نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰

معرفی بازی موبایل Hill Climb Racing: پرش از تپه‌ها بر پایه قوانین فیزیک

امروز قصد داریم یکی از اعتیادآورترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های عرضه شده برای موبایل را معرفی کنیم. Hill Climb Racing روایت داستان گاز و ترمزی است که فقط از قوانین فیزیک تبعیت می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های خطی و تمام نشدنی یکی از دستاوردهای تلفن‌های هوشمند است. بازی‌هایی مانند Subway Surfurs یا Ski Safari که وقتی به انجام آن‌ها می‌پردازید به نظر می‌رسد نقطه پایانی ندارند. معرفی بازی موبایل امروز زومجی هم یک بازی خطی و تقریبا بی‌پایان است و تنها فرقی که بازی‌های ذکر شده دارد نیاز به دقت و مهارت بیشتر است. وقتی Climb Racing را برای اولین بار بازی می‌کنید، شاید چندان جذاب و سرگرم‌ کننده به نظر نرسد و از گیم‌پلی سخت و نامتعارف و گرافیک بسیار ساده آن ناامید شوید، ولی با دادن کمی زمان به بازی، Hill Climb Racing  می‌تواند به یکی از بازی‌هایی تبدیل شود که روز و شب شما را برای جمع‌آوری سکه‌های بیشتر و خرید مکان‌ها و اتومبیل‌های نامتعارف پای بازی بنشاند.

hill-climb-racing-1

گیم‌پلی بازی در گاز و ترمز خلاصه می‌شود و اینجا بر خلاف بازی Bike Race که پیشتر آن را در زومجی معرفی کردیم و آن هم از قوانین فیزیک تبعیت می‌کرد خبری از سنسورهای شتاب‌سنج برای کنترل وسیله نقلیه نیست. تنها نکته‌ای که باید از آن تبعیت کنید عدم از دست دادن کنترل وسیله نقلیه است. همانطور که از اسم بازی پیدا است، مسیری که باید آن را طی کنید پر از فراز و نشیب ناشی از تپه‌های کوتاه و بلند است و برای کنترل تعادل وسیله نقلیه باید از گاز و ترمز استفاده کنید. Hill Climb Racing با استفاده از سکه‌های موجود در مسیر و به دست‌آوردن آن‌ها بازیکن را ترغیب به ادامه مسیر می‌کند.

در کنار جمع‌آوری سکه‌ها مسیر طی شده و به اشتراک‌گذاری آن با دوستان خود فضایی رقابتی به بازی بخشیده که یکی از دلایل اعتیادآورد بودن آن هم همین نکته است. وقتی شروع به طی مسیر می‌کنید یک نوار مربوط به بنزید بالای صفحه قرار دارد که باید قبل از این‌که این نوار تمام شود به نزدیک‌ترین گالن بنزین برسید تا این نوار دوباره پر شود. همین موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر دقت، سرعت را هم چاشنی کار بکنید که همین موضوع به هیجان‌انگیزتر شدن بازی کرده است.

Hill Climb Racing جذاب است، بی‌نهایت است و صدالبته اعتیادآور که می‌تواند برای مدت‌ها روی تلفن هوشمند شما جا خوش کند و گاه و بی‌گاه شما را مجذوب خود کند

آخرین نسخه Hill Climb Racing دارای ۲۳ وسیله نقلیه و ۲۳ مسیر است که یکی از ویژگی‌های شاخص این بازی به حساب می‌آید. وسیله‌های نقلیه بازی از تنوع بالایی برخوردار هستند و می‌توانید با جمع‌آوری سکه یا خرید آن‌ها به وسیله استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای از آن‌ها استفاده کنید. موتور و اتومبیل ابتدایی‌ترین وسیله نقلیه بازی هستند اگر بدانید که می‌توانید با پیشروی در بازی تانک و آمبولانس و حتی قطار هم سوار شوید.

اگر این بازی را انجام نداده‌اید و با این وسایل نقلیه شگفت‌زده شده‌اید، باید بدانید که مسیر‌هایی مانند سیاره مریخ یا کره ماه هم در بازی وجود دارند که پس از جمع‌آوری مقدار زیادی سکه می‌توانید اقدام به بازی در آن‌ها کنید. اما فقط وسائل نقیله و مسیرهای بازی نیستند که می‌توانید به خرید و قابل بازی کردن آن‌ها بپردازید. سیستم ارتقا اتومبیل‌های Hill Climb Racing اگرچه مانند سایر بازی‌های سبک رانندگی عمیق و وسیع نیست اما به نوبه خود توانسته به جذابیت بازی اضافه و ارزش تکرار آن را بیشتر کند. ۴ نوع ارتقا در Hill Climb Racing وجود دارد که شامل ارتقا موتور، سیستم تعلیق، چرخ‌ها و سیستم انتقال نیرو می‌شوند که هر کدام از این ۴ مورد دارای سطح‌های متعددی هستند که هر چه پیش بروید و به ارتقا سطح این موارد بپردازید، هزینه این ارتقا هم افزایش خواهید یافت.

hill-climb-racing-3

یکی دیگر از نکات جالب Hill Climb Rcing سیستم باز‌پخش و اشتراک گذاری آن است. وقتی تعادل وسیله نقلیه خود را از دست دهید و مجبور به از سر گرفتن مسیر بازی‌شوید عکسی از صحنه تصادف گرفته می‌شود که با کلیک کردن روی آن می‌توانید به قسمت بازپخش بازی بروید، بازی خود را تماشا کنید، به وسیله میکروفون تلفن هوشمند خود اقدام به صداگذاری روی ویدیو کنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همانطور که در متن هم ذکر شد، بازی از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای برا خرید سکه‌های بازی و حذف تبلیغات استفاده می‌کند.

البته پیشنهاد من به شما این است که بدون استفاده از این سیستم به پیشبرد بازی بپردازید، زیرا با کمی تمرین و البته آزاد کردن مرحله ماه می‌توانید به راحتی در هر مسیر ۱۰۰هزار سکه به دست‌ آورید. البته سازندگان بازی هم آن را طوری طراحی کرده‌اند که مجبور به استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای نشوید. Hill Climb Racing هم همان شیوه بازی‌های خطی را در پیش گرفته است که این روزها بازی‌های زیادی را به قله‌های موفقیت می‌رساند.  Hill Climb Racing جذاب است، بی‌نهایت است و صدالبته اعتیادآور که می‌تواند برای مدت‌ها روی تلفن هوشمند شما جا خوش کند و گاه و بی‌گاه شما را مجذوب خود کند. اگر از انجام این سبک بازی‌ها لذت می‌برید، Hill Climb Racing را از دست ندهید.

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از ویندوز مارکت | دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده