نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

خرید هارد اکسترنال از بروز کالا

از دست دادن اطلاعات به‌دلایل مختلف یکی از غم‌انگیز‌ترین تجربه‌های انسان است، به همین دلیل لزوم خرید یک هارد اکسترنال کارآمد اهمیت زیادی دارد.

یکی ازغم انگیزترین تجربه‌های انسان امروز از دست دادن اطلاعاتش روی دستگاه‌های هوشمند است که شاید بسیاری از شما عزیزان نیز تجربه کرده باشید ما به شما می‌گوییم تا کار از کار نگذشته است و متحمل پرداخت هزینه‌ای جهت بازیابی اطلاعات خود نشده‌اید یک هارد اکسترنال تهیه کنید و یک Backup از اطلاعاتتان روی هارد اکسترنال تهیه کنید.

یا اگر حجم سیستم شما به پایان خود رسیده باید سریع به فکر تهیه هارد اکسترنال باشید دوستان عزیز هزینه که شما برای خرید این هارد می‌کنید درواقع یک هزینه اضافی نیست بلکه شما دارید اطلاعات خود را بیمه می‌کنید. این کالا در فروشگاه اینترنتی بروز کالا با ضمانت اصالت و گارانتی‌های معتبر موجود است.

اصلا هارد اکسترنال چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم هارد اکسترنال چیست؟ همان هارد لپ‌تاپ و کامپیوتر با ظاهر و رابط متفاوت است؛ هارد اکسترنال یک هارد اینترنال در زیر قابش دارد این هارد دارای یک دیسک داخلی جهت ذخیره‌سازی اطلاعات و یک جعبه و درگاه USB است. دیسک‌ها که در هارد اکسترنال وجود دارند می‌تواند شامل دیسک‌های سخت یا SSD باشد. شرکت‌های سیگیت، وسترن دیجیتال، توشیبا از بهترین شرکت‌هایی هستند که هارد اکسترنال را برای سراسر جهان تولید می‌کنند.

خرید هارد اکسترنال

چرا خرید هارد اکسترنال ضروری است؟

اگر می‌خواهید اهمیت این موضوع را بفهمید به این سؤال پاسخ بدهید؛ در یک اتفاق ناگوار گوشی همراه یا لپ‌تاپ شما به سرقت می‌رود، در این وسایل انبوهی از اطلاعات شغلی، عکس و فیلم‌ها وجود دارد؛ شما پس از این اتفاق چه حالی خواهید داشت؟ عکس، اطلاعات شغلی‌ و فیلم‌هایی را از دست می‌دهید که دیگر نمی‌توانید تهیه کنید.

برویم به سراغ دلیل دوم شما چقدر به هارد مکانیکی HDD اطمینان دارید؟ آنقدر اعتماد دارید که هارد اکسترنال را نمی خرید؟ باید بگوییم هارد HDD به ضربه حساس است و عمر کوتاهی دارد پس نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

می‌خواهیم یکی از باورهای غلط را برایتان اصلاح کنم. بعضی افراد می‌گویند پول می‌دهیم و ریکاوری می‌کنیم؛ خواننده‌ی عزیز هرگز گول این حرف را نخورید زیرا ریکاوری علاوه برصرف هزینه زیاد روش مطمئنی نیست و تضمینی صد درصد برای بازیابی اطلاعات شما ندارد.

یکی دیگر از دلایل خرید هارد اکسترنال این است که برای حفظ اطلاعات خود دیگر لازم نیست چند فلش مموری بخرید و به‌اشتباه آن‌ها را گم کنید؛ با هارداکسترنال به‌راحتی می‌توانید همه‌ی اطلاعات خود را در جای مطمئن ذخیره کنید.

پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌گاه اطلاعات شخصی، عکس و فیلم‌هایتان را در موبایل خود نگه ندارید زیرا امکان سرقت و اخاذی وجود دارد به‌جای اینکه چند مموری بخرید یا هزینه‌ی ریکاوری بدهید همین حالا یک تصمیم عاقلانه بگیرید و یک هارد اکسترنال بخرید.

هاردهای اکسترنال چه مقدار ظرفیت دارد؟

ظرفیت و حجم هارد اکسترنال را شما دوست عزیز تعیین می‌کنید؟ حتما تعجب کردید؟ بله درحقیقت این ما هستیم که حجم هارد اکسترنال را تعیین می‌کنم مثلا اگر من معلم هستم و می‌خواهم چند نمونه سؤال، عکس و فیلم هایم را درآن نگه‌داری کنم، چرا بروم و یک هارد اکسترنال چهار ترابایت بخرم می‌توانم یک هارد یک ترابایت با قیمت ارزان‌تر بخرم و سایر پول خود را نیز به زخم دیگری از زندگی بزنم، خب اگه با من موافقید سراغ موارد تخصصی‌تر برویم.

وقتی تازه هارد اکسترنال متولد شده بود خریدارانش با دیدن حجم یک ترابایت بسیار ذوق زده می‌شدند ولی این ذوق‌زدگی دیری نپایید که با آمدن هاردهای چهار و شش ترابایت رنگ پریده شد. نمی‌خواهیم روی حجم زیاد مانور بدهیم اگر اطلاعات کمی دارید هارد اکسترنال‌های ۵۰۰ گیگ هم موجود است ولی ما پیشنهاد نمی‌کنیم چون هم فضای کمی دارد و هم با یک ترابایت تفاوت قیمت ندارد.

اگر می‌خواهید بفهمید یک ترابایت چقدر حجم دارد کافی است بدانید؛ می‌توانید در این حجم ۲۵۰ هزار قطعه موسیقی نگه داری کنید خوب اگر زمان هر موسیقی را به‌طور متوسط پنج دقیقه بگیریم دیگر باید به دستتان آمده باشد که زمان کل این آهنگ ها چقدر می‌شود.

خب اگر پرسیده‌اید چرا قیمت هارد اکسترنال با حجم‌های بیشتر گران‌تر است باید بگوییم همه اش تقصیر دیسک‌های گردان است حالا چرا؟ برای اینکه ظرفیت هاردهای اکسترنال را زیادتر کنند باید تعداد دیسک های گردان را بیشتر کنند که در نتیجه هم گران‌تر می‌شود و هم سنگین تر .

الان که به هارد اکسترنال علاقه‌مند شدید وقت آن رسیده که برند های معروف و شما را به همدیگه معرفی کنیم آماده‌اید.

کدام مارک هارد اکسترنال رو بخرم؟

اول برویم سراغ گل سرسبد هاردهای اکسترنال یعنی برند LaCie؛ البته باید بگویم قیمت این هارد کمی گران‌تر از هاردهای دیگر است ولی به نظر ما این هارد ساخت فرانسه کیفیت عالی دارد و دارای خصوصیاتی نظیر ضد ضربه بودن و مقاومت دربرابر آب و گرد و غبار است.

برندهای خوب وسترن دیجیتال، سامسونگ، Transcend نیز قابل اعتماد هستند. برند سیگیت شامل مدل‌های Seagata و Backup Plus Slim است که کیفیت خوبی دارند و تا حجم ۳ ترابایت نیز موجود هستند.

در ادامه نگاهی به خصوصیات دو هارد اکسترنال وسترن دیجیتال و ای دیتا می‌اندازیم.

هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال

هارد اکسترنال WD (وسترن دیجیتال)

هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال داری مدل‌های مختلف است که به شرح زیر برای خریداری در دسترس قرار دارند:

  • هارد آبی وسترن دیجیتال، برای نیازهای روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا شش ترابایت نیز حجم دارد.
  • هارد سبز، رنگ قیمت کم و حجم بالایی دارد پیشنهاد می‌کنیم این هارد را برای ذخیره عکس و فیلم استفاده کنید ولی برای کارهای پردازشی قدرت چندانی ندارد.
  • هارد مشکی برای گیمرها و اجرای گرافیکی پیشنهاد خوبی است.
  • هارد قرمز رنگ دارای حجم و امنیت بالایی است که برای سیستم‌های NAS و RAID طراحی شده است زیرا عملکرد بهتر و اطمینان بیشتری دارد.
  • هارد بنفش قابلیت استفاده‌ی ۲۴ ساعته و ذخیره‌ی شبانه روزی اطلاعات را دارد این نوع هارد بیشتر برای نظارت و دوربین‌های مدار بسته استفاده می‌شود.
  • هارد طلایی همان‌طور که از اسمش هویدا است حرفه‌ای‌ترین و بهترین هارد اکسترنال وسترن دیجیتال است.

هارد اکسترنال Adata HD710PRO

شرکت ای دیتا که در تولید قطعات کامپیوتری فعالیت دارد درزمینه‌ی تولید هاردهای اکسترنال تاکنون عمرکرد خوبی داشته است.

این مدل هارد اکسترنال Adata دربرابر آب و گرد و غبار مقاوم است، به شرطی که درپوش USB کاملا بسته باشد، این هارد به مدت یک ساعت در عمق دومتری آب دوام می‌آورد. هارد اکسترنال HD710Pro دربرابر ضربه نیز مقاوم است و اگر از ارتفاع یک و نیم متری سقوط کند، آسیبی نمی‌بیند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این محصول این است که درآن از سنسورهای اختصاصی استفاده شده است که در هنگام شوک، افتادن و لرزش فعال می‌شود و تمام فعالیت هارد را تا رسیدن به یک وضعیت متعادل متوقف می‌کند؛ در نتیجه این سنسورها ناجی اطلاعات می‌شود و اطلاعات را حفظ می‌شود.

نکات طلایی که درخرید هارد اکسترنال به دردتان می خورد

  • هاردهای اکسترنال ضد ضربه و ضدشوک بخرید تا اگر اتفاقی افتاد متحمل ضرر نشوید.
  • هارد را با گارانتی بخرید تا اگر با درصد بسیار کم روزی هارد را گم کردید بتوانید یک هارد دیگر داشته باشد الان هاردهای اکسترنال با گارانتی دوساله هستند.
  • اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال معمولی دارید برای حفظ و نگه‌داری از آن یک کاور ژله‌ای تهیه کنید.
  • در هنگام خرید از افراد متخصص کمک بگیرید. واحد پشتیبانی بروز کالا همیشه آماده است تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.

دوستان عزیز به پایان مطلب رسیدیم امید است که اطلاعات خوبی را منتقل کرده و شما را برای خرید یک هارد اکسترنال متقاعد کرده باشم.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده