نویسنده: نیما فرشین
// سه شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۸

معرفی بازی موبایل ایرانی «باقلوا»: بازی شیرین کلمات

باقلوا یک بازی فکری موبایل ایرانی با محوریت جورچین کلمات و ساخته استودیو نردبان اندیشه است. در ادامه این مطلب زومجی می‌توانید مختصری از توضیحات مربوط به بازی را خوانده و با سبک و سیاق این اثر خوش‌ ساخت بیشتر آشنا شوید.

باقلوا بازی جالبی است. در کنار سادگی بسیار سرگرم کننده و جذاب است و می‌تواند برای ساعت‌ها شما را با خود درگیر سازد.  بازی‌هایی که با خود کلمات بازی می‌کنند جذابیت بسیاری دارند؛ چرا که اصولا انسان‌ها دوست دارند فکر خود را روی مسائلی متمرکز سازند که بتواند ذهن‌شان را به چالش بکشد. خوشبختانه بازی با کلمات از این ویژگی جذاب بهره‌ می‌برند. بر خلاف آثاری همچون آفتابه که عکس‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌بایست منظور آن‌ها را با استفاده از حروف حدس بزنید، در باقلوا دیگر خبری از تصویر نیست و خود حروفی که بصورت درهم روی نمایشگر ظاهر شده‌اند، معما‌های بازی را شکل می‌دهند.

baghlava

تنها کافی است برای حل معمای پنهان شده در میان حروف، به ترتیب به لمس تصویر هر حرف بپردازید و کلمه‌ مورد نظر را بیابید. شاید با خود فکر کنید که حل چنین معمایی ساده است. اما اشتباه نکنید! گاهی اوقات پاسخ هر سوالی مستقیما در رو به روی چشم و ذهن انسان قرار دارد، اما آن فرد قادر به حل آن نیست. بگذارید یک مثال ساده بزنیم. معمای چهار حرف ساده « ل-ه-ک-ا» را حدس بزنید. کافی است ذهن‌ شما درگیر واژه کاهل شود. اینجاست که فکر شما دیگر نمی‌تواند به راحتی دست از این واژه بکشد و کلمه ساده‌ای همچون «کلاه» به ذهن شما اجازه ورود پیدا نمی‌کند. البته ممکن است شما بسیار تیز هوش باشید و با اولین نگاه بتوانید یک به یک مراحل را پشت سر بگذارید و به عنوان پاداش سکه دریافت کنید.

baghlava 3

اما ممکن است به مرحله‌ای برسید که نتوانید به سادگی آن را پشت سربگذارید. البته نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید با استفاده از سه راهنمایی که در اختیار دارید، راه خود را برای حدس کلمه مورد نظر کوتاه کنید. مسلما این راهنمایی‌ها ارزان نخواهند بود و برای استفاده از آن‌ها نیاز به سکه‌هایی دارید که تا کنون بدست آورده‌اید. در صورتی‌ هم که به اندازه‌ کافی سکه در اختیار نداشته باشید می‌توانید سری به فروشگاه باقلوا بزنید که بازی از آن به عنوان «دکان» یاد می‌کند. در پایان این معرفی باید گفت که باقلوا همانند نامش بسیار شیرین است و می‌توانید آن را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده