نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

معرفی بازی موبایل ایرانی «جیرینگ لند»: مدیریت کسب و کار با یک کلیک!

بازی‌های استراتژیک که مدیریت منابع نقش پررنگی در آن‌ها دارد، شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. اما استودیو آناشید توانسته با بازی جیرینگ لند، بخش مدیریت اینگونه بازی‌ها را به تنها یک کلیک خلاصه کند! با معرفی این بازی جذاب همراه زومجی باشید.

برخی بازی‌های موبایل اعم از ایرانی و خارجی، سعی می‌کنند با پیاده‌سازی بسیاری از ویژگی‌های بزرگ رایانه‌ای یک تجربه‌ی همه‌جانبه برای کاربر فراهم کنند. این تجربه بعضی اوقات بیشتر از اینکه به افزایش کیفیت بازی کمک کند، باعث سردرگمی کاربر می‌شود و یادگیری طرز بازی را برای او دشوار می‌کند. بازی‌هایی که به سرعت تمام راه و چاه آن‌ها دست کاربر می‌آید و نیاز نیست وقت زیادی روی آشنا شدن با ویژگی‌هایشان بگذارد، معمولاً طرفداران بسیار زیادی در میان کاربران موبایل دارد. بازی جیرینگ لند هم با نهایت ساده‌سازی قابلیت‌های مدیریت منابع بازی‌های استراتژیک، یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده و جذاب ارائه می‌کند که در همان دقایق اول کاربر را درگیر می‌کند و با مکانسیم بسیار ساده‌ی گیم‌پلی‌اش، او را مشتاق می‌کند به بازی سر بزند و روند پیشرفت خود را ادامه دهد.

در جیرینگ لند با یک شهر خالی طرف هستید و باید با راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف به آن رونق ببخشید. این مشاغل از لبوفروشی را شامل می‌شوند تا گرمابه و کمپ ترک اعتیاد. هرکدام از این کسب و کارها بنا به ارزش و کارکرد خود، مقداری سود به حساب شما واریز می‌کنند که با آن پول می‌توانید مشاغل جدید راه‌اندازی کنید. در محیط اصلی بازی این مشاغل به صورت طبقه‌ای روی یکدیگر قرار دارند و در کنار آن‌ها میزان درآمدشان و زمان مورد نیاز برای رسیدن به آن نوشته شده است. می‌توانید برای هر شغل چندین شعبه ایجاد کنید تا میزان درآمد کلی افزایش یابد. در اوایل بازی باید روی ساختمان هر شغل کلیک کنید تا شروع به کار کند، اما به مرور زمان با افزایش موجودی حسابتان می‌توانید برای‌ آن‌ها مسئولینی انتخاب کنید تا خودشان وظیفه‌ی پول درآوردن را بر عهده بگیرند و کسب و کار را سر پا نگه دارند.

بازی اندروید جیرینگ لند

بعد از برپا کردن باشگاه بدن‌سازی، به مشاغلی می‌رسید که برای ایجادشان باید مبالغ بسیار بالایی بپردازید، بنابراین اولویت‌بندی شغل‌‌ها و افزایش شعبه‌های آن‌ها در ابتدای بازی می‌تواند کمک زیادی به افزایش درآمد کند. خود مسئولان هر شغل هم که در بازی با نام «مدیران» شناخته می‌شوند، دستمزد کمی ندارند و گاهی باید با پول زیادی آن‌ها را برای یک شغل انتخاب کنید. تبلیغات درون برنامه‌ای در جیرینگ لند بسیار خلاقانه کار شده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به ساختمان سینما که به صورت پیشفرض در شهر وجود دارد، یک آگهی کوتاه تماشا کنید تا به مدت ۳ ساعت درآمدهایتان دو برابر شود. به رسم بازی‌های این‌چنینی، با پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای هم می‌توانید شمش طلا تهیه کنید تا بلافاصه درآمدتان به اندازه‌ یک روز، سه روز یا بیشتر افزایش پیدا کند. شما و مریدان تنها ساکنان این شهر نیستید و به مرور مهاجران به شهر خواهند آمد. به ازای هر مهاجر، ۲ درصد به درآمد افزوده می‌شود اما توجه داشته باشید که پذیرش آن‌ها نیازمند ساخت تمام مشاغل از ابتداست.

عطش ساخت ساختمان‌ها و کسب درآمدِ بیشتر تضمین‌کننده‌ی اعتیاد شما به بازی خواهد بود، اما مورد بسیار خوشایند دیگری که در جیرینگ لند تبدیل به یکی از ویژگی‌های شاخص آن شده، طراحی هنری بازی و گرافیک آن است. تمام ساختمان‌های مشاغل طراحی دقیق و جذابی دارند و المان‌های ایرانی به خوبی در آن‌ها رعایت شده و همین نکته حکایت از خلاقیت تیم طراحی و کپی‌ نکردن از نمونه‌های خارجی دارد. هر مدیر هم ویژگی‌های ظاهری خاصی دارد که کاملاً مطابق بر مسئولیتش است و حتی در نام‌گذاری آن‌ها هم حس طنز بازی حفظ شده است. بیراه نیست اگر بگوییم جیرینگ لند از لحاظ هویت بصری در نوع خوش منحصر به فرد است. در بازی‌های معدودی شاهد تعادل بین نوع طراحی بصری و انتخاب فونت مناسب برای متون با هدف و فضای کلی بازی هستیم. از این نکته هم نباید بگذریم که انتخاب آهنگ بازی  بسیار هوشمندانه بوده و کاربرانی را که با این موسیقی آشنا باشند قطعاً سر ذوق می‌آورد.

jiringland_

جیرینگ لند یک بازی موبایلی ساده، کوچک و بامزه است و لازم هم نیست وقت زیادی روی آن بگذارید. کافیست روزی چند بار به آن سر بزنید و پول‌هایتان را به درستی خرج کنید، تا در درازمدت پیشرفت خود را احساس کنید و شهر را گسترش دهید. جیرینگ لند ارزش امتحان‌کردنش را دارد و می‌تواند به راحتی تا مدت‌ها در گوشه‌ی منوی برنامه‌هایتان جا خوش کند.

دانلود از کافه بازار

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده