نویسنده: نیما فرشین
// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل «تخت گاز: تحت تعقیب»: جنون سرعت

تخت گاز یک بازی ماشین‌سواری است که توسط استودیو رویاگران توسعه یافته و یکی از معدود بازی‌های ایرانی است که علاوه بر داشتن بخش تک نفره، شامل بخش آنلاین نیز می‌شود. در ادامه به شرح مختصری از جزئیات این بازی موبایل جذاب می پردازیم.

همه ما عاشق سرعت هستیم و اگر به یک ماشین پر قدرت و جاده‌ای خالی و امن دسترسی پیدا کنیم، آنقدر پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهیم تا عقربه سرعت شمار نهایت سرعت خوردرو را نشان دهد. اما شاید به دست آوردن چنین شرایطی تنها در خواب و خیال ممکن باشد و نتوانیم هیچ وقت از این حس جنون آمیز سرعت لذت ببریم. به همین منظور معرفی یک بازی ماشین‌سواری خوش ساخت خالی از لطف نیست. درست است که تجربه یک بازی ویدیویی نمی‌تواند آن هیجان فرا تر از تصور را بازسازی کند، اما حداقل می‌تواند برای ساعاتی متمادی لحظات خوشی را برای ما به وجود آورد.

تخت گاز یک بازی ماشین سواری ایرانی است که ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های موبایل ایرانی یاد کرد. خوشبختانه توسعه‌دهندگان رویاگران نمی خواهند که یک بازی ناقص و بی‌کیفیت را روانه بازار بازی‌های ویدیویی کنند که قرار باشد تنها برای چند دقیقه روی موبایل کاربران اجرا شود و پس از آن برای همیشه درسطل زباله تلفن‌های همراه قرار گیرد. توسعه دهندگان این استودیو می‌خواهند اثری که طراحی کرده‌اند به یکی از کامل‌ترین بازی‌های موجود در بازار تبدیل شود و سعی می‌کنند از ایده‌های قدیمی به بهترین  نحو ممکن استفاده کنند.

Tahte Taghib 2

اگر بخواهیم از بهترین ویژگی تخت گاز صحبت کنیم، باید به طراحی خوب گرافیک این اثر بپردازیم. برخلاف بسیاری از بازی‌های ایرانی که از لحاظ جلوه‌های بصری آنچنان چنگی به دل نمی‌زنند، تخت گاز از گرافیک بسیار خوبی برخوردار است. رنگ آمیزی پر قدرت و افکت‌های بسیار خوب این اثر باعث می‌شوند که از لحاظ سطح جلوه‌های بصری در کنار آثار غربی هم سبک خود قرار گیرد و شاید از بسیاری از آن‌ها نیز عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. اما گرافیک تنها ویژگی خاص بازی به حساب نمی‌آید و رویاگران توانسته در بخش گیم‌پلی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

اگر بخواهیم به شرح گیم‌پلی بپردازیم بهتر است با این جمله شروع کنیم که گیم‌پلی تحت تعقیب تلفیقی از بازی‌هایی همچون Traffic Racer و Temple Run یا Subway Surfers است. در تمامی این بازی‌ها تنها یک هدف دارید؛ عبور از موانع مختلف و ثبت رکورد مسافت بیشتر و  همچنین دریافت سکه برای ارتقا خود. گیم‌پلی بسیار ساده و جذاب است و زمانی طول نخواهد کشید تا به نحوه عملکرد آن عادت کنید. تنها کافی است با کشیدن دست خود روی صفحه خودرو، خود را به چپ و راست حرکت دهید و از موانع متفاوت موجود در مسیر گذر کنید.

Tahte taghib 4

در این راستا موسیقی‌ها هم به شدت بر جذابیت بازی افزوده‌اند. موسیقی‌ها ریتمی تند و سریع دارند که باعث می‌شود انجام بازی بسیار دلپذیر باشد و مانع از آن شود که تحت تعقیب روندی خسته کننده و یکنواخت پیدا کند. حال که صحبت از خسته کنند بودن شد، بهتر است کمی از المانی صحبت کنیم که تحت تعقیب را از یکنواختی به طور کامل نجات می‌دهد. رویاگران برای تحت تعقیب به تازگی بخش آنلاین و چندنفره نیز در نظر گرفته‌ است که در حال حاضر در مرحله آزمایشی به سر می‌برد. در این بخش می‌توانید به صورت تصادفی با فردی حاضر در فضای آنلاین بازی به رقابت بپردازید و با غلبه بر وی امتیاز و جوایز خاصی بدست آورید.

اما همیشه پیروزی در همه مسابقات کار آسانی نیست و باید به تقویت خودرو خود بپردازید یا با خرید ماشین‌های تازه از رقبا سبقت بگیرید. اما بدست آوردن سکه یا الماس در بازی کار زمان‌گیری است. به همین منظور رویاگران فروشگاه درون برنامه‌ای برای بازی طراحی کرده که می‌توانید با استفاده از آن به سرعت در روند بازی پیشرفت کنید. همانطور که گفته شد، تحت تعقیب اثر بسیار خوش ساختی است و می‌توانید از آن برای ساعاتی طولانی روی پلتفرم اندروید لذت ببرید.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده