نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۱

سازندگان Tormented Souls درمورد تأثیر ویژگی‌های دوال‌سنس بر تجربه بازی‌های ترسناک می‌گویند

گابریل و جرمن آراندا از توسعه‌دهندگان بازی ترسناک Tormented Souls، در خصوص نحوه استفاده از قابلیت‌های دسته پلی‌استیشن 5 برای ارتقاء تجربه بازی‌های ژانر وحشت صحبت کرده‌اند.

گابریل و جرمن آراندا، سرپرستان استودیوی Dual Effect Games، در مصاحبه جدید خود با وبسایت SegmentNext توضیحات جالبی را در مورد قابلیت‌های دسته پلی استیشن 5 موسوم به دوال سنس ارائه کرده‌اند. تیم توسعه‌دهندگان استودیوی دوال افکت در حال حاضر مشغول فعالیت روی پروژه جدید خود به نام Tormented Souls هستند که یک بازی ترسناک با الهام از بازی‌های کلاسیک و سبک بقا است. این بازی هنوز برای نسل جدید تأیید نشده اما به‌نظر می‌رسد که سازندگان این بازی به‌طور جدی به استفاده از کنترلرهای پلی‌استیشن 5 برای بهبود تجربه اثر خود فکر می‌کنند. اگر قبلاً تریلر بازی را تماشا نکردید، می‌توانید در ادامه به آن نگاهی داشته باشید:

تماشای تریلر بازی Tormented Souls در یوتیوب

توسعه‌دهندگان این بازی در خلال گفتگوی خود اذعان داشتند که کنترلر دوال سنس می‌تواند برای بازی‌های ترسناک «فوق‌العاده» باشد. آن‌ها با اشاره به اینکه بازیسازان چطور می‌توانند مثلاً با شبیه‌سازی حرکت پاهای یک عنکبوت روی کف دست شما تجربه بازی‌های ترسناک را متحول کنند، به نحوه‌ی به کارگیری فناوری بازخورد لمسی در نسل جدید کنترلرهای سونی پرداختند. درواقع امکان ایجاد یک حس جدید در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی، ایده‌ای است که می‌توان آن را یکی از موارد استفاده از قابلیت‌های جدید دوال سنس معرفی کرد.

کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5

اما خارج از بحث این مصاحبه، یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی که برای استفاده از قابلیت‌های دوال‌سنس مطرح شده، روشی است که توسعه‌دهندگان بازی Deathloop در ذهن دارند. سازندگان این بازی قصد دارند تا با استفاده از تریگرهای حساس این دسته، گیر کردن سلاح در جریان تیراندازی را شبیه‌سازی کنند. یعنی وقتی سلاح شما درست مثل واقعیت هر از چند گاهی دچار از کار افتادگی یا اصطلاحاً «گیر کردن» شد، تریگر دسته شما نیز قفل خواهد شد. این جزء ایده‌هایی است که می‌تواند واقعاً روی تجربه بازی‌های PS5 تأثیرگذار باشد.

البته که قبل از فراهم شدن امکان دسترسی به کنسول پلی‌استیشن 5 نمی‌توان واقعاً در مورد قابلیت‌‌های آن قضاوت کرد؛ اما درهرصورت این‌ها مواردی هستند که توسط توسعه‌دهندگان بازی‌های نسل جدید مطرح شده و تنها بازگو می‌شوند. ایده‌هایی که تاکنون توسط سازندگان Tormented Souls و Deathloop مطرح شده واقعاً جذاب و هیجان انگیز به‌نظر می‌رسند؛ اما این‌ صحبت‌ها هنوز تنها در حد یک ایده هستند و باید تا زمانی‌که کنترلرها به‌دست بازیکنان می‌رسد، صبر کنیم.

بازی Tormented Souls برای عرضه در سال ۲۰۲۱ روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پی سی، پلی ‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان برنامه‌ریزی شده است. هنوز صحبتی از نسخه پلی‌‌استیشن 5 یا ایکس ‌باکس سری ایکس این بازی مطرح نشده است؛ هرچند با گفته‌های جدید توسعه‌دهندگان دوال افکت این موضوع دور از انتظار به‌نظر نمی‌رسد. یادمان هست که این کنسول‌ها اول از همه به یک تاریخ عرضه و قیمت فروش نیاز دارند، امیدواریم زودتر این دو قضیه نیز روشن شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده