نویسنده: نیما فرشین
// چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۹

معرفی بازی موبایل ایرانی قند؛ شیرین همچون گلستان سعدی

«قند» جدول کلماتی است که لباسی اپلیکیشن ‌گونه از جنس یک بازی موبایلی به تن دارد. «طراحان سفید» توسعه‌دهنده این بازی، قصد داشته‌اند که با طراحی این اثر برای گوشی‌های اندرویدی برای ساعاتی با معما‌های سرگرم ‌کننده خود شما را مشغول سازند.

یادش بخیر؛ زمانی بود که بسیاری از مرد‌ها روی یک صندلی می‌نشستند، یک پا‌ی خود را روی دیگری می‌انداختند و با گرفتن صفحه روزنامه‌ای در دست، ساعاتی خود را با بازی کلمات سرگرم می‌کردند و مغزشان را برای حدس کلمات مختلف، به فکر کردن وا می‌داشتند. حتی نگاه کردن به آن‌ها لذت بخش بود و متاسفانه این روز‌ها کمتر شخصی را می‌بینیم که بخواهد با این روش سلول‌‌های خاکستری مغز خود را کمی‌ قلقلک دهد. با این وجود هنوز اینگونه تفریحات  کاملا از بین نرفته‌اند و رمز و راز پنهان در واژه‌ها با ریشه دواندن در تار و پود تکنولوژی، ظاهری تازه به خود گرفته‌اند و این بار به جای نقش بستن بر تکه کاغذی کاهی، روی گوشی‌های هوشمند ما ظاهر شده‌اند. نمونه‌‌های بسیار خوبی از چنین بازی‌هایی در فروشگاه‌های محصولات دیجیتالی وجود دارند و قند نیز می‌تواند به عنوان یکی از بهترین مثال‌های ممکن انتخاب شود.

همانطور که گفته شد، قند نیز یک بازی جدولی است و باید با حروف مختلف بازی کنید و کلمه مورد نیاز برای حل معمای بازی را پیدا کنید. با ورود به منوی اصلی قند، بازی از شما می‌خواهد که مراحل مقدماتی بازی را پشت سر بگذارید تا بتوانید از ویژگی‌هایی که در بازی گنجانده شده اطلاعات بیشتری به دست آورید. اگر به درخواست بازی پاسخ مثبت دهید، بلا فاصله وارد اولین مرحله از قند می‌شوید و بازی شروع به ارائه اطلاعاتی می‌کند که برای پیشرفت در بازی به آن‌ها نیازدارید. در هر مرحله جمله‌ای روی نمایشگر ظاهر می‌شود که بخشی از آن با نقطه چین‌هایی پر شده که شما باید با پیدا کردن کلمات مناسب برای آن‌ها، به جملات پیش رو معنای زیبایی ببخشید. بیشتر جملاتی که باید به تکمیل آن‌ها بپردازید، قطعه‌ای از اشعار مختلف یا ضرب‌المثل‌هایی است که با تکمیل شدن‌ آن‌ها و خواندن متن کامل بر شرینی قند افزوده می‌شود و میل به ادامه بازی را در شما بیدار می‌کند.

Untitled-1

در کنار برخی از معما‌ها که بسیار ساده‌اند، عده‌ای دیگر آنقدر شما را با مشکل رو به رو می‌سازند که مجبور می‌شوید از کمک‌هایی که بازی در اختیار شما قرار داده استفاده کنید. در بازی سه راهنمای مختلف در اختیار کاربر قرار داده شده که می‌توان با استفاده از هر کدام حل معمای بازی را آسان‌تر کرد. اما استفاده از این همراهان آنقدرها هم ارزان نیست و باید با استفاده از سکه‌هایی که به دست آورده‌اید یا از فروشگاه درون برنامه‌ای بازی خریداری کرده‌اید، آن‌ها راضی به همکاری کنید. خوش‌بختانه بازی از تعادل خوبی در درجه سختی خود برخوردار است و اصولا می‌توانید با پاسخ دادن به چند معمای ساده و متوالی مقداری سکه برای خود ذخیره کنید و در مواقعی که با یک جای خالی بسیار گنگ و مبهم رو به رو می‌شوید با استفاده از سه راهنمای موجود در بازی به حرکت رو به جلو خود ادامه دهید. قند بازی موبایل ساده و خوبی است و اگر توسعه‌دهندگان موسیقی متن مناسبی برای بازی در نظر می‌گرفتند، با بازی کامل‌تر و جذاب‌تری رو به رو بودیم. با این حال، قند یک بازی تفننی و فکری نسبتا خوب برای اندروید است و می‌توان از آن لذت برد.

دانلود از کافه بازار

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده