز می‌شود که هرکدام از آنها ویژگی منحصربه‌فردی را به ماشین شما در طول مسابقات اضافه خواهد کرد.

بازی Ridge Racer Slipstream از یک بخش Career مناسب نیز بهره می‌برد که از طریق آن و ارائه‌ی یک کمپین پر محتوا، بیش از ۱۰۰ مسابقه گوناگون را در اختیار شما خواهد گذاشت. بازی دارای ۱۲ ترک متفاوت می‌شود که بیشتر آنها به‌نوعی ار نسخه‌های قبل برداشته شده‌اند و در ابتدا سه عدد از محیط‌های مسابقه در اختیار بازیکن قرار خواهد گرفت. در کنار بخش کریر و کمپین، Ridge Racer Slipstream از حالت‌های Arcade و Online نیز بهره می‌برد که هرکدام دارای بخش‌های به‌خصوص خود هستند. علاوه بر موارد اشاره‌شده، بازی شامل بخش چالش‌های روزانه نیز می‌شود که با انجام صحیح آنها نرخ XP بالاتری را به جهت افزایش لول به‌دست خواهید آورد.

Ridge Racer Slipstream شامل بخش پرداخت درون برنامه‌ای نیز می‌شود که از طریق آن، بازیکن می‌تواند با پرداخت وجه نقد، پول خود در بازی را به جهت خرید ماشین‌ها و محیط‌های مسابقه جدید افزایش دهد. البته با پیشروی موفقیت‌آمیز شما در طول بازی، رفته رفته پول لازم به‌جهت استفاده کامل از قسمتهای مختلف بازی را به‌دست خواهید آورد. روی هم رفته، بخش گیم‌پلی و کنترل در بازی Ridge Racer Slipstream دقیقا تمام چیزی است که می‌توان از یک بازی اتومبیل‌رانی سرعتی آرکید و البته سری بازی معروف Ridge racer روی موبایل انتظار داشت.

طراحی بصری در بازی بسیار عالی و کاملا یادآور گرافیک Ridge Racer 7 روی کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 است

بازی از نظر ظاهری و طراحی بصری در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از این نظر به راحتی با بهترین ساخته‌های موبایل در سبک خود، مانند سری بازی Asphalt برابری می‌کند. Ridge Racer Slipstream با استفاده از بافت‌های فوق‌العاده باکیفیت، نورپردازی زیبا و طراحی ماشین‌های چشم‌نواز، در سطحی قرار دارد که به سرعت یادآور گرافیک Ridge Racer 7 روی کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 است و تقریبا با آن نسخه برابری می‌کند. صداگذاری و طراحی موسیقی‌های متن نیز مانند نسخه‌های پیشین در سطح بسیار خوبی قرار دارند. استفاده از موزیک‌های هیجان‌انگیز با ریتم شدید در کنار افکت‌های صوتی و صداگذاری مناسب ماشین‌ها و غیره، بخش دیزاین صدا را در Ridge Racer Slipstream مانند طراحی بصری آن، در سطح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد.

|

اگر از آن دست بازیکن‌هایی هستید که با سری بازی Ridge Racer خاطره دارید یا به ژانر بازی‌های اتومبیل‌رانی آرکید علاقه‌مند هستید، به هیچ عنوان تجربه Ridge Racer Slipstream را نباید از دست دهید. ساخته استودیو اینوکتس با ارائه تمام بخش‌های مورد نیاز برای خلق یک بازی ریسینگ خوش‌ساخت روی موبایل در بالاترین کیفیت ممکن، یکی از بهترین‌ها در این سبک را با Ridge Racer Slipstream به ارمغان آورده است. شما هم‌اکنون می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Ridge Racer Slipstream


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده