نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Plants Vs. Zombies 2

بازی موبایل Plants Vs. Zombies 2، دنباله‌ای فوق‌العاده برای یکی از بهترین بازی‌های هم‌زمان استراتژی تاریخ است. با معرفی این اثر با زومجی همراه باشید.

بازی اندروید و آیفون Plants Vs. Zombies 2، ساخته استودیو پاپ‌کپ گیمز (PopCap Games) دنباله‌ای شگفت‌انگیز برای نسخه اول (بازی Plants Vs. Zombies) محسوب می‌شود. بازی موبایل Plants Vs. Zombies 2 یکی از تحسین شده‌ترین و بهترین بازی‌های کژوال در سبک رهم‌زمان استراتژی دفاع از برج است (یکی از زیرمجموعه‌های ژانر استراتژی که در آن بازیکن باید مقابل حمله دشمن به قلمرو و منابع خود، معمولا به شیوه قرار دادن سازه‌های دفاعی، محافظت کند). در Plants Vs. Zombies 2، شما با کنترل و کاشت تعدادی از گونه‌های گیاه‌های دوست‌داشتنی، آنها را برای مقابله‌ی رو در رو با زامبی‌های گرسنه قرار می‌دهید.

هسته گیم‌پلی در Plants Vs. Zombies 2 شبیه به نسخه اول و به همان اندازه فوق‌العاده اعتیاد آور است

هسته گیم‌پلی و مکانیزم بازی Plants Vs. Zombies 2 دقیقا همانند نسخه اول است. شما باید تعدادی گیاهان از انواع دفاعی یا تهاجمی را در قسمت‌های مشخص شده در سمت چپ تصور بکارید و به‌وسیله‌ی آنها از ورود و هجوم زامبی‌ها جلوگیری کنید. برای کاشت گیاهان شما به قدرت خورشید نیاز دارید؛ قدرت خورشید نیز از طریق کاشت گیاهان آفتابگردان به‌دست می‌آید و درست مانند نسخه اول، بازیکن باید نشان‌های خورشید تولید شده را در صفحه‌ی نمایش لمس کرده و امتیاز آنها را به‌دست آورد. در نسخه اول، بازیکن باید از خانه‌ خود در مقابل موج زامبی‌ها محافظت می‌کرد درحالی که Plants Vs. Zombies 2 شما را به دنیاهای گوناگونی مانند مصر باستان، دریاهای دزدان دریائی، غرب وحشی، شهر گمشده، غار‌های یخ‌زده و غیره می‌برد. دنیاهای اشاره شده در کنار چندین موارد دیگر از طریق پیشروی در طول مراحل مربوط به هرکدام و کسب امتیاز مناسب، قابل دستیابی هستند. هر کدام از دنیاهای بازی شامل بیش از ۲۰ مراحل به‌خصوص، تعداد محدودی قسمت‌های مقابله بی‌پایان با زامبی‌ها (Endless Mode) و همچنین مبارزات با غول‌ها در پایان هر بخش می‌شود. هر دنیا در بازی میزان سختی خاص خود را دارد که با پیشروی بازیکن به تدریج، بازی Plants Vs. Zombies 2 چالش فوق‌العاده‌ای را مقابل بازیکن قرار می‌دهد.

ویژگی جدید اضافه شده به گیم‌پلی Plants Vs. Zombies 2، بخش غذای گیاه است، جایی که شما با شارژ گیاهان به‌وسیله‌ی تغذیه به آنها توانایی آسیب رسانی و سرعت بسیار بالایی را به عملکرد‌های آنها در زمان‌بندی محدود می‌دهید. استفاده از این قابلیت (Plant Food) در مراحل بالاتر و موج‌های سنگین از یورش زامبی‌ها، می‌تواند یکی از موارد کلیدی برای پیروزی شما در مرحله مورد نظر باشد. در خلال گیم‌پلی، همچنین قدرت‌های متفاوتی وجود دارند که با پرداخت سکه‌‌های به‌دست آورده شده در روند بازی، می‌توانید آنها را به‌دست آورید یا خریداری کنید؛ قدرت هایی مانند: گردن زدن زامبی‌ها به‌وسیله‌ی Power Pinch، پرتاب زامبی‌ها به طریق کشیدن انگشت روی صفحه و بیرون انداختن آنها از میدان جنگ به‌وسیله‌ی Power Toss، نابود کردن زامبی‌ها با قدرت الکتریکی مانند رعد و برق با استفاده از Power Zap و موارد از این دست که در جریان مراحل بالاتر و درجه‌های سختی بسیار دشوار بازی Plants Vs. Zombies 2، از ارکان کلیدی در پیشروی مراحل و جلوگیری از شکست بازیکن محسوب می‌شوند. البته قدرت‌های اشاره شده یک‌بار در بازه‌ی زمانی طولانی در دسترس خواهند بود مگر آنکه بازیکن از طریق پرداحت درون برنامه‌ای و واریز وجه نقد، اقدام به خرید آنها کند.

در بخش طراحی بصری، Plants Vs. Zombies 2 پیشرفت‌های چشمگیری داشته است

در بخش بصری طراحی بازی Plants Vs. Zombies 2  کاملا شبیه به نسخه اول و یک ارائه دو بعدی است، اما بازی رشد چشمگیری در این زمینه نیز داشته است. از پیشرفت در طراحی جذاب شخصیت‌های جدید گرفته تا انیمیشن‌های بسیار روان و عالی در کنار افکت‌های چشم‌نواز. بافت‌ها نیز در Plants Vs. Zombies 2 مانند دیگر بخش‌های بازی، در سطح بسیار خوبی قرار دارند و کاملا ترد به‌نظر می‌رسند. روی هم رفته بخش طراحی گرافیک بازی در کنار رنگ‌بندی بسیار شاداب، جلوه‌ی بی‌همتایی به بخش بصری آن داده است که به هیچ عنوان از آن خسته نخواهید شد. در زمینه صداگذاری و موسیقی نیز Plants Vs. Zombies 2 هیچ چیزی از بخش بصری آن کم ندارد که هیچ بلکه به نظر من در سطح بالاتری هم قرار می‌گیرد. موسیقی‌های هماهنگ با اتمسفر هر کدام از جهان‌های بازی احساس فوق‌العاده‌ای به بازیکن منتقل می‌کنند. این موسیقی‌های متن زیبا در کنار طراحی عالی افکت‌های صوتی، بخش صداگذاری Plants Vs. Zombies 2 را به یکی از قدرتمند‌ترین قسمت‌های آن بدل می‌کند. به صورت کلی، بخش بصری و صداگذاری بازی با اینکه بی شباهت به نسخه‌های قبل نیست اما دستخوش پیشرفت‌های بسیار خوبی شده است.

| |

در نهایت، کمتر گیمر علاقه‌مند به سبک باز‌ی‌های استراتژی را می‌توان شناخت که آشنایی با سری بازی Plants Vs. Zombies نداشته باشد. این اثر با پرداخت عالی به جزئیات و ارائه یک گیم‌پلی بسیار خلاقانه و البته کاملا اعتیاد آور، چندسالی است که در زمره‌ی بازی‌هایی که حتما باید روی گوشی یا تبلت شما نصب باشند، طبقه بندی می‌شود. اگر  به ژانر بازی‌های استراتژی، خصوصا نوع دفاع از برج (Tower Defence) علاقه دارید، به جرات می‌توان گفت که Plants Vs. Zombies 2 یکی از بهترین رائه‌ها (اگر بهترین نباشد) در این سبک روی موبایل به‌شمار می‌رود و به هیچ عنوان نباید تجربه آن را از دست داد! Plants Vs. Zombies 2 یک اثر رایگان است که در آن بخش‌های مربوط به پرداخت درون برنامه‌ای مشکل عدیده‌ای در روند پیشروی شما در طول مراحل ایجاد نمی‌کنند؛ بازیکن می‌تواند بدون پرداخت وجه نقد و با استفاده از قدرت تفکر و استراتژی خود تمام مراحل بازی را با موفقیت به پایان برساند. شما هم‌اکنون می‌توانید این بازی فوق‌العاده را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Plants Vs. Zombies 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده