نویسنده: پدرام بهادری
// یکشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

معرفی بازی موبایل نبرد انفجاری؛ بمباران بی‌وقفه

PolyBlast یکی از جدیدترین بازی‌های گیم کوکس (Game Cooks)  است که پیرو همکاری رسمی تیم ایرانی مدریک با این استودیو، نسخه بومی‌سازی شده آن با زبان فارسی در کافه‌بازار با نام نبرد انفجاری عرضه شده است. با زومجی همراه باشید تا به معرفی این بازی بپردازیم.

دنیای موبایل و گجت‌های ریز و درشت در سراسر دنیا پیشرفتی انفجاری را تجربه می‌کند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص در زمینه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل شرایط به گونه‌ای رقم خورده که زیست‌بوم و پلتفرم موبایل مساعد‌ترین وضعیت را برای سازندگان و توسعه‌دهندگان ایرانی دارد. برداشته شدن تحریم‌ها نیز در این راستا بی‌تاثیر نیستند. مدتی است که قرارداد‌های بزرگی بین شرکت‌های ایرانی و کمپانی‌های خارجی به رشته تحریر در می‌آید که پیشرفت و توسعه این صنعت در کشورمان را به دنبال دارد. یکی از جدیدترین این موارد همکاری بین استودیو مدریک و گیم کوکس بود که نتیجه آن عرضه بازی زیبای PolyBlast با زبان فارسی و پشتیبانی از کارت‌های شتاب در بازار‌های داخلی است.

راز موفقیت نبرد انفجاری در گیم‌پلی ساده اما سریع آن است. ساده به این دلیل که یادگیری بازی چندین ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد که راهنمایی ابتدایی آن این فرآیند را تسریع هم می‌کند. در هر مرحله از بازی سه توپ در سه نقطه پایینی صفحه در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای شلیک کافی است یکی از آن‌ها را لمس کنید. در هر مرحله اهداف متحرکی و ثابتی وجود دارند که باید با استفاده از این توپ‌ها آن‌ها را از میان بردارید، البته نبرد انفجاری به این سادگی‌ نخواهد بود. هر کدام از توپ‌ها گلوله‌های محدودی دارند که برای پر کردن آن‌ها باید نمادی در پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. همچنین تعداد محدود دفعاتی می‌توانید گلوله‌های خود را پر کنید و با پیشروی در بازی، با ظهور موانع مختلف زدن اهداف از پیش سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

در ابتدای متن به سرعت بالای بازی اشاره کردیم چرا که مراحل هر بخش از بازی پشت سر هم و بدون هیچ وقفه‌ای بارگذاری می‌شوند و مهلتی به شما نخواهند داد. در هر مرحله از بازی آیتم‌های مختلفی مانند آهسته کردن زمان و یا شلیک نا محدود در فضا ظاهر می‌شوند که با زدن آن‌ها فعال شده و شما را در اتمام آن مرحله یاری می‌دهند. با اتمام هر بخش و جمع‌آوری ستاره‌های مورد نیاز می‌توانید بخش جدیدی را آزاد کرده و خود را با مراحل دشوارتر و حتی باس‌فایت‌های جدید به چالش بکشانید. در حال حاضر قسمت تک‌نفره نبرد انفجاری شامل سه بسته است که هر کدام از آن‌ها دارای سه دنیا بوده و هر کدام از دنیاها نیز از ۴۵ مرحله تشکیل شده‌اند. برای آزاد کردن بسته‌ها باید ستاره‌های خواسته شده را جمع‌آوری کرده و یا از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کنید. در کنار بخش تک‌نفره، نبرد انفجاری از بخش دو نفره‌ای نیز برخوردار است که به شما این امکان را می‌دهد تا روی یک دستگاه با دوست و آشنا خود به رقابت بپردازید. مکانیزم این بخش به این شکل است که شرکت‌کننده‌ها در دو انتهای مخالف صفحه قرار می‌گیرند و باید با گلوله‌های کمی که در اختیار دارند اهدافی را که میان آن‌ها هستند، نابود کنند. برنده هر مرحله کسی است که بیشترین اهداف را نابود کرده باشد.

در مورد قسمت هنری و فنی بازی باید بگوییم که نبرد انفجاری طراحی زیبا، رنگارنگ و فانتزی مانندی دارد که بی‌شباهت به دیگر آثار استودیو گیم‌ کوکس نیست. تغییر تم و پس‌زمینه مراحل در هر یک از دنیاها به تنوع بیشتر بازی کمک کرده و از خسته شدن مخاطب به خوبی جلوگیری می‌کند. منوهای فارسی نبرد انفجاری نیز تجربه بازی را برای مخاطبین داخلی آسوده‌تر می‌کند هر چند که اشکالات کوچکی در املا و ترجمه برخی از قسمت‌ها دیده می‌شود که امیدواریم در برورزسانی‌های آتی مرتفع شوند.

 

نبرد انفجاری یا همان PolyBlast اثری خوش‌ساخت، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است که با هر دو بخش تک‌نفره و چند‌نفره خود می‌تواند شما را تا مدت‌ها مشغول کند. این در حالی است که سازندگان بازی از اضافه شدن مراحل بیشتر نیز خبر داده‌اند.

دانلود از کافه بازار | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده