نویسنده: نیما فرشین
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۶

معرفی بازی موبایل ایرانی «گرنی و گریم»؛ مادر بزرگ زبل

گرنی و گریم یک بازی موبایل ساده و جذاب در سبک رانر (دویدن) است که با طراحی خاص خود توانست در اولین جشنواره بازی‌ های مستقل تهران ، عنوان بهترین بازی‌ را بدست آورد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا به معرفی کوتاه این بازی بپردازیم.

گرنی و گریم داستان پیرزنی را به تصویر می‌کشد که می‌خواهد به هر نحو ممکن از دست فرشته مرگ فرار کند و به زندگی پر زحمت خود ادامه دهد. صحبت از پیر زن شد؛ باید بگوییم مادر بزرگی که با آن طرف هستیم، هیچ شباهتی به افراد سالخورده ندارد و برای فرار از چنگ مرگ حتی حاضر است از بلندترین دیوار‌ها نیز بالا برود. در بخش ابتدایی بازی، شاهد زن پیر و نحیفی هستیم که بر عصای چوبی خود تکیه زده و در حال استراحت است. اما اشتباه نکنید‌! مادر بزرگ داستان ما آنقدرها هم اهل استراحت و وقت‌گذرانی نیست. کافی است نزدیک شدن فرشته مرگ را احساس کند و آن وقت متوجه می‌شوید که برای تنها چند روز زنده ماندن بیشتر، حاضر است دست به کار‌هایی بزند که شاید جوان‌ترها نیز نتوانند از پس به انجام رساندن آن‌ها برآیند.

Grani va grim 2

مسلما استودیوی فانوس گیم (سازنده بازی) با طراحی گرنی و گریم نشان داد که یک قدم از دیگر توسعه‌دهندگان ایرانی جلوتر است. چرا که این بازی ساده، در کنار ایده بی‌نظیرش آنقدر خوش ساخت و خاص طراحی شده که به جرات می‌توان از آن به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های ایرانی یاد کرد. همانطور که گفته شد، تنها هدف مادر بزرگ زنده ماندن است و باید در این راه پرماجرا تا آخرین لحظه در کنارش باشید. گیم‌پلی ساده بازی که به صورت دو بعدی با گرافیکی بسیار جذاب و رنگارنگ به تصویر کشیده شده، تنها محدود به پریدن از روی موانع و راه رفتن روی مسیری دایره‌وار می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید که فرشته مرگ به این راحتی دست از سر این پیرزن بی‌نوا بر می‌دارد، سخت در اشتباه هستید.

Grani va grim 3

سرعت مرگ نسبت به پیرزن گوژپشت و عصا به دست بسیار بیشتر است. از این رو باید با بدست آوردن زمان، برای این مادربزرگ پیر فرصت بیشتری بخرید. در بازی زمان به شکل ساعت‌های زنگ‌داری نمایش داده می‌شود که با بدست آوردن سه تا از آنها به شکل متوالی می‌توانید اندکی میان دستان مرگ و مادر بزرگ فاصله بیاندازید. علاوه بر این، سکه‌هایی در بازی وجود دارند که با بدست آوردن آن‌ها می‌توانید راه را برای مادربزرگ هموارتر سازید. همچنین در کنار گیم‌پلی بسیار جذاب بازی، موسیقی‌های عالی این اثر به شدت خودنمایی می‌کنند. موزیک‌هایی که فانوس گیم برای بازی در نظر گرفته، به اندازه‌ای زیبا و پرهیجان هستند که لذت تجربه بازی را دو چندان می‌کنند.

در پایان باید گفت بازی گرنی و گریم به شدت خوش‌ساخت و با کیفیت است و اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و خاص هستید، این اثر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن باشد.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده