// یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰

مجموع فروش جهانی فیلم Tenet از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

درحالی‌که فیلم اورجینال «تنت» هنوز به پایان دومین هفته‌ی اکران جهانی خود نرسیده است، تازه‌ترین اثر کریستوفر نولان موفق شد مجموع فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلار را پشت سر بگذارد.

پس از شیوع ویروس کرونا/کووید 19 همه می‌خواستند بدانند که درنهایت نخستین فیلم بزرگ هالیوودی که به سراغ اکران سینمایی می‌رود، کدام اثر خواهد بود. شرکت برادران وارنر و کریستوفر نولان هم مطمئن شدند که با تمامی خطرهای تجاری موجود، فیلم Tenet این وظیفه را برعهده بگیرد؛ تا به سرعت اگران را در تمامی سینماهای ممکن با تک‌تک محدودیت‌های موجود آغاز کند. هرچند عده‌ی زیادی فکر می‌کردند که باتوجه‌به شرایط فعلی یک فیلم اورجینال هیچ شانسی در بازار ندارد و باید یک فیلم اقتباسی یا دنباله مثل «بلک ویدو» که بخشی از جهان سینمایی بزرگ مارول است، کار را کلید بزند. بالاخره یک فیلم اورجینال در روزگار عادی هم مقابل فیلم‌های اقتباسی/دنباله/پیش‌درآمد/بازسازی شانس بسیار کمتری برای فروش دارد.

از دست ندهید:

حالا جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون نشان می‌دهند که پس از ماه‌ها تعطیلی جدول باکس آفیس اکثر کشورها، «تنت» فروش قابل توجهی را تجربه می‌کند. این فیلم که در دو روز اول اکران در چین بیشتر از ۲۰ میلیون دلار درآمدزایی داشت، حدودا ۲۴ ساعت قبل اکران در آمریکا را آغاز کرد و هنوز در چند کشور مقصد خود اصلا وارد فاز اکران نشده است. با همه‌ی این‌ها جدیدترین اثر کریستوفر نولان، خالق سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی»، «دانکرک»، «اینسپشن» و «اینتراستلار» تا همین لحظه بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار فروش را تجربه کرد. تازه هنوز بیشتر از ۲۴ ساعت تا پایان دومین هفته‌ی اکران فیلم اورجینال مورد بحث، زمان باقی مانده است.

پشت صحنه ساخت فیلم Tenet با حضور جان دیوید واشنگتن و کریستوفر نولان خندان

فیلم Tenet تبدیل به صدرنشین جدول باکس‌آفیس بیشتر از ۵۰ کشور دنیا شده است

باتوجه‌به تعطیلی سراسری سالن‌های سینما در شهرهای سه ایالت بزرگ، مطابق پیش‌بینی‌ها اگر «تنت» در بازار محدود سینمایی آمریکا در دوران کرونا بتواند نخستین آخرهفته‌ی اکران خود را با کسب ۱۸ میلیون دلار به پایان برساند، برادران وارنر آن را موفق در رسیدن به یک شروع قابل قبول می‌داند. فعلا غیر از بازار سینمایی جین که از محصولات داخلی خود استقبال زیادی می‌کند، در تمامی بازارهای بازشده «تنت» که نمره‌ی کامل را از نقدهایی چون بررسی پیتر برادشاو و مجله‌ی توتال فیلم دریافت کرد، بزرگ‌ترین ساخته‌ی سینمایی جدید به حساب می‌آید. برادران وارنر هم احتمال می‌دهد که اثر مورد بحث در طولانی‌مدت دوام قابل قبولی در باکس‌آفیس داشته باشد. برنت لنگ، تحلیل‌گر سینمایی ورایتی هم می‌گوید نتیجه‌ی حاصل‌شده تا همین لحظه نیز کمک واضحی به بسیاری از سینماها کرده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده