نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۸

بیش از ۱۲۱ میلیون دلار برای ساخت بازی Cyberpunk 2077 هزینه شده است

استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد در گزارشی فهرست هزینه‌های خود را منتشر کرد که مشخص شده برای ساخت بازی Cyberpunk 2077 بالغ‌بر ۱۲۱ میلیون دلار هزینه شده است.

استودیوی لهستانی CD Projekt Red که ساخت بازی بزرگی چون The Witcher 3 را در کارنامه خود دارد، مدتی است که در حال تولید یکی از موردانتظارترین بازی‌های نسل هشتم است. بازی نقش‌ آفرینی Cyberpunk 2077 با دنیای وسیع و جذاب خود و باتوجه به‌ تریلرهای تحسین برانگیزی که در مراسم‌های مختلف به نمایش گذاشته، نوید یک اثر موفق و جذابی را می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد این استودیوی خوش‌نام برای برآورده کردن انتظارات بازیکنان و خلق یک اثر درخور شایسته تمرکز زیادی چه از لحاظی زمانی و چه از لحاظ هزینه روی ساخت بازی سایبرپانک 2077 کرده است. چراکه در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی سی دی پراجکت رد در گزارش اخیر خود اعلام کرد که برای تولید این بازی و سایر پرو‌ژه‌های معرفی نشده خود، تابه اینجای کار بیش از ۴۴۸.۵۱۳ میلیون زلوتی لهستان (معادل ۱۲۱ میلیون دلار) هزینه کرده است. البته باید توجه داشته باشید که این میزان هزینه شامل بخش چندنفره بازی سایبرپانک نیز می‌شود.

فهرست هزینه های ساخت بازی در استودیوی سی دی پراجکت رد

نکته قابل توجه این است که به‌دلایلی چون تاخیر چندباره عرضه بازی سایبرپانک 2077، هزینه‌های این استودیو در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۷ درصد نسبت‌به گذشته افزایش داشته است.

طبق اطلاعات ارائه شده، باتوجه به اینکه روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، بخش مهمی از این هزینه‌‌ها مربوط‌به این بازی است. درکنار آن، سایر پروژه‌ها، توسعه‌ تکنولوژی‌ها و توجه به بخش GOG.com هزینه‌های خاص خود را نیز دارند.

در گزارش اخیر این شرکت به این موضوع نیز اشاره شده است که در حال حاضر در استودیوی سی‌دی پراجکت رد دو تیم مجزا مشغول به کار هستند. تمرکز یکی از آن‌ها تنها روی ساخت و پشتیبانی بازی سایبرپانک 2077 است و دیگری نیز روی سری ویچر کار می‌کند.

پس از تاخیرهای فراوان، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر) برای پلتفرم‌‌های پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و کامپیوتر و همچنین به‌صورت یک به‌روزرسانی رایگان برای کنسول‌های نسل نهمی پلی ‌استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس روانه بازار شود.

اگر شما هم از طرفداران آثار استودیوی سی‌دی پراجکت هستید، به‌نظر شما آیا هزینه بالای مدیران این استودیو منجر به تولید یک بازی موفق می‌شود یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده