// چهار شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Dead Space

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام بازی خوش نام Dead Space را نشنیده باشد. با معرفی نسخه موبایل این بازی ترسناک و هیجان انگیز همراه ما باشید.

امروز به سراغ یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های خاطره انگیز رفته‌ایم. در سال ۲۰۰۸ بود که کمپانی خوش‌نام الکترونیک آرتز (Electronic Arts) تصمیم به انتشار بازی در ژانر وحشت گرفت. تا آن زمان بازی‌های مختلفی در این سبک منتشر شده بودند اما مسئله‌ای که بازی جدید این کمپانی را نسبت به سایر رقبا در سطح بالاتری نگه می‌داشت گیم پلی جدید این بازی و همین‌طور هیولاهای وحشتناکی به نام نکرومورف‌ (necromorph) در این بازی بود. این بازی Dead Space نام گرفت و تمام داستان بازی در فضا شکل می‌گرفت. شما در این بازی در نقش شخصیتی به نام ایزاک قرار داشتید که با قرار گرفتن در فضا دنبال کشف کردن رازی بودید که پای شما را به آن‌جا باز کرده بود. بازی از اتمسفر خوبی برای یک ماجراجویی پر از چالش به‌همراه چاشنی ترس آماده شده بود تا شما را میخکوب نمایشگرهایتان بکند که الحق توانست با اولین نسخه خود طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کند. یکی از ویژگی‌های این بازی که به شخصه من را جذب خودش کرد محیط و فضای تاریک و افکت‌های بسیار زیبای شنیداری در آن بود. صدای نکرومورف‌ها که به دنبال شما راه می‌افتادند تا جان شما را بگیرند در آن لحظه واقعا ترس بر اندام هر بازیکنی می‌انداخت.

Dead Space Mobile 01

در اول این معرفی گفتیم که یکی از تفاوت‌های Dead Space با سایر بازی‌های هم دوره خودش وجود هیولاهایی به نام نکرومورف بود. هر کدام از این موجودات را باید به طریق خاصی از بین می‌بردید. یکی را باید اول به سرش شلیک می‌کردید، دیگری را اول باید دستش را قطع می‌کردید و همین راه را برای موجودات دیگر نیز باید به طریقی به‌کار می‌گرفتید. هوش کمپانی سازنده در استفاده از این المان خاص و همین‌طور اسلحه‌های عجیب و غریب ایزاک باعث شد این بازی به سرعت در بین هواداران محبوب شود و به یکی از بهترین بازی‌های آن دوران تبدیل شود.

پس از گذشت سه سال الکترونیک آرتز تصمیم به انتشار یک نسخه مجزا برای پلتفرم‌های موبایل گرفت. این نسخه از بازی به همراهی ایزاک و همین‌طور اسلحه‌های عجیب و غریبش دنبال می‌‌‌‌شود. گیم‌پلی بازی بر طبق نسخه‌های پیشین خود در فضا اتفاق می‌افتد و ایزاک باید نکرومورف‌ها را که در این نسخه هم دست از سرش بر نمی‌دارند برای رسیدن به هدفش از بین ببرد. بازی موبایل Dead Space از طراحی و گرافیک بسیار خوبی بهره‌مند است.

Dead Space Mobile 02

طراحی شخصیت ایزاک با آن لباس‌ها و تجهیزات مثال‌ زدنی‌اش بسیار خوب از آب درآمده و مخاطب را کاملا راضی نگه می‌دارد. موسیقی متن بازی نیز از نظر من شاهکار است و حس ترس را کاملا به کاربر القا می‌کند. بازی از تنوع خوبی در اسلحه‌ها و تجهیزات برخوردار است به طوری‌که شما می‌توانید در هر مرحله از هرنوع سلاحی برای کشتن موجودات وحشتناک بازی استفاده کنید. نسخه موبایل Dead Space از ۱۲ مرحله تشکیل شده که شما باید یکی پس از دیگری مراحل را برای رسیدن به هدف نهایی به پایان برسانید. پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصت نداشته‌اید این بازی را تجربه کنید، همین امروز دست به کار شوید.

   


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده