نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵

قسمت اول مجموعه Batman: Three Jokers، هدف اصلی سه جوکر را نشان می‌دهد

در قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers، مشخص شد که این سه دلقک شرور دنبال چه چیزی هستند؛ چیزی که می‌تواند افسانه‌های شوالیه تاریکی را برای همیشه تغییر دهد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers را برای شما فاش کند

.

.

.

مدت‌ها پیش، در طی رویداد Justice League: Darkseid War، بتمن روی صندلی موبیوس نشست تا برای سوالی که هیچوقت نمی‌توانست پاسخی پیدا کند، جواب بگیرد. زمانی‌که او از صندلی، نام واقعی جوکر را پرسید، به حقیقت شوکه کننده‌ای رسید؛ به‌طریق نامشخصی، سه جوکر در دنیای دی سی وجود داشتند. بعد از گذشت چهار سال، بتمن بالاخره در این پرونده پیشرفت کرد و در قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers به هویت واقعی جوکر پی برد. از زمان افشای اولیه، طرفداران مدام به این موضوع فکر می‌کردند که چطور وجود سه جوکر ممکن است. طرفداران تئوری‌های مختلفی را مانند واقعیت‌ها و خط زمانی‌های متناوب و حتی افراد مختلف را مطرح کردند.

با اینکه هنوز ما نمی‌دانیم که این سه جوکر چه کسانی هستند، ارتباط و تعامل بین آن‌ها نشان می‌دهد که هدف واقعی آن‌ها چیست؛ هدفی که می‌تواند برای همیشه افسانه‌های بتمن را تغییر دهد. در قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers، هر سه نسخه دشمن قسم خورده بتمن معرفی شدند: یک جنایتکار، جوکر اصلی/کمدین که به باربارا گوردن حمله کرده بود و دلقک که نمایشی‌ترین شخصیت گروه است. هر سه تای این دلقک‌ها به‌صورت همزمان سرتاسر شهر گاتهام را مورد حمله قرار دادند. همین اتفاق باعث شد تا اداره پلیس این شهر و همچنین خانواده بتمن، از دیدن چنین پرونده جدیدی حیرت کنند.

سه جوکر در حال صحبت کردن با یکدیگر

آن‌ها درباره این بحث می‌کردند که تنها یکی از آن‌ها می‌تواند حقیقی و واقعی باشد و تصمیم گرفتند که روی جزئیات هر صحنه جنایت تمرکز کنند. اما بتمن اصرار داشت که دیگران حقیقت اصلی ماجرا را نمی‌بینند. این صحنه‌های جرم اصلا اهمیت خاصی نداشت؛ چیزی که دراین‌میان مهم بود، همان چیزی بود که جوکر دوست نداشت سایر آن را ببینند: کامیون مفقود شده در کارخانه ایس. مشخص شد که همین کامیون، کلید همه چیز است. این کامیون حاوی همان مواد شیمیایی سبز رنگی بود که در ابتدا این شرور را تبدیل به شاهزاده دلقک جرم و جنایت رنگ و رو افتاده کرد. بعدها ما شاهد این بودیم که این کامیون توسط یکی از همین جوکرها هدایت می‌شود.

به نظر می‌آید که همان جوکر اصلی یا جنایتکار وظیفه رهبری و هدایت گروه را برعهده دارد؛ البته جای تعجب هم ندارد. او اولین جوکری محسوب می‌شد که بتمن در طی دوران فعالیت خود با او مبارزه کرد. بنابراین برای این جایگاه خیلی هم مناسب است. زمانی‌که آن‌ها در حال رفتن به مرحله بعد نقشه خود بودند، جوکر جنایتکار نشان داد که دقیقا هدف آن‌ها چیست: «ما همان کاری را که همیشه می‌کنیم، انجام می‌دهیم. ما تلاش می‌کنیم که یک جوکر بهتر بسازیم». بنابراین، اینطور به‌نظر می‌رسد که این سه جوکر در تلاش هستند تا با استفاده از این مواد شیمیایی، یک جوکر جدید بسازند. هویت این قربانی هنوز مشخص نیست اما اهمیت خیلی زیادی ندارد.

جوکر جنایتکار در حال فکر کردن


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده