نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل ایرانی صاعقه

بازی موبایل صاعقه به کمک نیروی هوایی ارتش ساخته و برای پلتفرم اندروید منتشر شده است.

بازی‌های موبایل ایرانی بومی‌سازی شده در حال گسترش هستند و با اینکه برخی سازندگان فقط به ترجمه‌ی بازی‌های موبایل خارجی و تغییر ظاهری اندک آن‌ها بسنده می‌کنند، توسعه‌دهندگان دیگر از سبک‌های شاخص و رایج بازی‌های موبایل استفاده کرده و آثاری با تاریخ و فرهنگ ایرانی می‌سازند. مرکز ساخت بازی‌های رایانه‌ای نیروی هوایی ارتش یکی از همین توسعه‌دهندگان است که در جدیدتری بازی موبایل خود به نام صاعقه، دفاع مقدس را دست‌مایه‌ی ساخت یک بازی موبایل خوش‌ساخت و آشنا کرده است.

بازی صاعقه در سبک Shoot'em Up ساخته شده که تا به حال بازی‌های بسیاری در این سبک دیده‌ایم و شاید معروف‌ترین آن‌ها روی موبایل، بازی نسبتاً قدیمی H.A.W.X باشد. در این بازی‌ها شما کنترل یک هواپیما را بر عهده دارید که مسیر مستقیمی را طی می‌کند و در آن باید نیروهای زمینی و هوایی دشمن را نابود کند. صاعقه نیز دقیقاً همین رویه را در پیش گرفته و با در اختیار داشتن یک جنگنده‌ی F4، باید علاوه بر رسیدن به پایان هر مرحله حداقل ۷۰ درصد نیروهای دشمن و اهداف تعیین شده را نابود کنید. هواپیمای شما در صاعقه قابل ارتقا است و با ستاره‌هایی که در هر مرحله به دست می‌آورید، می‌توانید قدرت شلیک، سلامتی و مواردی از این قبیل را ارتقا دهید.

بازی موبایل صاعقه

نابود کردن اهداف به این شکل است که باید مدت کوتاهی کنار آن‌ها پرواز کنید تا هدف موشک روی آن‌ها قفل شود. در این بین باید حواستان به موشک‌های جنگنده‌های دشمن و ضدهوایی‌های آن‌ها نیز باشد. موردی که در گیم‌پلی بازی نکته‌ی جذابی به شمار می‌رود، این است که اگر انگشت خود را از روی صفحه‌ی موبایل بردارید، سرعت بازی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به نوعی بازی به حالت توقف وارد می‌شود و دیگر دکمه‌ی مخصوصی برای توقف در رابط کاربری بازی طراحی نشده است. این قابلیت برای مواقعی که لازم است چند لحظه بازی را کنار بگذارید بسیار مفید است. در برخی مراحل شاهد باس فایت یا اصطلاحاً غول آخر هستیم که به جذابیت بازی افزوده است.

اما موردی که صاعقه را از بازی‌های مشابه‌اش متمایز می‌کند، حال و هوای آشنای آن برای کاربر ایرانی است. هر یک از مراحل بازی، بازآفرینی یکی از عملیات نیروی هوایی ارتش در جریان هشت سال دفاع مقدس است و بر اساس خاطرات خلبانان شرکت کننده در صحنه نبرد ساخته شده است.  قبل از آغاز مرحله، نام خلبانانی که در آن عملیات شرکت کرده‌اند روی صفحه نقش می‌بندد. عملیات شهید دوران، عملیات مروارید، حمله به اچ ۳، اسکورت نفتکش‌ها، پشتیبانی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه و ارتش، آزاد سازی فکه و آزاد سازی خرمشهر از جمله مراحل بازی به شمار می‌روند. در بروزرسانی‌های آینده مراحل جدیدی نیز به بازی اضافه خواهد شد.

بازی موبایل صاعقه

صاعقه با گرافیک سه بعدی خود یکی از بازی‌های خوش‌ساخت و باکیفیت ایرانی است که به تقلید از نمونه‌های موفق خارجی بسنده نکرده و با ارائه‌ی بستری واقعی از عملیات‌های دفاع مقدس، یک تجربه‌ی خوشایند برای کاربر ایرانی به ارمغان می‌آورد.

دانلود از کافه بازار


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده