نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Steppy Pants

بازی موبایل Steppy Pants با استفاده از یک ارائه‌ی ساده و در عین‌حال موثر، قدم زدن را برای شما به یک چالش لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

بازی اندروید و آیفون Steppy Pants، ساخته‌ی استودیو سوپر اینترتینمت (Super Entertainment)، با استفاده از یک مکانیزم بسیار ساده، گیم‌پلی پرکشش و فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای را بر اساس فیزیک Ragdoll (نوعی فیزیک که معمولا برای پردازش انیمیشن‌های مربوط به مرگ و میر در بازی‌ها به کار می‌رود) ارائه می‌دهد. بازی Steppy Pants از نظر ظاهری-بصری شباهت بسیار زیادی به بازی Crossy Road دارد و در زمینه گیم‌پلی نیز به‌نوعی یادآور بازی مبتنی بر فلش QWOP است؛ اما این اثر با سبک ارائه‌ی خاص خود و پرداخت بی‌نقص، به‌عنوان یکی از اعتیادآورترین بازی‌های موبایل، مسیر جدیدی را در این ژانر برای خود باز کرده است که مطمئنا شما را سورپرایز خواهد کرد.

گیم‌پلی در Steppy Pants با تکیه بر یک اصل ساده به نام قدم زدن و استفاده بی‌نقص از فیزیک Ragdoll، یکی از بهترین‌ها در بین بازی‌های موبایل است

در زمینه گیم‌پلی، اساس بازی Steppy Pants بر پایه قدم زدن و حرکت رو به جلو است. شما باید با لمس نمایشگر، یکی از پاهای کاراکتر را بلند کنید و با رها کردن آن در زمان‌بندی مناسب، پا را در موقعیت مکانی درست قرار دهید. هر گام در بازی یکی پس از دیگری به صورت اتوماتیک و متوالی جایگزین خواهد شد و لمس و رها کردن صفحه‌ی نمایش تمام کاری است که بازیکن باید انجام دهد. البته همان‌طور که حتما انتظارش را دارید، بازی Steppy Pants شما را در یک مسیر هموار و بدون چالش قرار نمی‌دهد، پیاده‌رو، مسیر حرکت شخصیت اصلی، پر است از موانع گوناگونی مانند: شیارهای مابین بتن‌های زمین، فاصله بین خطوط عابر پیاده، بمب‌های تی‌ان‌تی، عبور از کوچه‌هایی که مسیر حرکت ماشین هستند و از این دست موارد. با کوچکترین اشتباه در انتخاب زمان‌بندی مناسب و فرود پاهای کاراکتر بازی روی یکی از شیارها یا قسمت‌های اشاره‌شده، پیشروی شما در بازی با شکست مواجه خواهد شد. دوری جستن و عبور از روی موانع اشاره‌شده با پیاده‌سازی یک کنترل ساده و کارآمد در کنار فیزیک فوق‌العاده، همان بخش‌هایی هستند که گیم‌پلی را در بازی Steppy Pants بسیار لذت‌بخش، اعتیادآور و در نوع خود چالش‌برانگیز می‌کنند.

سیستم امتیازات در بازی بر پایه‌ی تعداد قدم‌هایی است که شخصیت تحت کنترل شما می‌تواند بردارد. البته بخش دیگری برای محاسبه میزان مسافت طی‌شده توسط بازیکن بر حسب متر نیز در بازی گنجانده شده است که مربوط به بخش لیدربورد می‌شود. یکی از بخش‌های مهمی که باعث بازگشت بازیکن‌ها به سوی بازی و به‌نوعی محرکی برای طی کردن زمان‌های بیشتر پای بازی Steppy Pants محسوب می‌شود، بخش مربوط به آزاد‌سازی قسمت‌هایی برای شخصی‌سازی و تغییر کاراکتر بازی و همچنین به دست آوردن محیط‌های جدید برای قدم زدن است.

بازی Steppy Pants از یک سیستم چک‌پوینت نیز استفاده می‌کند. زمانی که شما بیش از دوجین قدم بردارید، یک پرچم کوچک در تصویر ظاهر می‌شود که نشان از احیای مجدد شما در صورت شکست خوردن، در آن نقطه دارد. با توجه به اینکه به‌دست آوردن آیتم‌ها و دیگر محیط‌های بازی نیاز به پیشروی بسیار زیادی دارد، قابلیت چک‌پوینت یکی از بهترین ویژگی‌ها برای ترغیب بازیکن به ادامه‌ پیشروی در بازی محسوب می‌شود.

Steppy Pants یک بازی رایگان همراه با پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. برای به‌دست آوردن شخصیت‌های دیگر، شما باید حتما وجه نقد خرج کنید؛ در حالی که با پیشروی می‌توانید محیط‌های دیگر بازی و بخشی از آیتم‌ها را به‌دست آورید. به صورت کلی، گیم‌پلی در بازی Steppy Pants با تکیه بر یک اصل ساده به نام قدم زدن و استفاده بی‌نقص از فیزیک Ragdoll، یکی از چالش‌برانگیز‌ترین و در عین حال لذت‌بخش‌ترین نمونه‌های موجود در بازی‌های موبایل است.

Steppy Pants یکی از بهترین نمونه‌ها در خلق فیزیک بدنی رئلیستیک میان بازی‌های ویدیویی روی موبایل است!

در بخش طراحی بصری و گرافیک، بازی Steppy Pants به شدت یادآور بازی Crossy Road است. استفاده از هندسه ساده برای خلق کاراکترها و محیط، بافت‌های باکیفیت در کنار رنگ‌بندی شاد و زنده، توجه هرکسی را از نقطه نظر بصری به خود جلب می‌کند. استفاده از ریزه‌کاری‌ها در خلق موقعیت‌های بصری بازی مانند تغییرات داینامیک آب‌وهوا از آفتابی به ابری و بارانی، یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب در طراحی گرافیک Steppy Pants به شمار می‌رود. در کنار تمام موارد اشاره‌شده، این سیستم فیزیک پیاده‌شده در بازی است که بیش از همه‌چیز خودنمایی می‌کند. Steppy Pants یکی از بهترین نمونه‌ها در خلق فیزیک بدنی رئلیستیک، میان بازی‌های ویدیویی روی موبایل، با استفاده از فیزیک Ragdoll است! تمام ثانیه به ثانیه زمان‌بندی شما در کمک به حرکت کاراکتر و موقعیت بدنی او، به‌صورت کاملا داینامیک عکس‌العمل‌های متفاوتی را در پی خواهند داشت که در نوع خود واقعا کم‌نظیر هستند. در زمینه موسیقی و صداگذاری نیز بازی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. از طراحی موزیک‌های متن جذاب و هماهنگ با اتمسفر آن گرفته تا بخش افکت‌های صوتی مانند صداهای محیط یا حتی قدم زدن شخصیت‌های اصلی و غیره، همه و همه به شکل کم‌نقصی در Steppy Pants پیاده‌سازی شده‌اند. روی هم رفته، بخش طراحی بصری و صداگذاری در بازی Steppy Pants درست مانند گیم‌پلی آن، در سطح بسیار بسیار خوبی قرار دارد.

|

بازی Steppy Pants با ارائه‌ی یک گیم‌پلی چالش‌برانگیز، بسیار جذاب و اعتیادآور، در کنار پرداخت به جزئیات و ریزه‌کاری‌های بصری چشم‌نواز، پکیجی کامل در زمینه یک سرگرمی ویدیویی جذاب روی موبایل را فراهم می‌کند که تجربه‌ی آن برای تمام کسانی که با استفاده از تبلت و تلفن‌های همراه به بازی کردن می‌پردازند، بسیار واجب است. شما هم‌اکنون می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگا‌‌ه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر پلتفرم‌های اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Steppy Pants

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده