// سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Give It Up! 2

باز هم شاهکاری دیگر از گروه بازی‌سازی Invictus به نام Give it up! 2. اگر طرفدار سبک امتحان و اشتباه (Try & Error) یا سبک امتحان و مرگ (Try & Death) هستید، با زومجی در معرفی این بازی موبایل همراه شوید.

چندی پیش شرکت Invictus به دنبال بازی موفق و معروف Give it up!، ورژن دوم این بازی را نیز برای پلتفرم‌های اندروید و iOS به بازار عرضه کرد. این ورژن از بازی هم با استقبال خوبی مواجه شده است. شما می‌توانید به صورت رایگان بازی را از گوگل‌پلی یا آیتونز دانلود کنید. بازی دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای است پس انتظار خرج شدن پول جیب‌تان را هم داشته باشید. توسعه‌دهنده‌ی بازی علاوه بر اضافه کردن المان‌های جدید و چالش‌زا در ورژن دوم، سعی در کم کردن کاستی‌ها و برطرف کردن مشکلات ورژن اولیه داشته است.

صبر و حوصله بیشتر از خلاقیت در این بازی به درد شما می‌خورد

این بازی در سبک امتحان و مرگ (Try & Death) است؛ به این معنی که بازیکن باید شهامت امتحان کردن راه‌های جدید و مسیر‌ها و روش‌های مختلف را داشته باشند. اگر این آزمون‌ها نتیجه‌ی مطلوب را نداشته باشند، نتیجه جز مرگ نخواهد بود. این سبک بازی‌ها بسیار اعتیادآور هستند و با روح و روان شما بازی می‌کنند. غرور به شما اجازه نمی‌دهد که دست از بازی کردن بکشید. کار به جایی می‌رسد که تمام مراحل و قسمت‌های مختلف مراحل را به‌خاطر می‌سپارید تا شاید بتوانید مراحل را به خوبی طی کنید.

ption id="attachment_149528" align="alignnone" width="1280"]give it up 2 در حال پرش حباب در حال پرش و حرکت در مسیر

تمام گیم‌پلی بازی براساس ریتم آهنگ‌های است که در بازی در حال پخش است. شما در این بازی باید حرکات یا جهش‌های یک حباب سیاه‌رنگ را کنترل کنید. در هر مرحله برای شما مسیری مشخص شده‌است که باید آن را با موفقیت طی کنید. این حباب سیاه‌رنگ باید از روی موانع و پستی یا بلندی‌های موجود یا خانه‌هایی به یکی از رنگ‌های سبز، زرد و قرمز درمسیر، همگام با ریتم آهنگ درحال پخش جهش کند. این جهش‌ها و حرکات توسط شما انجام می‌شود. شما باید همزمان با فرود‌ آمدن این حباب برروی صفحه ضربه بزنید تا حباب بداند که باید از روی خانه‌ی بعدی جهش کند. اگر کاری به کار حباب سیاه‌رنگ نداشته باشید، حباب خانه‌ها را یکی پس از دیگری بدون جهش خاصی طی می‌کند. برای پریدن به سطح‌های بالاتر باید قبل از فرود آمدن حباب برروی سطح ضربه بزنید وگرنه حباب به لبه‌ی سطح بالایی برخورد می‌کند و منفجر می‌شود.

سختی بازی را خود گیمر در حین بازی کردن تعیین می کند

یکی از عجیب‌ترین و مهیج‌ترین ویژگی‌هایی که این بازی دارد، کنترل سختی بازی توسط خود گیمر است. تعیین سختی بازی به صورت لایه لایه است. سطحی که گیمر درحال حرکت در آن است رنگ به خصوصی دارد. رنگ سبز به معنی سختی ساده، رنگ زرد به معنی سختی متوسط و رنگ قرمز بیانگر سختی زیاد است. برای افزایش سختی بازی کافیست برروی خانه‌های بنفش رنگی که در ابتدای مسیر یا در طول مسیر قرار داده شده‌اند بپرید تا سختی بازی خود را افزایش دهید.

ption id="attachment_149529" align="alignnone" width="1280"]give it up بعد از سوختن حباب منفجر شده

ارزیابی بازی از عملکرد شما توسط سیستم سه‌ستاره‌ای انجام می‌شود. در طول مسیر ستاره‌هایی وجود دارد. در لایه‌ی ساده تعداد این ستاره‌ها کمتر از لایه‌های بالایی است. برای بدست آوردن سه‌ستاره طلایی‌رنگ باید پنجاه عدد ستاره‌ی نقره‌ای رنگ در طول حرکت خود جمع کنید. البته برای جمع‌آوری این میزان ستاره‌ی نقره‌ای رنگ‌ حتما باید سختی بازی خود را افزایش دهید تا بتوانید پنجاه عدد ستاره را بدست بیاورید. بازی به طور کلی از سه فصل تشکیل شده‌است که هرکدام از این فصل‌ها خود شامل نه مرحله‌ی جداگانه هستند. برای باز کردن قفل مراحل فصل دوم باید نوزده عدد ستاره‌ی طلایی‌رنگ بدست بیاورید و برای بازکردن قفل مراحل فصل سوم باید چهل عدد ستاره‎ی طلایی رنگ بدست بیاورید.

فضای گرافیکی بازی به‌ صورت سیاه و سفید و همچنین حباب سیاه‌رنگ بسیار جذاب و بامزه طراحی شده‌اند. به تعداد سی‌‌ و سه عدد کاراکتر برای شما از قبل طراحی شده است که می‌توانید با پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن‌ها را خریداری کنید. توسعه‌دهنده بازی در این ورژن انتقاداتی که بر ورژن قبلی از سوی منتقدان وارد بود را برطرف کرده است. مثلا امکان انتخاب آهنگ در ابتدای هر مرحله در ورژن قبلی وجود نداشت. البته بازی کردن با یک آهنگ بسیار معقول‌تر بنظر می‌رسد چون بعد از مدتی به طور طبیعی حرکات شما با ریتم آهنگ همگام می‌شود.

دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از آیتونز

تیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده