نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Super Arc Light

بازی موبایل Super Arc Light یک اثر مینیمال آرکید شوتر است که در آن، بازیکن باید درون محیطی دایره شکل، از پایگاه خود در مقابل انبوهی از موج‌های کشنده دشمنان محافظت کند.

شما را نمی‌دانم؛ اما من به شخصه از طرفداران سرسخت بازی‌هایی هستم که به دور از تاکید بیش از حد روی جنبه‌های بصری و غافل شدن از گیم‌پلی، با ارائه مکانیزم‌های جدید، ساده و اعتیادآور در بخش کنترل و در قالب بازی‌هایی با ظاهری کاملا ساده، بهترین تجربه‌های ممکن از یک گیم روی تلفن‌‌های هوشمند را فراهم می‌کنند. در معرفی بازی Super Hexagon و معرفی بازی Impossible Road اخیرا به دو مورد از این نوع بازی‌ها اشاره کردم و حال می‌خواهم یک مورد دیگر را نیز به لیست تازه این دو بازی اضافه کنم. بازی اندروید و آیفون Super Arc Light، ساخته‌ی استودیو چنل 4 (Channel 4)، یک بازی تیراندازی سریع است که مهارت‌های شما را به طرز اعجاب‌انگیزی مورد آزمایش قرار می‌دهد. Super Arc Light بازیکن را در وضعیت دفاع از پایگاه قرار می‌دهد و شما باید تا جایی که می‌توانید از هجوم دشمنان به سمت دایره‌ی مرکزی جلوگیری کنید و با شلیک‌های پیاپی آنها را نابود سازید.

در زمینه کنترل، هدف اصلی بازی این است که بازیکن در نقش یک گوی کوچک و با شلیک مداوم، از برخورد دشمنان هندسی-شکل به هسته مرکزی محیط جلوگیری کند. از این‌رو بازی Super Arc Light تنها در یک حالت خلاصه می‌شود؛ شما باید با کنترل کاراکتر اصلی و در حالتی مانند تلاش برای بقا (سوروایول) تا جایی که می‌توانید در مقابل موج انبوه دشمنان نابودگر مقاومت و امتیاز کسب کنید. مانند دیگر بازی‌های این سبک مثل Super Hexagon، اساس بازی در Super Arc Light به پیشروی بی‌نهایت و کسب امتیاز منتهی می‌شود. اگرچه بازی تنها حالت اشاره‌شده را خواهد داشت، اما با پرداختی بی‌نقص در بخش گیم‌پلی، ارائه‌ی تنوع و چالش‌های مناسب، شما را بار‌ها و بار‌ها برای شکستن رکورد قبلی به سمت خود خواهد کشاند. 

در بازی می‌توانید سلاح‌های متفاوت با عملکردهای گوناگون و البته جالب را به‌دست آورید

Super Arc Light از آن دست بازی‌هایی است که می‌توان تنها با یک دست کل عملکرد کنترل آن را به خدمت گرفت. شما مشاهده می‌کنید که کاراکتر اصلی به دور محوری دایره-شکل به طور مداوم در حال چرخش و گردش است و دشمنان هم با چرخش به درون محور‌های دایره-شکل بزرگ‌تر، رفته رفته به هسته مرکزی نزدیک‌تر می‌شوند و حال زمانی است که شما باید شلیک کنید و آنها را نابود سازید. با لمس یا نگه‌ داشتن انگشت روی صفحه نمایشگر، بازیکن قادر خواهد بود که شلیک کند. اما باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که با هر بار شلیک، حرکت خودکار کاراکتر اصلی به دور محور دایره‌ای، معکوس خواهد شد. معکوس شدن حرکت کاراکتر یکی از جالب‌ترین جنبه‌های گیم‌پلی بازی محسوب می‌شود؛ جایی که در طی هر بار شلیک باید طوری زمانبندی کنید که کاراکتر در موقعیت مناسب برای شلیک و نابود‌سازی موج‌های دیگری از دشمنان قرار گیرد. یکی دیگر از بخش‌های مفید در گیم‌پلی، مربوط به تغییر رنگ دشمنان در هنگام یورش نهایی به سمت پایگاه شما خواهد بود؛ لذا با مشاهده تغییر رنگ (عموما قرمز)، باید هرچه سریع‌تر نسبت به نابود کردن آنها اقدام کنید.

از دیگر بخش‌های جالب و متنوع گیم‌پلی می‌توان به انواع سلاح‌ها با عملکرد‌های متفاوت اشاره کرد. با پیشروی در طول مراحل و شلیک به اشکال هندسی به‌خصوص، کاراکتر اصلی توانایی‌های گوناگونی در زمینه شلیک به دشمنان را به دست خواهد آورد که در نوع خود بسیار جالب هستند و به ایجاد تنوع در گیم‌پلی کمک شایانی می‌کنند. البته انوع سلاح‌ها دارای زمان‌بندی محدودی خواهند بود که عموما تایم مربوط به آنها در قالب یک نوار به دور هسته‌ی مرکزی نمایش داده خواهد شد. 

Super Arc Light برای شروع، دو درجه سختی Standard و Easy را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کسب تجربه و چیره شدن به چم و خم گیم‌پلی، پیشنهاد می‌کنم حتما از حالت آسان بازی را آغاز کنید. به صورت کلی، بازی موبایل Super Arc Light با ارائه یکی از نوآورانه‌ترین و در عین حال جالب‌ترین مکانیزم‌ها در طراحی بازی‌های کم‌حجم اما غنی، دریچه‌ی جدیدی را در این ژانر برای خود باز کرده است که به راحتی در کنار ساخته‌های چالش‌برانگیزی مانند بازی Super Hexagon، بازی Impossible Road و غیره قرار خواهد گرفت.

از نظر بصری، بازی Super Arc Light ظاهری کاملا ساده و در عین‌حال فوق‌العاده چشم‌نواز دارد

از نظر بصری، بازی Super Arc Light ظاهری کاملا ساده و در عین‌حال فوق‌العاده چشم‌نواز دارد. استفاده از هندسه‌های ساده برای ترکیب اجزای تشکیل‌دهنده، مانند دشمنان و خطوط در کنار پس‌زمینه سیاه و استفاده از رنگ‌بندی کاملا متفاوت با آنها در طراحی افکت‌ها، ظاهری فوق‌العاده منحصربه‌فرد را با ارائه‌ی یک کنتراست جالب به بازی بخشیده است. استفاده از افکت‌های پاشش جالب در لحظه انفجار اشکال هندسی و طراحی جالب افکت‌های مربوط به شلیک انواع سلاح‌های بازی، همراه انیمیشن‌های چشم‌نواز آنها، یکی دیگر از نقاط قوت در بخش طراحی بصری Super Arc Light تلقی می‌شود. موسیقی متن استفاده‌شده در طول مراحل Super Arc Light نیز یکی دیگر از اصلی‌ترین بخش‌های انتقال هیجان به بازیکن، خصوصا در درجه‌ی سختی بالاتر و هجوم انبوه امواج دشمنان، محسوب می‌شود. استفاده از تم موسیقی فیلم‌های اکشن در کنار طراحی جالب افکت‌های صوتی مربوط به انفجار، شلیک و ... قسمت طراحی صدا در Super Arc Light را مانند دیگر بخش‌های آن در سطح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد.

| |

اگر به‌دنبال اثری ساده و چالش‌برانگیز هستید که برای روزها یا حتی ماه‌ها بتواند بدون کاهش در ارزش تکرار به بهترین شکل ممکن شما را سرگرم کند، بازی موبایل Super Arc Light با پرداخت و ارائه‌ی یکی از منحصربه‌فردترین مکانیزم‌های گیم‌پلی، می‌تواند از بهترین گزینه‌های روی میز برای شما باشد. هم‌اکنون می‌توانید این اثر زیبا را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Super Arc Light


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده