نویسنده: نیما فرشین
// شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۶

معرفی بازی موبایل «Dady Was A Thief»؛ دزد خلاق و نوآور

Dady Was A Thief یک بازی موبایلی کاملا متفاوت است که شاید گیم‌پلی شبیه به آن را در کمتر بازی دیگری دیده باشید. در ادامه این متن به شرح خلاصه‌ای از ویژگی‌های این بازی جذاب می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید.

این روزها تعداد بازی‌های موبایلی با سرعت بسیار زیادی رو به افزایش است و شاید نتوان به راحتی تعداد بازی‌هایی که روی فروشگاه‌های آنلاین قرار دارند را به راحتی حدس زد. شاید از دید برخی از کاربران این مسئله امری مفید به نظر بیاید، اما متاسفانه بسیاری از توسعه دهندگان بازی‌های موبایلی، تنها با استفاده از ایده بازی‌های موفق دیگر، اثری مشابه و تکراری را روانه بازار بازی‌های موبایلی می‌کنند. این عامل به تنهایی می‌تواند آسیب بزرگی به جامعه بازی‌سازان بزند. با این وجود، در کنار چنین بازی‌سازانی، توسعه‌دهندگان خوش ذوق و خلاق نیز وجود دارند که هر از چند گاهی با ایده‌های ساده و جذاب خود گیمرها را شگفت‌زده می‌کنند. Rebel Twins نیز در میان این دسته از توسعه دهندگان قرار دارد که با توسعه Dady Was A Thief توانسته‌اند اثری متفاوت و جذاب را به آثار خوش‌ساخت دنیای ویدیو‌ گیم اضافه کنند.

dady was a thief 1

اگر بخواهیم Dady Was A Thief را تنها در چند کلمه توصیف کنیم می‌توان از آن با واژه‌هایی همچون، جذاب، ساده و متفاوت یاد کرد. در کنار سادگی بی حد و اندازه گیم‌پلی بازی، این اثر آنچنان در میان دیگر بازی‌های موبایلی متفاوت جلوه می‌کند که نمی‌توان به سادگی از بازی کردن آن دست کشید. شما در نقش سارق بانکی ظاهر می‌شوید که باید از جان خود در مقابل پلیس‌ها و دیگر خطرهای پیش رو محافظت کند و برای رهایی از چنگ آن‌ها راه فراری بیابد. شاید فکر کنید که Dady Was A Thief یک بازی رانر است؛ اما باید در این باره بگوییم که این اثربه هیچ بازی رانری که تا به امروز روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید، شباهتی ندارد. بر خلاف Doodle Jump که باید برای بالا رفتن و ثبت رکورد بیشتر تلاش می‌کردید، در Dady Was A Thief  می‌بایست برای رهایی از دست پلیس‌ها سقف طبقات مختلف یک ساختمان را با خاک یکسان کرده و راهی به سمت پایین پیدا کنید. اما Dady Was A Thief  یک تفاوت اساسی دیگری هم نسبت به Doodle Jump دارد و آن محتوای جالبی است که توسعه‌دهندگان بازی برای گیم‌پلی این اثر تولید کرده‌اند.

dady was a thief 2

در بازی هر چه به سمت طبقات پایین‌تر پیش می‌روید روند گیم‌پلی نیز جذاب‌تر می‌شود. می‌توانید با پریدن درون وان حمام با سرعت زیاد چندین طبقه را به صورت متوالی پشت سر بگذارید یا با ضربه زدن به یخچال، درون هاله‌ای از یخ قرار بگیرید و از خطرات برای دقایقی در امان بمانید. اما محتوای گیم‌پلی بازی به همین دو مورد گفته شده ختم نمی‌شود. با گذر از طبقه صد، المان‌هایی همچون شنا کردن در استخر و تبدیل شدن به توپ پینبال نیز به گیم‌پلی بازی اضافه می‌شود که هر کدام از آن‌ها سبب می‌شوند تا بازی از یکنواخت شدن در امان بماند. علاوه بر این، تمامی ویژگی‌های مثبت گیم‌پلی وقتی در قالب زیبای گرافیک بازی قرار می‌گیرند زیبایی دو چندانی بدست می‌آورند. طراحی گرافیک بازی نیز همانند گیم‌پلی جذاب آن بی‌نظیر است و می‌توان گفت که طراحان گرافیک بازی آنقدر از رنگ‌ها به درستی استفاده کرده‌اند که هر گیمری با تجربه بازی می‌تواند از گرافیک آن نیز لذت ببرد. در پایان باید گفت، Dady Was A Thief در کنارگیم‌پلی ساده خود بسیار نوآورانه و جذاب است و می‌تواند یکی از معدود بازی‌هایی باشد که برای مدتی طولانی می‌توانید از آن روی گوشی هوشمند خود لذت ببرید.

دانلود از کافه بازار | دانلود از آیتونز


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده