نویسنده: نیما فرشین
// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

معرفی بازی موبایل ایرانی «مزرعه شادی»؛ Harvest Moon ایرانی!

«مزرعه شادی» نام اثری است که توسط موسسه بازی رسانه طراحی شده و باغ گلی را به تصویر می‌کشد که شما وظایف مربوط به کاشت و برداشت آن را بر عهده دارید. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مسلما خیلی از ما با بازی Harvest Moon خاطرات بسیاری داشته‌ایم و اگر بخواهیم یکی از چند بازی برتر عمر خود را نام ببریم، احتمالا نام این اثر در میان صدرنشینان آن لیست جای خواهد گرفت. از آن زمان تا کنون، بازی‌های بسیاری با حال و هوای Harvest Moon طراحی شدند که یکی از آن‌ها یک اثر ایرانی با نام «مزرعه شادی» است. مزرعه شادی نسخه کوچکی از Harvest Moon  به حساب می‌آید؛ چرا که تنها فعالیت‌هایی که در بازی به انجام آن‌ها می‌پردازید، تنها به کاشت گل و توسعه یک مزرعه محدود می‌شود و با محیط خارج از آن هیچ ارتباطی نخواهید داشت.

Mazrae Shadi 3

بازی داستان پدر و پسری را روایت می‌کند که می‌خواهند در کنار یکدیگر به اداره مزرعه کوچکی بپردازند و از آن درآمد کسب کنند. از همین رو، آن‌ها باید بتوانند نیازهای مبرم یک مزرعه را درک کنند و به تهیه آن‌ها بپردازند. ملزومات یک مزرعه نیاز به درک بالایی ندارد. تنها کافی است زمین را شخم بزنید، بذر و دانه بخرید و در انتها کارگری برای رسیدگی به امور استخدام کنید و برای وی سرپناهی برای زندگی آماده سازید. پس از تهیه کلیه نیازهای اولیه یک مزرعه، نوبت به مرحله کاشت و برداشت می‌رسد. در بازی باید به دیالوگ‌هایی که میان پدر و پسر رد و بدل می‌شود، توجه داشته باشید تا بفهمید مشتری‌های شما به چه نوع گل‌هایی برای مصارف مختلف خود نیاز دارند و با کاشت بذر مخصوص آن گل به نیاز مشتری پاسخ دهید.

Mazrae Shadi 4

مهمترین مسئله در امر مزرعه داری زمان است و باید برای برداشت محصولی بهتر صبر پیشه کنید. این امر در روند گیم‌پلی بازی نیز بسیار اهمیت دارد و برای برداشت گل‌‌ها، می‌بایست مدت زمان مشخصی در انتظار بمانید. اما نکته در آن است که هر گل برای رشد کردن به زمان متفاوتی نیازمند است. از این رو، باید برای به موقع رساندن گل‌ها بدست مشتری به گسترش و توسعه مزرعه خود بپردازید.مسلما برای پیشرفت در هر کاری باید هزینه آن را بپردازید و مزرعه‌داری نیز از این مورد مستثنی نخواهد بود. برای بهبود وضعیت کسب و کار خود به کارگر‌های بیشتر، زمین‌های شخم خرده بزرگتر و مهمتر از همه به بذر کافی نیاز دارید.

Mazrae Shadi 1

با فروش گل‌ها درآمد کسب می‌کنید و می‌توانید مزرعه خود را توسعه دهید و به کاشت محصولات بیشتری بپردازید. تمامی این فعالیت‌ها را باید آنقدر ادامه دهید تا کسب و کار شما به سود دهی برسد و بتوانید هر چه می‌خواهید را به سرعت برای مزرعه فراهم سازید. بازی «مزرعه شادی» بازی جذابی و خوش‌ساختی است و به همین دلیل در سومین جشنواره بازی تهران، به عنوان نامزد جایزه بهترین بازی موبایل معرفی شد. اگر می‌خواهید خاطرات کودکی خود را از نو دوره کنید، «مزرعه شادی» می‌تواند طعم خوش و لذت‌بخش آن دوران را به شما یاد آوری کند و ساعات سرگرم کننده‌ای را برای شما رقم زند.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده