نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰

پلی استیشن 5 احتمالا از دو کنسول دستی PSP و PS Vita پشتیبانی می‌کند

باتوجه به پتنت ثبت شده توسط سونی، به‌نظر می‌رسد پلی‌استیشن 5 قرار است از لوازم جانبی زیادی پشتیبانی کند که دو کنسول دستی PSP و PS Vita نیز جزوی از آن‌ها خواهند بود.

کم‌کم به روزهای هیجان‌انگیز عرضه کنسول‌های نسل نهم نزدیک می‌شویم. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که سونی در رویداد معرفی و نمایش تعدادی از بازی‌های پلی‌ استیشن 5 از ظاهر این کنسول مورد انتظار خود نیز رونمایی کرد. نکته جالب توجه درکنار پرده‌برداری از شکل‌وشمایل PS5، تمرکز خاص سونی به لوازم جانبی آن ازجمله دوربین، هدست و پایه شارژر کنترلر دوال سنس (DualSense) بود.

 به‌نظر می‌رسد اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و احتمالا پلی‌استیشن 5 نه‌تنها از لوازم جانبی بیشتری نیز پشتیبانی می‌کند بلکه احتمالا کنسول‌های قدیمی سونی نیز با این دستگاه سازگار خواهند بود. حال در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش اطلاعات و تصویری از پتنت ثبت شده توسط این غول ژاپنی منتظر شد؛ پتنتی که حدود هفت ماه پیش به ثبت رسید، نشان می‌دهد که PS5 احتمالا از دو کنسول دستی سونی یعنی PSP و پلی ‌استیشن ویتا پشتیبانی می‌کند.

پتنت جدید سونی برای لوازم جانبی سازگار با کنسول پلی استیشن 5

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این پتنت تمام لوازم جانبی را که با کنسول نسل بعد سونی سازگار هستند نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد سونی تمرکز ویژه‌ای روی این قضییه کرده است؛ چراکه علاوه‌بر کنسول‌های دستی خود، مواردی چون موس، صفحه کلید، میکروفون، هدست واقعیت مجازی PSVR نیز در این تصویر دیده می‌شوند.

باتوجه به پشتیبانی احتمالی پلی‌ استیشن 5 از PSP و PS Vita می‌توان حدس زد که قرار است قابلیت Remote Play به پلتفرم سونی بازگردد. حال باید منتظر ماند و دید آیا این پتنت ثبت شده رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرد و شاهد حضور این ویژگی در نسل آینده سونی خواهیم بود یا خیر. لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده