نویسنده: پدرام بهادری
// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲

معرفی بازی موبایل Risky Road؛ مسیر خطرناک کلیشه

مسیر خطرناک (Risky Road) اثری تازه از شرکت خوش‌نام کچاپ (Ketchapp) است که تنها در مدتی کوتاه موفق شده تا طرفداران سرسخت بازی‌های رکوردی را مجذوب خود کند. 

قرن‌ها پیش، زکریای رازی به دنبال راهی بود که فلزی مانند مس را به طلای گران‌بها تبدیل کند، علمی که آن را کیمیاگری می‌نامیدند. باید گفت که امروزه نیز شاهد کیمیاگری به شکلی مدرن هستیم. سازندگان بازی‌های ویدیویی و فعالان حوزه‌ها و صنعت‌های دیگر پیوسته در جستجوی کشف رازهای موفقیت با صرف کمترین هزینه هستند. طلا برای آن‌ها، خلق اثری محبوب و جذاب است. اما فرمول و راز واقعی موفقیت بازی‌های ویدیویی چیست؟ برخی افراد ایده اصلی و پنهان پشت بازی‌ها را مهم‌ترین عامل می‌دانند، در حالی که استودیویی چون کچاپ با بهره‌گیری از ایده‌ای کلیشه‌ای و قدیمی در ساخت بازی مسیر حطرناک نشان داده که پرورش ایده و پردازش آن، نقشی به مراتب بسزاتری در موفقیت نهایی یه اثر ویدیویی ایفا می‌کند.

گیم‌پلی مسیرخطرناک را بارها در بازی‌های مختلف پلتفرم موبایل تجربه کرده‌اید. کنترل ماشینی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن‌ را از موانع مختلف در محیطی دو بعدی عبور دهید. خلاقیت چندانی در مکانیزم گیم‌پلی بازی دیده نمی‌شود اما سادگی خاص آثار کچاپ که در مسیر خطرناک نیز به کار رفته، بر خلاف اسم بازی، راه را برای درخشش آن هموار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت خود را روی صفحه نمایش تلفن یا تبلت خود فشار دهید تا ماشین سرعت گرفته و با برداشتن فشار از روی صفحه، از سرعت خود بکاهید. مسیر خطرناک مراحل و پایانی نداشته و بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که تخم‌مرغ طلایی پشت ماشین به روی زمین افتاده و بشکند. هیچ کنترل و یا دکمه دیگری برای کنترل تعادل ماشین در هنگام پرش وجود ندارد و تنظیم سرعت، عامل نهایی در تضمین سلامت تخم‌مرغ در هنگام فرود است. با ثبت رکورد و جمع‌آوری سکه‌های بیشتر می‌توانید ماشین‌های جدیدی خریده و یا ظاهر تخم‌مرغ‌ها را تغییر دهید. المان دیگری که جذابیت بازی Risky Road را تحت تاثیر قرار داده و از خسته کننده شدن آن جلوگیری می‌کند، پویا بودن محیط بازی است. در واقع محیط و موانع بازی پس از هر بار شکست تغییر می‌یابد. محیط‌های مفتاوت بازی سبب دور شدن بازی از یکنواختی می‌شود اما همچنان تنوع کمی در آن‌ها به چشم می‌خورد، به همین دلیل امیدواریم که محیط‌های دیگری در بروزرسانی‌های آتی به بازی اضافه شوند.

درست است که بازی موبایل Risky Road از حیث نوآوری حرف زیادی برای گفتن ندارد اما همچون آثار دیگر کچاپ، گیم‌پلی ساده و در عین حال اعتیادآوری در ورای آن نهفته است، گیم‌پلی‌ای که می‌تواند ساعات زیادی شما و دوستانتان را سرگرم کرده و حتی به چالش بکشد.

دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده