نویسنده: پدرام بهادری
// شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

معرفی بازی موبایل آفتابه 2؛ سنجش شکیبایی

آفتابه یکی از اولین بازی‌های ایرانی برای پلتفرم موبایل بود که با استقبال وسیعی از سوی مردم مواجه شد. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که تقریباً پس از گذشت ۲ سال از عرضه نسخه اول، شاهد پر شدن دوباره آفتابه باشیم. در ادامه با زومجی همراه باشید تا به معرفی آفتابه 2 بپردازیم.

گاهی ایده‌هایی بسیار ساده هر چند جذاب و نو منجر به تولید و ساخت آثاری می‌شوند که چون ستارگانی در کهکشان بازی‌های ویدیویی می‌درخشند. اما مشکل آن جا است که بیشتر اوقات ادامه مسیر و پیروی از ایده اولیه به موضوعی سرنوشت‌ساز تبدیل می شود. برخی از سازندگان این ریسک را به جان می‌خرند تا ساخت نسخه دیگری از بازی موفق خود را در دستور کار خود فرار دهند و دسته‌ای دیگر ترجیح می‌دهند ایده دیگری خلق کنند. به غیر از مواردی مانند اضافه کردن ویژگی‌های جدید، توسعه ایده قبلی و حفظ جذابیت آن، خود ایده اولیه نیز در موفقیت نسخه بعدی تاثیر‌گذار است. به بیان بهتر، یک ایده تا چه میزان کشش ادامه و بسط دارد؟ گروه «درخت»، سازنده اثر آفتابه در آن دسته از سازندگانی قرار می‌گیرد که به سراغ نسخه دوم و ادامه دادن ایده خود رفته است.

بازی آفتابه 2

گیم‌پلی و مکانیزم آفتابه ۲ هیچ تفاوتی با نسخه پیشین ندارد. مانند گذشته در هر مرحله تصویری عجیب به شما نمایش داده می‌شود که باید از روی آن عبارتی تقریباً بی‌ربط را حدس بزنید. معماهای این نسخه به مراتب سخت‌تر از قبل شده‌اند و این موضوع ممکن است تا حدی بازیکن‌های جدید را آزار دهد. اگر نسخه اول بازی را تجربه کرده باشید به یاد دارید که مراحل اولیه آسان بوده و بازی به تدریج دشوار‌تر می‌شد اما آفتابه ۲ به جز در مرحله اول توجهی به افراد ناآشنا به بازی ندارد، به شکلی که گویی مراحل بازی ادامه نسخه قبلی هستند. راهنمایی‌های بازی نیز حتی بدون تغییر باقی مانده‌اند. اگر در پشت سر گذشتن مرحله‌ای با مشکل رو به رو شدید، می‌توانید با پرداخت سکه حروفی را حذف، حرفی از عبارت را مشخص و یا به طور کامل آن مرحله را پشت سر بگذارید.

تنها تفاوت اصلی و بارز آفتابه ۲ با نسخه قبلی، اضافه شدن بخش آنلاین به بازی است. با ثبت نام در بخش آنلاین و انتخاب نام کاربری می‌توانید با دوستان و یا افراد غریبه به صورت اتفاقی به رقابت بپردازید. برای شرکت در هر مسابقه آنلاین موظف به پرداخت ۱۰۰ سکه هستید که در صورت پیروزی ۱۸۰ سکه به شما جایزه داده خواهد شد. فارغ از هزینه نسبتاً زیاد شرکت در مسابقه آنلاین که امیدواریم در بروزرسانی‌هایی بعدی اصلاح شود، در حال حاضر با توجه به عرضه تازه بازی، تعداد بازیکن‌ها کم و پیدا کردن حریف در بیشتر اوقات با شکست مواجه می‌شود.

آفتابه 2 آنلاین

به عنوان سخن پایانی باید بگوییم که اگر از طرفداران نسخه اول بازی بودید و ایده بازی را سرگرم‌کننده یافتید، تجربه آفتابه ۲ با ویژگی جدید بازی به صورت آنلاین را به شما توصیه می‌کنیم اما اگر تا به امروز نام بازی به گوشتان نخورده است، بهتر است ابتدا به سراغ نسخه اول‌ آن بروید.

دانلود از کافه بازار

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده