نویسنده: نیما فرشین
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل ایرانی «مهمان اصغر آقا»: شیرجه به سمت آجیل

یکی از لذت‌های دید و بازدید در دوران عید نوروز، خوردن آجیل و میوه‌ای است که از سوی میزبان به شما تعارف می‌شود. از همین رو تیم EMC از این لذت دور همی بیشترین استفاده را کرده و دست به طراحی بازی  «میهمان اصغر آقا» زده است. 

به تازگی طراحان ایرانی از آداب و رسوم یا وقایع نوستالژیک مربوط به دهه‌های گذشته برای توسعه بازی های خود الهام می‌گیرند. بازی های موفقی که تا کنون در این سبک روانه فروشگاه های بازی های ویدیویی شده اند کم نیستند و می توان به بازی های جذابی همچون موتوری و سالار در این سبک و سیاق اشاره کرد. حال تیم EMC سعی کرده که از آداب  و رسوم دید و بازدید دوران عید نوروز به عنوان ایده اصلی بازی خود استفاده کند و لحظات خوشی را برای گیمرهای موبایلی رقم زند. 

photo_2016-04-18_15-39-04

رو‌در‌بایستی ایده و موضوع اصلی بازی مهمانی اصغر آقا است. کاراکتر اصلی که پسر چاق و پر خوری را به تصویر می‌کشد، عاشق خوردن آجیل و هر نوع خوردنی است که روی میز باشد. اما طبق روال عادت های ما ایرانی ها، نباید در جلوی روی صاحب خانه پر خوری کرد و باید مودب بود. اما کاراکتر اصلی، بویی  از ادب و احترام نبرده است و تنها می خواهد تا جایی که می تواند دلی از عزا در آورد.

گیم پلی بازی هم حوالی همین موضوع در جریان است. باید به هر نحوی که شده کاراکتر خود را دور از چشم اصغر آقا، به سمت آجیل و میوه ها هدایت کنید و تا جایی که می‌توانید ظرف های روی میز را خالی کنید. قوانین ساده اند؛ صبر کنید تا اصغر آقا روی خود را به سمت تلویزیون برگرداند و پس از آن شروع به خوردن هر چه دوست دارید کنید.

photo_2016-04-18_15-39-01

روی میز سه ظرف مختلف وجود دارد که بر اساس فاصله ای که با هر ظرف دارید دسترسی به آن ها سخت تر می‌شود. اما دسترسی سخت تر به منزله امتیاز بیشتر است. اگر بتوانید به دورترین ظرف موجود روی میز دسترسی پیدا کنید امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. برای رسیدن به هر یک از ظرف ها کافی است تا دست خود را روی صفحه نگه دارید تا کاراکتر شما از جای خود بر خیزد و با سینه خیز رفتن یا غلتیدن روی میز، یک به یک ظرف ها را از محتویاتش خالی کند. اما باید به شدت مراقب اصغر آقا باشید. اگر وی از دست درازی شما خبر دار شود، بازی به اتمام می‌رسد. 

asghar

با وجود آنکه پس از مدتی گیم پلی بازی خسته کننده می‌شود، اما دیالوگ هایی که تیم EMC برای کاراکترهای مختلف در نظر گرفته است، بازی را تا حدی از یکنواختی جدا می‌کند. علاوه بر این، مهمانی ها تنها به خانه اصغر آقا منتهی نمی‌شوند و می توانید با سیستم پرداخت درون برنامه‌ای که برای بازی طراحی شده به خانه دیگر افراد فامیل هم سری بزنید. اگر هم از آن دسته از افرادی هستید که حاضر به پرداخت پول برای یک بازی موبایل نیستید، می توانید با بازی کردن برای ساعت های مداوم به جمع آوری سکه در بازی بپردازید و از آن برای آزاد سازی مراحل مختلف استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، نمی توان از مهمانی اصغر آقا به عنوان یک بازی بسیار سرگرم کننده، انتظار زیادی داشت. اما این بازی ساده می تواند با طراحی زیبا و دیالوگ های دلنشین خود برای ساعاتی محدود شما را سرگرم سازد.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده